Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Už se ví, proč autor první Škody Octavia opustil VW. Přetáhla ho Kia, opět
15.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Belgičan Luc Donckerwolke má na svém kontě krom Octavie design řady Audi či Lamborghini. Nyní bude formovat nový designový směr Korejců.
Bývaly doby, kdy jsme design korejských automobilů rozhodně nemohli spojovat se slovy „krásný“ či „působivý”. Vše ale změnil příchod Petera Schreyera, který od roku 2006 začal měnit zejména tvář značky Kia, a to doslova, neboť světoznámý „tygří čumák“ je právě jeho prací. Ačkoliv ovšem může počítat ještě s dvouletým kontraktem, Korejci již mají podepsanou smlouvu s jeho nástupcem.
Než se k onomu jménu dostaneme, jen připomeneme, že Schreyer si vydobyl ostruhy zejména prací pro Volkswagen Group, kde stvořil například původní Audi TT. Jelikož přitom tato volba byla pro Kiu více než správná, rozhodla se automobilka, že bude i nadále lovit v německých vodách. Nově tak do svých sítí lapila Luca Dockerwolkeho, který nejnověji šéfoval designérům Bentley, zanechal svůj otisk prakticky u každé značky koncernu.
Belgický designér totiž v letech 1994 až 1996 pracoval v Mladé Boleslavi, kde přispěl ke vzhledu Škody Octavia a Fabia. Následně působil u čtyř kruhů, kde navrhl Audi A4 Avant, A2 či závodní speciál R8 Le Mans. Skutečného věhlasu ale dosáhl až jako šéfdesignér Lamborghini, kde byl zodpovědný za Diablo VT 6,0, Murciélago, Gallardo či koncept Miura, na němž se podílel i Walter de'Silva.
Od Italů zamířil Donckerwolke ke španělskému Seatu, odkud se po sedmi letech přesunul k Bentley. Pro tuto automobilku navrhnul nový Flying Spur, více než to však proslul svými letošními komentáři směřujícími k Lincolnu Continental. Tento americký koncept je totiž nemalou vykrádačkou britských vozů, načež se Dockerwolke americké značky zeptal, zda jim rovnou nemají poslat obráběcí nástroje.
Tím však kariéra belgického designéra u koncernu VW Group skončila a spekulovalo se o tom, jestli právě toto jeho vystupování nestálo za jeho poněkud tajemným, jen stručně oznámeným odchodem. Teď už víme, že nebylo, Donckerwolkeho chtěla Kia a zjevně jej dokázala dobře motivoval. Mimochodem, Luca D. nahradil u Bentley Stefan Sielaff, který většinu své kariéry strávil u Audi, kde navrhnul modely jako A1 a A7 či koncepční Quattro Spyder. V posledních třech letech pak působil v Mercedesu, kde se postaral o interiér současné třídy C.
Vraťme se ale zpátky do Koreje, kde bude mít Donckerwolke ony dva roky na „zabydlení se“. V této době by se ovšem již měl začít zapojovat do formování nového designového jazyka značky společně se Schrayerem. Ten by měl následně odejít do důchodu, i když zatím není jisté, zda opustí jen pozici šéfdesignéra nebo také jednoho ze tří prezidentů značky Kia.
Luc Donckerwolke strávil většinu času prací pro VW Group, kde navrhl třeba Lamborghini Murciélago. Nyní po vzoru Petera Schrayera odchází ke korejské Kie
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 11 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB