Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen svolává 2,64 milionu aut, hlavně kvůli problémům s automatem DSG
15.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka má problém především v Číně, kde auta musí do servisů již podruhé během pár měsíců. Kromě financí je tak v ohrožení i reputace.
Svolávací akce nejsou u automobilek nic nového. Své o tom ví především Toyota, pro kterou šlo zejména v Americe svého času o vekou aféru. Uchráněn však od podobné záležitosti nebyl ani Volkswagen, jenž musel v květnu povolat do zaoceánských autorizovaných servisů na 200 000 vozů - tehdy ale šlo více o problém samotných majitelů, kteří do dieselových modelů tankovali benzin. To ovšem není případ nové svolávací akce, která je navíc celosvětová a tudíž mnohem masivnější.
Ba co víc, nejde jen o jeden problém, ale hned několik nešvarů. Problémy se svícením se zdají být tím méně závažným, týkají se totiž de facto jen výměny pojistek, nad čímž lze pomalu mávnout rukou. Množství zasažených vozů je však již podstatnější. Jen v Americe jde o 81 000 kusů modelu Tiguan, celosvětově má pak problém hned 800 tisíc exemplářů tohoto SUV. Důraz je přitom kladen hlavně na exempláře vyrobené v letech 2008 až 2011.
Mnohem podstatnější jsou ovšem problémy týkající se Volkswagenu Amarok. Na 239 000 kusů totiž musí zpět do servisů kvůli problémům s nechtěným únikem paliva z nádrží. K tomuto nešvaru ovšem VW Group nevydal žádné podrobnosti, o příčině lze tudíž jen spekulovat. Rozhodně však nepůjde o záležitost, která by dosavadní majitele mohla nechávat v klidu, nebo za kterou by dokonce sami mohli.
Nejzávažnější závadou jsou ovšem haprující převodovky DSG, u kterých může při náročném používání nebo v horkém či naopak chladném počasí dojít k selhání elektroniky. Podle VW by přitom měla stačit výměna syntetického oleje za minerální, který je mnohem odolnější. To by svým způsobem rovněž nebyl zásadní problém, kdyby ale nešlo o 1,6 milionu vozů.
Z tohoto množství je 640 000 kusů alokováno v Číně, čímž je celá záležitost pro Volkswagen daleko hrozivější. Na největším trhu světa totiž koncern letos musel již jednou ke svolávací akci sáhnout., a to když u 384 181 vozů (mezi ně patří i Golf) došlo k podivným vibracím, poklesu výkonu nebo náhlé akceleraci. Reputace VW Group je tak skutečně v ohrožení.
Kromě toho se ovšem strachy musí klepat také bankovní účet automobilky. Podle německého analytika Franka Schwopeho by se totiž náklady na veškeré svolávací akce mohli pohybovat v řádu stovek milionů Eur. Část nákladů sice na sebe prý vezmou subdodavatelé, přesto ale nebude letošní finanční bilance koncernu zrovna rekordní.
A pak je tu ještě jedna okolnost. Převodovka DSG totiž není montována jen do modelů Volkswagenu, ale také pod kapoty s logem Audi, Seatu nebo Škody. U těch se zatím o svolávání nemluví, očividně je ale vše jen otázkou času. Ten správný olej v jejich automatech ze zmiňovaných let výroby totiž rovněž nenajdeme...












Na 800 000 kusů modelu Tiguan musí zpět do servisů. A to kvůli výměně pojistek světelných okruhů
Problémy u Volkswagenu Amarok jsou mnohem zásadnějšího rázu. Jedná se totiž o únik paliva
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Ford upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
před 4 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 5 hodinamiNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 7 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 8 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva