Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tyto značky dnes dělají nejlepší auta dle Consumer Reports. Vítěz překvapil všechny
24.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na čele žebříčků beroucích v potaz spolehlivost a uspokojivost aut pro jejich majitele jsme zvyklí vídat japonské nebo prestižní německé značky. Bývávalo.
Před několika málo dny jsme se mohli zmínit o značce Genesis. Ta byla separována od mateřského Hyundai na sklonku roku 2015 ve snaze o navýšení reputace. Korejci by totiž chtěli vyzvat na souboj veškeré prestižní automobilky, ovšem s puncem výrobce levných vozů by to šlo jen stěží. Šéf značky Manfred Fitzgerald proto navnadil odbornou i laickou veřejnost na newyorský autosalon, kde Genesis ukáže nový koncept, jenž má jednou provždy změnit vnímání značky.
Oč přesně půjde, je zatím nejisté. S ohledem na aktuální vývoj se ovšem nezdá, že by především na americkém trhu Genesis mělo ještě někoho o svých kvalitách přesvědčovat. Magazín Consumer Reports totiž Korejce k překvapení všech postavil na vrchol svého žebříčku nejlepších automobilových značek, který kombinuje výsledky studií spolehlivosti a uspokojivosti nových aut a vlastních recenzí. Korejci tak přeskočili především Audi, jenž bylo dosavadním lídrem. Kromě toho se ovšem porážky dočkalo také BMW, Lexus či Porsche. Porážky se zkrátka dočkali všichni.
Podobně zajímavé jako vítězství Genesis je i pohled na šesté místo, kde trůní Kia. Tedy značka téhož koncernu, která je ovšem zaměřená na mainstreamové publikum. Tato automobilka za sebou nechala Subaru a překvapivě i Teslu, která je pro změnu jediným americkým výrobcem, jenž se dokázal probojovat do nejlepší desítky díky spokojenosti majitelů - spolehlivostí bodovat nesvede. Pomyslnou top 10 pak uzavírají Honda a Toyota. Asiaté tedy v rámci automobilů vládnou.
Pro úplnost je třeba dodat, že Genesis se zatím nemusí snažit na tolika frontách. Značka jej dosáhla úspěchu na základě portfolia sestávajícího se tří modelů (G70, G80, G90), z nichž zatím jen dva mohly být otestovány. U Audi či BMW šlo o osm aut, takže i prostor pro chyby byl vyšší. A ještě více to platí pro Toyotu a jejích 20 aut.
Jak jsme ale zmínili, samotné testy jsou jen jednou z několika součástí celkového hodnocení. Hlavní roli hraje spolehlivost a spokojenost majitelů, přičemž v tomto ohledu Consumer Reports vychází z dat více než 640 tisíc aut. Magazín přitom musí u každé značky otestovat alespoň dva modely, aby je zařadil do svého žebříčku, což se nestalo u Maserati a Smartu, proto tu chybí.
Závěrem již jen zmíníme poněkud nelichotivé 15. místo Mercedesu, který výrazně zaostává za svými německými souputníky. Podle magazínu za tím stojí hlavně ta skutečnost, že značka v posledních letech výrazně rozšířila své portfolio, hlavně směrem dolů. A Consumer Reports to hodnotí jako chybu, neboť tyto vozy „vypadají jako Mercedes-Benz, ale nejezdí jako Mercedes-Benz. Lidi to příliš nenadchlo...“
Že Korejci vyrábí nekvalitní a málo prestižní vozy? Dle magazínu Consumer Reports ani náhodou, v pořadí od nejlepší k nejhorší jasně vedou
Nejnovější Genesis G70 chce korejskou prémiovku posunout zase o kousek dál
Zdroj: Consumer Reports
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Kdysi nejlevnější sportovně laděné auto v Česku se dá pořád koupit nejeté, teď už nestojí skoro nic
včera - Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 06:51 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 05.08. 06:50 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.