Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody
15.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern chce zpět důvěru zákazníků a veřejnosti. Proto zvažuje, že své vozy osadí měřicími kity a získaná data pustí ven jako PSA.
Není snad žádným tajemstvím, že spotřeba dosažená v evropském měřícím cyklu NEDC nemá s reálným světem pranic společného. Však si stačí projít, jak je uměle snižována a je jasné, že na silnici nelze podobné podmínky zopakovat. Rozdíly tak často bývají obří a díky digitálnímu věku se je dozvídají všichni, kdo jen trochu projeví zájem. To podkopává důvěru zákazníků, neboť se domnívají, že se je někdo snaží oklamat. Koncern PSA se s tím rozhodl bojovat a v loňském roce začal měřit reálnou spotřebu u celé řady svých aut. A výsledky nejsou překvapivé, papírové spotřeby citelně převyšují.
Obdobný krok nyní zvažuje koncern VW, který teď musí být upřímný ze všech nejvíce, neboť jeho pověst je pošramocena kauzou Dieselgate. Paradoxem je, že by nad tím možná mohl mávnout rukou, jak ukázaly finanční výsledky skupiny za loňský rok, podvody s emisemi jsou zákazníkům asi jedno. Nicméně se dá čekat, že pokud budou mít pocit, že s nimi Volkswagen hraje férovější hru, budou nakupovat nové vozy ještě více.
Takové jsou alespoň domněnky šéfa koncernu Matthiase Müllera, který během výroční konference uvedl, že Volkswagen „je na dobré cestě k opětovnému získání důvěry našich zákazníků i veřejnosti“. A zároveň dodal, že „momentálně přemýšlíme o tom, co udělalo PSA. A předpokládám, že v brzké budoucnosti uděláme něco podobného.“ Je tedy zjevné, že VW Group reálnou spotřebu svých vozů zveřejní, jen je otázkou, kdy. A skutečná spotřeba by byla udávána u všech aut koncernu, tedy krom jiných i vozů české Škody.
S ohledem na příklad Peugeotu, který pár desítek svých vozů osazených přenosným kitem vyslal do ulic již v loňském roce, se nedá předpokládat, že by koncern ona data publikoval dříve než před Vánoci. Nicméně na druhou stranu zde již máme jistý posun, kupříkladu spotřeba faceliftovaného Volkswagenu Golf již odkazuje na nový měřící cyklus WLTP, který realitu reflektuje lépe než procedura NEDC.
„WLTP je mnohem dynamičtější,“ dodává Müller. „A má vztah ke každodenní praxi. Proto jsou s ním spojeny mnohem realističtější data o spotřebě a emisích.“ Je ovšem třeba dodat, že stále nejde o skutečný svět, zahrnuty zde nejsou kupříkladu stoupání a nejrychlejší akcelerace z klidu na 50 km/h trvá dlouhých 15 sekund. Jde tedy sice o krok správným směrem, cesta je ovšem ještě dlouhá.







































Spotřeba faceliftovaného Volkswagenu Golf již odpovídá cyklu WLTP, úplně reálná ale není
Zdroj: AutoExpress UK
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 4 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 5 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 7 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 8 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
