Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG

Německá automobilka má problém především v Číně, kde auta musí do servisů již podruhé během pár měsíců. Kromě financí je tak v ohrožení i reputace.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG

15.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá automobilka má problém především v Číně, kde auta musí do servisů již podruhé během pár měsíců. Kromě financí je tak v ohrožení i reputace.

Svolávací akce nejsou u automobilek nic nového. Své o tom ví především Toyota, pro kterou šlo zejména v Americe svého času o vekou aféru. Uchráněn však od podobné záležitosti nebyl ani Volkswagen, jenž musel v květnu povolat do zaoceánských autorizovaných servisů na 200 000 vozů - tehdy ale šlo více o problém samotných majitelů, kteří do dieselových modelů tankovali benzin. To ovšem není případ nové svolávací akce, která je navíc celosvětová a tudíž mnohem masivnější.

Ba co víc, nejde jen o jeden problém, ale hned několik nešvarů. Problémy se svícením se zdají být tím méně závažným, týkají se totiž de facto jen výměny pojistek, nad čímž lze pomalu mávnout rukou. Množství zasažených vozů je však již podstatnější. Jen v Americe jde o 81 000 kusů modelu Tiguan, celosvětově má pak problém hned 800 tisíc exemplářů tohoto SUV. Důraz je přitom kladen hlavně na exempláře vyrobené v letech 2008 až 2011.

Mnohem podstatnější jsou ovšem problémy týkající se Volkswagenu Amarok. Na 239 000 kusů totiž musí zpět do servisů kvůli problémům s nechtěným únikem paliva z nádrží. K tomuto nešvaru ovšem VW Group nevydal žádné podrobnosti, o příčině lze tudíž jen spekulovat. Rozhodně však nepůjde o záležitost, která by dosavadní majitele mohla nechávat v klidu, nebo za kterou by dokonce sami mohli.

Nejzávažnější závadou jsou ovšem haprující převodovky DSG, u kterých může při náročném používání nebo v horkém či naopak chladném počasí dojít k selhání elektroniky. Podle VW by přitom měla stačit výměna syntetického oleje za minerální, který je mnohem odolnější. To by svým způsobem rovněž nebyl zásadní problém, kdyby ale nešlo o 1,6 milionu vozů.

Z tohoto množství je 640 000 kusů alokováno v Číně, čímž je celá záležitost pro Volkswagen daleko hrozivější. Na největším trhu světa totiž koncern letos musel již jednou ke svolávací akci sáhnout., a to když u 384 181 vozů (mezi ně patří i Golf) došlo k podivným vibracím, poklesu výkonu nebo náhlé akceleraci. Reputace VW Group je tak skutečně v ohrožení.

Kromě toho se ovšem strachy musí klepat také bankovní účet automobilky. Podle německého analytika Franka Schwopeho by se totiž náklady na veškeré svolávací akce mohli pohybovat v řádu stovek milionů Eur. Část nákladů sice na sebe prý vezmou subdodavatelé, přesto ale nebude letošní finanční bilance koncernu zrovna rekordní.

A pak je tu ještě jedna okolnost. Převodovka DSG totiž není montována jen do modelů Volkswagenu, ale také pod kapoty s logem Audi, Seatu nebo Škody. U těch se zatím o svolávání nemluví, očividně je ale vše jen otázkou času. Ten správný olej v jejich automatech ze zmiňovaných let výroby totiž rovněž nenajdeme...


Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 1 - Tiguan2011 Tiguan201106Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 2 - Tiguan2011 Tiguan201104Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 3 - Tiguan2011 Tiguan201107Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 4 - Tiguan2011 Tiguan201110Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 5 - Tiguan2011 Tiguan201112Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 6 - Tiguan2011 Tiguan201113Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 7 - Tiguan2011 Tiguan201115Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 8 - Tiguan2011 Tiguan201116Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 9 - Tiguan2011 Tiguan201117Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 10 - Tiguan2011 Tiguan201120Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 11 - Tiguan2011 Tiguan201118Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 12 - Tiguan2011 Tiguan201108
Na 800 000 kusů modelu Tiguan musí zpět do servisů. A to kvůli výměně pojistek světelných okruhů

Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 13 - VW Amarok 2013 01Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 14 - VW Amarok 2013 02Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 15 - VW Amarok 2012 01Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 16 - VW Amarok 2012 02Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 17 - VW Amarok 2012 03Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 18 - VW Amarok 2012 04Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 19 - VW Amarok 2012 05Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 20 - VW Amarok 2012 06Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 21 - VW Amarok 2012 07Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 22 - VW Amarok 2012 08Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 23 - VW Amarok 2012 09Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG - 24 - VW Amarok 2012 10
Problémy u Volkswagenu Amarok jsou mnohem zásadnějšího rázu. Jedná se totiž o únik paliva

Zdroj: Autoblog

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše