Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto je nejmenší funkční automyčka. Možná učinila lepším i váš vůz
14.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vypadá to jako hloupost stvořená někým, kdo se zapomněl v dětském věku. Jenže je to seriozní vývojový prostředek jedné z největších automobilek světa.
Vývoj v automobilovém průmyslu kráčí vpřed mílovými kroky a výrazně jej zrychlují všemožné počítačové simulace. Je to součást evoluce, která posílá do důchodu třeba větrné tunely, v některých ohledech ale počítače pořád nedokáží dokonale nasimulovat to, co může přinést skutečný svět.
Zejména pokud chce někdo vyrobit nerozbitnou věc, musí začít s pár prototypy a ty přehodit životu a jeho nástrahám. Ty jsou pokaždé krapet jiné a nevěříme, ze počítače dokáží nasimulovat nápady uživatelů, rozmary počasí a jiné nepředvídatelné vlivy. Umělá inteligence bude vždy umět jen to, co ji její tvůrci naučili.
Proč o tom ale mluvíme? Protože se Nissan tento týden podělil o informace, jež ozřejmují vývoj laků karoserie japonské značky. Automobilka sice jistě také počítačové simulace používá, lví podíl na jejich odolnosti ale trvanlivosti ale má technologické centrum Nissanu v Michiganu, ve kterém najdete údajně nejmenší funkční automyčku na světa.
Japonci tedy vsadili na minaturizaci a dali za vznik zařízení velikostně odpovídajícímu stroji na výrobu popcornu, který se nachází snad v každém multikině. Nissan ale neprohání modrými kartáči modely svých vozů zmenšené v měřítku zhruba 1:16, jak by mohly naznačit fotografie či video - ty vznikly pouze z ilustračních důvodů. Místo toho značka používá plechové tabulky, které jsou taktéž viditelné na záběrech.
Tyto tabulky jsou mnohatisíckrát prohnány skrze 10 000 modrých štětiny otáčejících se rychlostí 180 otáček za minutu. Stran toho značka navíc používá tzv. Arizonský testovací prach, jenž má ještě více navodit dojem reálného ušpinění vozu. Z výsledků pak Nissan může vyčíst, kterak se lak chová po nasimulovaném několikaletém provozu. Pokud tedy karoserie u vašeho Nissanu není ani po létech vybledlá či popraskaná, víte, kam poslat děkovný dopis...
Nissan testuje odolnost laků karoserie v jedné z nejmenších automyček na světě. Zmenšené modely aut do ní ale neposílá, pouze tabulky, na nichž Zetko stojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva