Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW chce prý prodat části svých značek, Lamborghini má jít na řadu jako první
14.10.2019 | Petr Prokopec
Němci tyto zprávy dementují, otázkou ale je, jestli nemlži. Pro Herberta Diesse je totiž tento postup jedinou možností, jak realizovat svůj plán na zvýšení tržní kapitalizace VW Group na více než dvojnásobek.
Hodnota koncernu VW Group se v současné době pohybuje okolo 89 miliard dolarů (cca 2,08 bilionu korun). To je na automobilku, která je největší na světě a pod kterou patří značky jako Bentley, Bugatti, Lamborghini či Porsche, relativně nízká částka. Není proto vlastně, že její šéf Herbert Diess touží po výrazném růstu. Pokud dojde na jeho slova, měl by mít koncern VW Group za pár let hodnotu 220 mld. USD (5,15 bil. Kč), dle soudobých měřítek by se tak jednalo o nejhodnotnější automobilovou firmu světa (tou je dnes Toyota s 219 mld. USD).
Otázkou však je, jakým způsobem toho Diess vůbec může dosáhnout. Zvláště v době, kdy výrobci stojí na prahu nové elektrické éry, která je bude stát obrovské peníze a na jejím konci vůbec nemusí stát zisk. Ostatně si stačí vzpomenout, že pouze před několika málo lety byly tytéž naděje spojené s diesely. Tyto pohonné jednotky se ale nyní na politickou podporu nemohou spolehnout ani v nejmenším, a podobně to může skončit s elektromobily.
Nicméně i kdyby elektrifikace nakonec skončila úspěchem, je otázkou, jak chce Diess dostat VW Group o tolik výš. Neměly by nás proto překvapit informace, o kterých neinformoval jen Bloomberg v posledních dnech, už se o ní mluví déle. VW by s výše zmíněným cílem měl jednotlivé značky osamostatnit, učinit veřejně obchodovatelnými a jejich části prodat na burze. VW by si ponechal kontrolní balík akcií, takže by o mnoho nepřišel, prodejem části značek by získal tolik potřebné peníze na vývoj elektrických aut a v neposlední řadě by zvýšil svou hodnotu.
Tento postup použil například FCA v případě Ferrari, jehož desetinu akcií nabídl na burze a nemůže litovat. Jen tržní kapitalizace Ferrari dnes činí skoro 30 miliard dolarů, tedy třetinu současné hodnoty celého VW. To jen ukazuje, jak je hodnota VW nízká - srovnatelné s Ferrari je u VW leda Lamborghini nebo Bugatti, už jen Škoda je cennější značkou, natož pak Audi či samotný Volkswagen.
Je tedy nepochybné, že obdoba kroku FCA - prodej částí většiny značek na burze - by hodnotu koncernu neskutečně zvedl, už tržní potenciál Lamborghini je nemalý. Hodnota italské automobilky je dnes odhadována na 11 miliard dolarů (257,42 mld. Kč) a dá se předpokládat, že na akciových trzích by se posunula do vyšších sfér. Právě Lamborghini by tak podle zákulisních informací mělo jít „na porážku” jako první a v závislosti na úspěchu či neúspěchu tohoto kroku by jej následovaly další značky.
Oficiálně se k tomu VW nevyjadřuje a nově pro Reuters uvedl pouze tolik, že spekulace spojené s možným prodejem části Lamborghini jsou „neopodstatněné”. Je ovšem třeba se ptát, zda jsou slova tiskového mluvčího VW Group pravdivá, respektive zda časem nedojde na jejich realizaci. Jak jsme zmínili, Diess nemá jinou šanci svého cíle dosáhnout a Němce - stejně jako ostatní značky čekají opravdu velké investice. Přes burzu vede cesta k zabití obou much jednou ranou.



Díky modelu Urus se produkce Lamborghini začíná přibližovat Ferrari. Hodnota Vzpínajícího se koníka je však více než dvakrát vyšší než v případě rozzuřeného býka, a to proto, že první firma na burze je a druhá nikoliv. To se ale může brzy změnit
Zdroje: Bloomberg, Reuters
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 21 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
