Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toyota Corolla s 939 k a 4x4 je dokonalý japonský spáč
14.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Není mnoho vozů, které by svou vizuální nudností předčily japonské Toyoty. Tahle Corollla má ale pod kapotou 939 koní a 4x4.
Upravených Toyot jezdí po světě vážně spousta, japonské stroje jsou velmi častým objektem zájmu tunerů. Jenže docela málo z nich jsou stroje, které mají 939 koní na všech čtyřech kolech a na kterých to není zas tak dobře vidět. Právě to je ale případ této irské třídveřové Corolly sedmé generace, která se vyráběla v devadesátých letech a známe ji dobře i z českých silnic.
Ovšem, je možné namítnout, že každý, kdo ví jen trochu něco o autech, okamžitě odhalí změny v přední části. A pravděpodobně i ten, kdo dělí auta na červená a zelená, pozná, že tu něco nehraje, pokud k tomuto autu přijde zepředu. Jenže jiná kola si na auto dává spousta lidí, i kdyby to měla být jediná úprava, a když už investujete čas a peníze do stratosférického výkonu, většinou tomu odpovídá i vzhled auta - myslíme nyní ohromné nárazníky, obří křídla a všemožné polepy.
Nic takového na téhle Corolle nenajdete, zato tu je díra v kapotě, která odkrývá turbo velikosti Japonska, a výfuk, který nevede pod autem dozadu, nýbrž pryč tak rychle, jak to jen jde - je vyveden z pravého předního blatníku. Neobvyklé, ale patrně velmi efektivní řešení, jak ostatně ukázal i jistý český stroj. Očividně to ani není problém z hlediska silničního provozu, alespoň tam, kde tohle auto jezdí - má značky a jezdí po veřejných silnicích.
Pod kapotou je řadový čtyřválec umístěný napříč, který pochází z Toyoty MR2 upravené pro čtvrtmílové sprinty. Jeho výkon je, jak stojí i výše, 939 koní a pohání všechna kola speciálně zesíleným systémem. A samozřejmě tu není ani sériová převodovka, sedadla, brzdy, odpružení... zkrátka všechno podstatné je nové, silnější.
Přesná čísla zrychlení či maximální rychlosti neznáme, ale z videí je patrné, že je to velmi, velmi rychlý stroj. Pokud si to spojíme s tím, že Corolla sedmé generace je vizuálně velmi nenápaditým strojem, máme tu horkého kandidáta na japonského spáče roku. Mrknete okem a ani si nevšimnete, že vás překvapil tím, co dovede. Však se podívejte sami.








Tahle Corolla může na první pohled vypadat jako běžné upravené auto, ale je silná skoro jako Veyron
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
včeraBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejnovější články
Donald Trump se veřejně vysmál ostudné změně image Jaguaru, otevřeně řekl to, co si myslí asi 99 procent lidí
před hodinouPodoba nového VW T-Roc kompletně unikla ještě před oficiální premiérou, fešácký zevnějšek doplňuje hodně laciný interiér
před 2 hodinamiOjetá Škoda Fabia nestojí moc a levné jsou i její opravy. Navíc nabízí motory, o kterých se té současné ani nezdá
včeraNěmecké automobilky s brutálním propadem zisků čelí hororovému scénáři. Sami Němci shrnuli, co rozhodne o jejich osudu
včeraProdejce Fordu ztratil zábrany a řekl, proč byste systém start-stop měli vypnout před každou jízdou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva