Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volvo má za sebou nejlepší rok v historii. A expandovat chce dál, i na sportovním poli
13.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédové chtějí navýšit své registrace ve Státech, Evropě i Číně. A to nikoliv pouze standardními novinkami, ale i verzemi Polestar s hybridním ústrojím.
Pro švédskou automobilku byl minulý rok více než úspěšný, celosvětově totiž prodala 503 127 nových vozů. Tedy nejvíce ve své historii. Lví podíl na tom má příchod nové generace Volva XC90, stejně jako evropské trhy. Registrace na Starém kontinentu totiž meziročně narostly o 10,6 procenta na 269 249 vozů, tedy na 53,5 procenta veškeré produkce. Ještě razantněji se ovšem prodeje navýšily ve Spojených státech (+24,3 %), a i když v Číně nebyl růst až tak enormní (+11,4 %), ve stínu zpomalující ekonomiky je i takový výsledek velmi dobrý.
Do budoucna se značka chce stát jedním z největších hráčů v prémiovém segmentu, přičemž v prvé řadě má dojít k revitalizaci operací právě na americkém kontinentu. Zde by značka zároveň velmi ráda rozjela i výrobu. Ve druhé fázi se Volvo zaměří na čínský trh a následně také na Evropu, kde hodlá zdvojnásobit svůj tržní podíl. A aby toho nebylo málo, více se Švédové chtějí profilovat i na poli hybridů. Díky všem těmto krokům by celková globální produkce měla narůst na 800 000 nových aut ročně.
K dosažení tohoto cíle kromě zmiňovaného Volva XC90 napomohou i další novinky. Tedy sedan S90, který si aktuálně užívá živý debut na autosalonu v Detroitu, a kombík V90, jenž bude odhalen v pozdější fázi letošního roku. Mimo to chtějí Švédové také patřičně zamíchat kartami v segmentu sportovních vozů, kde má divize Polestar zanechat výraznější otisk než dosud. A to přesto, že ani v případě tohoto oddělení značka nepočítá s objemnějšími motory než dvoulitrovými čtyřválci.
Šéf automobilky Hakan Samuelsson tak v Detroitu uvedl, že účast značky v australském šampionátu V8 Supercars nejspíše bude spojena již jen s letoškem. Další osud je nejasný, neboť osmiválcové pohonné jednotky poněkud narušují image Volva jakožto eko-výrobce. Je tedy pravděpodobné, že se značka ze závodů stáhne, přestože šampionát s příchodem roku 2017 čekají změny. Nová pravidla Gen2 totiž umožňují použít jak jiné motory než V8, tak i různé karosářské verze.
Samuelsson dále zmínil, že „Polestar není AMG“. Sportovní divize švédské automobilky proto rozhodně nepřijde s osmiválcem u silničních vozů, místo toho je dlouhodobým cílem oddělení elektrifikace. Vycházet se přitom bude z již existující varianty T8 TwinEngine, která počítá s dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem, turbodmychadlem, kompresorem a elektromotorem. Tato verze přitom produkuje 407 koní a 640 Nm točivého momentu.
Divize Polestar by ovšem motor měla osadit ještě druhým turbodmychadlem, přičemž klasický kompresor by nahradil elektricky řízený. Výkon by díky tomu měl narůst na více než 450 koní, což je o sto více než u současných modelů S60 a V60. Volvo však prozatím přesně nespecifikovalo, které vozy se mohou na tovární tuning těšit. Samuelsson pouze dodává, že „nepůjde o všechny vozy, ale ty, které se k tomu hodí, sportovní verzi dostanou“.
Podle spekulací by přitom modifikován měl být spíše kombík V90 než sedan S90, a to zejména s ohledem na požadavky britského trhu, který je pro Volvo klíčový. Šéf značky ovšem nevylučuje ani sportovní verzi méně praktického modelu, neboť dodává, že „aktuálně vše probíráme. Koupili jsme totiž společnost, kterou k takovému kroku můžeme využít, a pokud bude existovat trh nebo zájem, pak takový model vyrobíme.“
Aktuálně je tedy jisté pouze jediné, a sice přesun od objemných benzinových jednotek směrem k downsizingu a elektrifikaci. Podle Samuelssona přitom takové sportovní modely zapadají do programu Volva stejně jako tradiční bezpečnost a image značky nikterak nenarušují.


























Volvo odhalilo na autosalonu v Detroitu nový sedan S90, který by měl značce napomoci v navýšení registrací
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
před 9 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 10 hodinamiToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva