Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Víte, že se BMW 7 vyrábělo i s manuální převodovkou? Stále se dá koupit, i s V8
7.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dnes kolikrát nedostanete manuální řazení ani do výkonného kompaktu, svého času bylo standardem i v BMW řady 7. Pár jich přežilo dodnes.
S luxusními limuzínami typu BMW řady 7 si dnes automaticky spojíme samočinné převodovky. Už léta neexistuje výjimky, podobné auto s ručním řazením nebylo vyrobeno po několik generací. Jenže v dobách, kdy mnichovská automobilka skutečně cílila na nadšené pro řidiče, se manuální převodovky montovaly i do sedmičky. Není jich dnes na světě mnoho, ale najdou se. A některé přežily do dnešních dnů v pěkném stavu.
Stroj, který máme právě nyní před sebou, je jedním z nich. Jeho stav je dokonce výjimečný, je po prvním majiteli a s velmi dobrou výbavou, jaká se na řadu 7 v roce 2001 - posledním modelovém roce generace E38 - slušela. Na palubě je mimo mnoha jiného dešťový senzor, xenonové světlomety, elektrické víko zavazadelníku nebo navigace. Věci jako vyhřívané sedačky, elektrická okna nebo tempomat byly samozřejmost už tehdy.
Opotřebení tu samozřejmě je, nestojí před námi nové auto ani garážová uloženka a tento vůz má za sebou necelých 113 tisíc kilometrů, takže na sedačce řidiče je poznat, že na ní občas někdo seděl, na vůz této třídy je to ale nájezd velmi malý. Ovládací prvky interiéru a ostatní sedačky ale známky silného opotřebení nevykazují.
Podstatná tu je technika, a to zejména manuální převodovka - sedma s manuálem se moc často nevidí. Sportovní náčiní to pochopitelně nebude, i proto, že pod kapotou je řadový šestiválec se 193 koňmi výkonu, základní a na 1,7 tuny těžké auto tak tak dostatečný motor, ale pokud chcete jezdit v luxusu a sami řadit, tohle auto může být slušná volba.
Tím spíš, že k němu je dostupná kompletní servisní historie. Ovšem, zadarmo není - cena 12 999 Eur (336 tisíc korun) není na řadu 7 E38 se základním motorem zrovna nízká. Na druhou stranu, spousta levnějších E38 bude mít najeto pětinásobek a o servisní historii si budete moci nechat jen zdát.
























Tohle je nejzachovalejší BMW řady 7 s manuálem, které jsme v posledních letech viděli
Pokud se vám líbí auto i manuální převodovka, ale šest válců je málo, vězte, že se dají najít i osmiválcové E38 se třemi pedály, před faceliftem se vyráběly i takové. Nejlepším na prodej je aktuálně tato 740i, která má najeto lehce přes 154 tisíc kilometrů a je z prvního roku výroby E38, tedy z roku 1994, takže možná nebude mít vychytány mouchy. I ta se zdá být ve velmi pěkném stavu a s cenou 10 100 Eur (261 tisíc korun) je i o něco levnější. Teď už si to jen představte - velká limuzína jak z bondovky, osm válců, manuál... A nebo si to rovnou splňte, dokud to jde, podobných aut už bude v nabídce jen ubývat...





Pokud by vám byl bližší kousek s motorem V8, i takové se dají sehnat, jen je třeba se smířit s provedením před faceliftem generace E38
Zdroje: Autoscout24.nl, Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před hodinou
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 2 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
