Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V Německu dramaticky přibylo nových aut nabízených se slevou až 35 procent. Proč?
12.9.2018 | Petr Prokopec
Chcete úplně nové, nikdy nejeté auto se slevou i přes 30 procent? Právě teď máte v Německu možnost takové koupit snáze než kdy dříve. Nejspíše ale nebude trvat věčně.
Téma tzv. Tageszulassungen, jednodenních registrací německých aut, jsme naťukli na počátku letošního roku. Tento termín je používán v případech, kdy je nový vůz dealerem přihlášen do provozu, ovšem o pouhých 24 hodin později dojde k jeho odhlášení. Formálně vzato tak jde o ojetinu, přestože vůz obvykle neujel ani metr a neopustil sklad nebo showroom prodejce. Ten ale může díky tomu bez problémů přistoupit k jeho výraznému zlevnění, které by mu u papírově nového vozu automobilka zakazovala.
Dealeři tak obvykle vyprazdňují své sklady s jasnou výhodou pro zákazníky, kteří dostanou úplně nové auto se slevou obvykle mezi 20 a 35 procenty. Nevýhody také existují - musíte vybírat z vozů v jasně daných specifikacích, přicházíte o možnost volby laku nebo výbavy. A pokud sáhnete po voze, který byl takto přihlášen třeba již o několik měsíců dříve, musíte se smířit s o to kratší zárukou.
V Německu tato praktika není ničím novým a dealeři k ní přistupují s výše zmíněnou motivací už léta. Podle dat německého serveru Mobile.de ovšem za poslední měsíc došlo k dramatickému nárůstu jednodenních registrací. Jde o 20 procent navíc vůči stejnému období loňského roku a možná již tušíte, co za tím stojí. Na vině je změna metodiky měření spotřeby a emisí, a to ze dvou důvodů.
Jednak jde o nutnost opětovné homologace aut, kterou řada automobilek nezvládla včas či u dosud nabízených modelů vůbec neprováděla. A protože dle pravidel EU nemohou výrobci držet nadměrné skladové zásoby, existující auta bylo nutné ve větší míře přihlásit do provozu. Druhým faktorem pak je, že nový způsob měření s označením WLTP vede ke zvýšení papírové spotřeby a tedy i emisí CO2. A vzhledem k tomu, že na jejich základě se v Německu určuje silniční daň, bude pro zákazníky dlouhodobě výhodné koupit vozy registrované před 1. zářím 2018, na ty se vyšší zdanění vztahovat nebude.
Obecně vzato to nejsou pro zákazníky dvakrát pozitivní dopady, momentálně ale znamenají šanci koupit nové auto levněji než jinde. Mobile.de konstatuje, že záplava nových jednodenních registrací snížila ceny skladových nových aut na rekordní úroveň a slevy přesahující 30 procent oproti ceníkové ceně jsou nejčastější za dobu, kdy vývoj jednodenních registrací sleduje. Zároveň ale upozorňuje, že tento stav nebude trvat věčně. Je totiž otázkou, kdy se podaří dostat nabídku nových vozů do normálu a než se tak stane, bude některých skladových aut jen ubývat. A protože některé automobilky samy neví, kdy přesně problémy s homologací vyřeší, může se za pár měsíců stát, že jednodenně registrovaných vozů bude pro změnu rekordně málo.
Znamená to tedy, že byste německá dealerství měli vzít útokem? To v podstatě záleží na skutečnosti, jestli toužíte po benzinovém či dieselovém voze. Je totiž třeba si uvědomit, že s homologací dle cyklu NEDC je často spojena i emisní norma Euro 6. Nová metodika WLTP naopak nutně vede k zisku certifikace dle Euro 6d-TEMP, v jejímž případě se nejspíše po celou dobu vlastnictví nemusíte ničeho obávat.
V případě normy Euro 6 je ale třeba u dieselů zpozornět. Zejména Němci, a následně pak i zbytek Evropy, se vůči nim mohou zachovat stejně jako k pohonným jednotkám plnícím normu Euro 5. Ji plnící vozy byly ještě donedávna považovány hlavně politiky za ekologické. Nyní jsou ale shledávány jako škodlivé, přičemž Frankfurt jim příští rok v září zakáže vjezd do města.
Na českém území zákazy vjezdu postarších dieselů do center měst téměř jistě ještě nějakou dobu aplikovány nebudou. Pokud tedy neplánujete výlety do Německa a oněm městům se při cestě na dovolenou vyhnete, nic vám nehrozí bez ohledu na emisní normu. A u benzinových verzí je toto dilema zcela mimo hru.
Lze pak jen dodat, že problémy s homologací má hlavně koncern VW, u nějž to způsobila enormně široká nabídka specifických verzí, jíž žádný jiný výrobce nedosahuje. WTLP totiž vyžaduje specifickou homologaci jedné každé nabízené varianty zvlášť, což třeba u takového Golfu může být skoro neřešitelný problém. Opel, Peugeot či Hyundai naopak hlásí, že veškeré motorizace již mají novou homologaci. Změnu situace pak lépe, třebaže s oběťmi zvládlo i BMW či Mercedes, na rozdíl od Audi, které momentálně nabízí jen vrcholné modely od A6 nahoru.
Prudký nárůst tzv. jednodenních registrací aut v Německu znamená pro zájemce o nová auta výhodu - koupit je lze levněji než kdy dříve. Tento stav ale nemusí trvat dlouho
U této desítky aut dealeři na počátku roku přistupovali nejčastěji k jednodenním registracím. Nyní se žebříček nejspíše bude trochu lišit, čekat lze více modelů z řad koncernu VW Group
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
před 10 hodinami - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024 - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
11.5.2024
Nejnovější články
- Prakticky nejetá Škoda Superb Combi 2,0 TDI s 4x4 a hromadou výbavy může být vaše za cenu Fabie 1,0
před 3 hodinami - Stačila jedna chyba a majiteli zánovní Toyoty odešel motor. Oprava stála 970 tisíc Kč, záruka ji nekryje
před 4 hodinami - Jaguar pořád věří, že se dožije svého elektrického snu, ještě letos ukáže sportovně-cestovní elektromobil
před 6 hodinami - Šéf Mercedesu definitivně odpískal přechod jen na elektromobily, zastavil vývoj. Další třída S bude znovu spalovací
před 7 hodinami - Hybridní Porsche 911 dorazí už za 14 dní, kontroverzní řešení minimálně co do rychlosti funguje
před 9 hodinami