Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto je úplně poslední Lamborghini vyrobené před vstupem VW. A může být vaše
12.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle Diablo má unikátní barvu, je v perfektním stavu, ale zajímavé je na něm hlavně to, že jde o poslední vůz za Sant'Agaty před převzetím VW.
Stejně jako existuje hromada lidí, kterým nad postelí visel plakát Lamborghini Countach, je také spousta těch, kteří se každé ráno před cestou do školy probouzeli s pohledem na plakát jeho nástupce, zvaného Diablo. Ideálně, když měl na boku obrovská písmena SV a nad motorem dodatečné nasávací otvory. Pokud k nim patříte, chcete plakát proměnit v realitu a stav bankovního účtu to umožňuje, právě pro vás může být tato nabídka.
Vůz na fotkách sice nemá obrovská písmena SV na bocích, ale je to skutečně Diablo SV. Je to model po posledním faceliftu v roce 1999, ani to byl ale nestačilo pro jeho výjimečnost nestačilo - sehnat takové Diablo v dobrém stavu není zase tak složité. Jedinečné na tomto kusu je, že má být úplně poslední auto vyrobené v roce 1999, přesně 21. prosince na poslední chvíli před tím, než se továrna zavřela na vánoční volno. Po jeho skončení už otěže firmy převzal koncern Volkswagen prostřednictvím dceřiného Audi.
Pokud jste tedy nikdy nespolkli, že tento italský klenot skončil v rukou Němců, je tohle ideální memento do vaší garáže. Nedostanete ale jen to, Diablo SV na snímcích má 5,7litrový dvanáctiválec, který posílá svých 536 koní a 605 Nm na zadní kola přes manuální pětikvalt. Tohle zvýšení výkonu bylo součástí onoho faceliftu, stejně jako přidání variabilního časování ventilů, výměna vyklápěcích světel za normální pevná (hádejte, z jakého vozu, začíná na N a končí na X) a třeba také přidání ABS do standardní výbavy. Do interiéru se také nastěhoval černý pásek nad kapličku přístrojů, ve kterém byly kontrolky.
Dostupné informace také hovoří o tom, že toto Diablo SV dostalo příplatkové nástavce prahů a že perleťová červenooranžová barva je originální, ale dost možná je tohle auto to jediné, které ji dostalo. Víme o tom, že od první registrace v březnu roku 2000 má čtvrtého vlastníka, v jehož režii proběhla v roce 2013 renovace podvozku a šasí. Zbytek auta je prý v perfektním stavu, snad až na drobné nedostatky v laku od kamínků.
Najeto má necelých 52 tisíc kilometrů a aktuální pneumatiky prý mají za sebou jen asi 1 000 km. Vůz před několika dny prošel britskou obdobou STK a dostalo se mu drobného servisu. Jediná nevýhoda může být v tom, že má volant vpravo; poprvé byl dodán do Velké Británie a od té doby jezdí právě tam. Aktuálně je registrován se značkou V12 SVR.
[https://www.silverstoneauctions.com/1999-lamborghini-diablo-sv-6817 Bude k mání v aukci Restoration Show Sale 2016] pořádané domem Silverstone Auctions. A nebude vůbec levné, odhad ceny je 150 - 170 tisíc liber, tj. nějakých 5,16 - 5,85 milionu korun. Je to ale možná nejzajímavější Diablo SV, které lze pořídit. A díky renovaci podvozku a šasí bude jezdit jako nové, i když má za sebou šestnáct let provozu, ne jen stání v garáži...






















Tento vůz má za sebou 16 let provozu, ale také špičkovou péči a má opravdu zajímavou historii. Teď může být váš
Zdroj: Silverstone Auctions
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 11 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
