VW i Fiat popírají jakékoliv jednání o převzetí, akvizice je prý příliš riskantní

Zatímco Němci se chtějí zaměřit na snižování nákladů, Italové pošilhávají po holandském zákoníku. Na možné spojení tak rozhodně nemají čas.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

VW i Fiat popírají jakékoliv jednání o převzetí, akvizice je prý příliš riskantní

18.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW i Fiat popírají jakékoliv jednání o převzetí, akvizice je prý příliš riskantní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zatímco Němci se chtějí zaměřit na snižování nákladů, Italové pošilhávají po holandském zákoníku. Na možné spojení tak rozhodně nemají čas.

Včera jsme přinesli poněkud překvapivou zprávu, na jejímž základě se vedení koncernu VW Group sešlo s manažery a akcionáři Fiatu. Důvodem měla být koupě italsko-amerického gigantu, k níž by Volkswagen přistoupil nejen kvůli svému zájmu o Alfu Romeo, ale také s ohledem na zaoceánskou distribuční síť Chrysleru. Jak se ovšem ukazuje, s největší pravděpodobností šlo pouze o fabulace německého měsíčníku Manager Magazin popř. jeho zdrojů. Volkswagen, Fiat i rodina Agnelliů totiž jakoukoliv schůzku či probíhající jednání popřely.

Podle londýnského analytika Arndta Ellinghorsta vedly magazín k danému závěru pravděpodobně rozdílné pohledy mezi manažery Volkswagenu a správní radou na budoucnost koncernu. Zatímco rada by nakonec prý klidně na další expanzi kývla, management je poměrně znepokojen nízkou ziskovostí, která nejde ruku v ruce s rozpínavostí firmy. A proto spíše než jakoukoliv další koupi tlačí do popředí nový program, který navýší efektivitu a zároveň srazí náklady o 5 miliard Eur (cca 137,5 mld. Kč) ročně.

Stejně tak prý ani rodina Agnelliů nehodlá pouštět svůj 30procentní balík akcií ve Fiatu, přestože mnohé zdroje mluví o jejím odchodu z vedení již po mnohá léta. Podle The Wall Street Journal by ale ve skutečnosti Italové měli v současné době zvažovat papírové přestěhování sídla do Holandska, díky čemuž by mohli využít tamního zákoníku. Ten se přitom zabývá i nehlasovacími podíly ve společnostech, díky čemuž by Agnelliové mohli nadále kontrolovat celý koncern Fiat Chrysler Automobiles.

Mimo mísu jsou pak i dohady o tom, že by koupě umožnila Volkswagenu vylepšit jeho americké operace. Podle analytiků jsou problémy německého koncernu za oceánem spojené s jeho image a cenami, nikoliv s distribuční sítí nebo výrobou. Pokud by tedy VW Group koupilo Chrysler, ničím by si nepomohlo. Díky tomu pak zřejmě nedojde ani ke koupi amerického výrobce náklaďáků Paccar, o které se spekulovalo na počátku měsíce - Volkswagen ostatně tuto zprávu již dementoval.

Uvidíme tedy v příštích měsících, jak se celá záležitost vyvrbí. Zatímco Ellinghorst dodává, že integrace italských továren a vedení amerických kšeftů je příliš riskantní a nenabízí příliš benefitů, mnozí analytici vidí spojení koncernů jako reálné. „Volkswagen se chce stát automobilkou číslo 1 a taková akvizice by jej na danou pozici okamžitě popostrčila,“ uvedl Jürgen Pieper z Bankhaus Metzler. Gabriele Gambarova z Banca Akros pak dodala, že „zprávy považuje za realistické“.


VW i Fiat popírají jakékoliv jednání o převzetí, akvizice je prý příliš riskantní - 1 - VW logo 01VW i Fiat popírají jakékoliv jednání o převzetí, akvizice je prý příliš riskantní - 2 - Fiat Chrysler Automobiles 2014 logo
Spojení roku se s největší pravděpodobností nakonec nedočkáme. Místo toho si Volkswagen i FCA budou nadále hrát na svém písečku

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.