Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu

Turba se zdají být neodmyslitelně spjata se spalovacími motory, neboť jen díky jejich výfukovým plynům dokáží přidávat motorům výkon. Porsche se jich ale nehodlá vzdát ani u modelů s ryze elektrickým pohonem, alespoň na papíře.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu

27.12.2018 | Petr Prokopec

Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Turba se zdají být neodmyslitelně spjata se spalovacími motory, neboť jen díky jejich výfukovým plynům dokáží přidávat motorům výkon. Porsche se jich ale nehodlá vzdát ani u modelů s ryze elektrickým pohonem, alespoň na papíře.

V 80. letech minulého století, kdy se móda točila okolo nadýchaných účesů či džínsů s vysoko posazeným pasem, frčely také neonové nápisy, na které jste mohli narazit prakticky všude. Jedním z nejčastějších slov, která na nich zářila, pak bylo „Turbo“. To se následně dostalo naprosto všude, i na školní tašky či penály. Nebylo potřeba, aby se v nich skrývalo skutečné přeplňování, slovo „Turbo“ se hodilo pro označení čehokoli, co dnes řadíme do škatulky „cool“.

Proč o tom ale hovoříme? Především proto, že stejně jako se vrací do hry některé módní prvky z osmdesátek, vrátí se i ona nesmyslnost užívání slůvka „Turbo“. Porsche aktuálně potvrdilo, že jeho první elektrický model dorazí do prodeje ve třech verzích - základem bude Taycan, nad níž se postaví Taycan 4S. Vrcholem pak bude... ano, hádáte správně, Taycan Turbo.

Tato nomenklatura nikterak nevybočuje ze stávajících zvyků značky, nicméně dosud vše do značné míry odpovídalo tomu, co čekat pod kapotou. 4S vedlo k vyššímu výkonu než u základu, stejně jako pohonu všech kol. Turbo pak bylo odkazem na přeplňování, nicméně význam tohoto slova se v poslední době poněkud změnil, když turba dostala naprostá většina modelů značky krom puristických variant Porsche 718 a 911.

V podstatě každý model je tedy nyní „Turbo“, nicméně toto slovo si Porsche ponechalo jako základ označení vozů, jež disponují objemnější šestiválcovou jednotkou, nikoliv základním třílitrem. A mají adekvátně vyšší výkon. „Turbo“ tak bylo v podstatě poníženo na pouhé obchodní označení lepších variant a v tomto kontextu nepřekvapí, že se objeví také na zádi elektromobilu. Ten pod kapotou nemá spalovací motor a tudíž ani přeplňování. Místo toho se pochlubí dvěma elektrickými agregáty, jež nejspíše nabídnou o poznání vyšší výkon než obě níže posazené varianty.

Lze pak jen dodat, že základní Taycan bude v Americe startovat lehce nad 90 tisíci dolary (cca 2,04 mil. Kč), zatímco Taycan 4S se již přiblíží 100 000 USD (2,27 mil. Kč). Vrcholný Taycan Cool, tedy pardon, Taycan Turbo, pak bude k mání za více než 130 tisíc dolarů (2,95 mil. Kč). Značka přitom již nyní začíná přijímat rezervace spolu se zálohou ve výši 2 500 USD (56 800 Kč).


Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu - 1 - Porsche Taycan Turbo potvrzeni 01
Novinář Alex Roy potvrdil...

Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu - 2 - Porsche Taycan Turbo potvrzeni 02
...že označení Turbo dostane i chystaný elektrický Taycan...

Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu - 3 - F1 1986 turbo na prodej 06Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu - 4 - F1 1986 turbo na prodej 05Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu - 5 - F1 1986 turbo na prodej 09
Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu - 6 - F1 1986 turbo na prodej 07Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu - 7 - F1 1986 turbo na prodej 08
...třebaže turbo jako takové pochopitelně v útrobách mít nikdy nebude

Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu - 8 - Porsche Taycan 2019 nove ilustrace a spy foto 11Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu - 9 - Porsche Taycan 2019 nove ilustrace a spy foto 12Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu - 10 - porsche mission e concept ofic 09Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu - 11 - porsche mission e concept ofic 10Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu - 12 - porsche mission e concept ofic 12Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu - 13 - porsche mission e concept ofic 14Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu - 14 - porsche mission e concept ofic 15Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu - 15 - porsche mission e concept ofic 16Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu - 16 - porsche mission e concept ofic 01Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu - 17 - porsche mission e concept ofic 02Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu - 18 - porsche mission e concept ofic 03Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu - 19 - porsche mission e concept ofic 04Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu - 20 - porsche mission e concept ofic 07Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu - 21 - porsche mission e concept ofic 08
Samotný Taycan jsem zatím mohli vidět jen jako koncept Mission E - hotové auto by nemělo vypadat zásadně jinak

Zdroj: Alex Roy@Twitter

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.