Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen potichu vyklízí trh s kabriolety, v prodeji zůstává jediný model
5.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po modelu Eos teď skončil ve výrobě také Golf Cabriolet. Jeho místo na linkách ve Wolfsburgu zabere mnohem žádanější Tiguan.
Kabriolety mainstreamových značek nemají jednoduchý život. Z kapes zákazníků musí vytáhnout více peněz než jejich sourozenci s pevnou střechou, přitom obvykle nabízí méně praktičnosti a vyšší provozní náklady, jež jsou dány vyšší hmotností. Pochopitelně to nejsou faktory, které by měly rozhodovat o koupi kabrioletu, jenže emoce nezmůžou vše. A když si ke zmíněnému přidáte jen omezenou míru využitelnosti takových aut na většině míst světa, není z racionálního hlediska překvapením, že zájem o ně vytrvale klesá.
To bere do úvahy i Volkswagen, zvláště v této době, kdy se snaží uspořit náklady, kde to jen jde. Postup německé automobilky tak asi nepřekvapí, byť pro milovníky jízdy se sluncem ve tváři a větrem ve vlasech příznivá zrovna není - kabriolety z její nabídky mizí a další „pánem na holení” se nyní stal Volkswagenu Golf Cabriolet, i když pro letošek zkoušel zaujmout v inovovaném balení.
Nezaujal a z nabídky mizí. Nelze říci, že překvapivě, neboť šlo o poslední existující karosářskou verzi stojící na základech předchozí generace Golfu a už nerozhodnost VW v případě razantnější modernizace dávala tušit, že něco takového jednou přijde.
Tento krok Volkswagenu přichází poté, co v loňském roce bez přímého i nepřímého nástupce poslal do důchodu model Eos. Momentálně tedy zůstává jediným vozem značky, u kterého je možné stáhnout střechu, Beetle Cabriolet. Ten přitom na českém trhu startuje na sumě 521 900 Kč, za kterou dostáváte základní úroveň výbavy, motor 1,2 TSI o výkonu 105 koní a šestistupňový manuál.
Ceníkem se samozřejmě můžete prokousat i výše, byť milovníky ostřejšího svezení asi „skalpovaný“ Beetle příliš nepotěší. V rámci benzinových motorů je k dispozici maximálně přeplňovaná jedna-čtyřka naladěná na 150 koní. Stejným výkonem pak přední nápravu zásobuje i dvoulitrový turbodiesel, s ohledem na jeho zvuk ovšem nejde zrovna o nejlepší motor pro kabriolet.
Změna k lepšímu se hned tak neočekává. Mluvčí automobilky totiž naznačil, že Golf Cabriolet se možná vrátí, ovšem až po příchodu zcela nové generace evropského bestselleru. Do roku 2020 žádný jiný kabriolet s logem VW než zmiňovaný Beetle Cabriolet nepořídíte. A je otázka, jaké šance na přežití má Beetle, který byste též nenazvali prodejním trhákem.
Automobilka dodává, že ukončení výroby stávající generace je pozitivním rozhodnutím, neboť díky tomu dojde k uvolnění kapacity montážních linek ve Wolfsburgu. To hodlá Volkswagen vykompenzovat navýšením produkce modelu Tiguan, po němž je poptávka momentálně mnohem vyšší než v případě kabrioletů.
VW Eos je po smrti...
Volkswagen Beetle je momentálně jediným kabrioletem, jaký německá automobilka nabízí. A daný stav se hned tak nezmění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB