Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První automobilka nabízí revoluční záruku. Porouchané auto bez řečí vymění za nové
7.9.2018 | Petr Prokopec
Je jistě velmi nepříjemné, když se váš zánovní vůz porouchá kdesi na cestě a vám nezbývá než čekat na jeho opravu. Volkswagen takovým situacím zákazníky vystavovat nechce.
Automobilky při vývoji nových aut stále více používají modulární komponenty, které někdy mohou bez jediné změny sloužit i několika různým výrobcům. To logicky snižuje náklady i ceny a přesto může zvyšovat zisk, tatáž mince má ale ještě jednu stranu. Na mysli máme loajalitu zákazníků, která se stále větší podobností aut jednoduše klesá. Stačí tedy, aby zafoukal vítr o trochu jinak, a zákazník jedné značky již nakupuje v showroomu úplně jiného výrobce.
Boj o zákazníka se tedy začíná přiostřovat i na jiných polích a automobilky přicházejí se službami, o kterých jsme si mohli ještě donedávna nechat pouze zdát. Jedním z příkladů je záruční lhůta, která soustavně roste, ač se nová auta stávají komplikovanějšími a někdy tedy i náchylnějšími k poruchám. Nicméně třeba u Kie lze již počítat se sedmi lety, sesterské Hyundai je zatím na pěti. Volkswagen pak sice standardně nabízí dvouletou záruku, nově však vytáhl z rukávu zajímavou novinku.
Německá automobilka totiž oznámila, že svým zákazníkům dodá zcela nový vůz, pokud se u toho předešlého objeví do 60 dnů od koupě porucha, která znemožní jeho provoz. Znamená to tedy tolik, že pokud si koupíte kupříkladu Golf s automatem a během dvou měsíců od pořízení dojde na problémy s převodovkou, pak se vás Volkswagen nebude na nic ptát a jednoduše vám vůz vymění jako pár ponožek, na kterém se po jednom nošení objevila díra.
Jde o zcela bezprecedentní krok, který má v zákaznících zcela logicky vzbudit důvěru, že VW si je kvalitou svých vozů stoprocentně jist. Jen o výměnu tu ale nejde, automobilka totiž dále dodává, že lidé budu mít k dispozici nezávislého experta, který prověří veškeré jejich stížnosti za předchozích dvanáct měsíců. Na jejím webu se pak objeví přehlednější informace o tom, kde si stěžovat a především jak je se stížností nakládáno a kdy bude vyřízena.
Online zamíří i možnost kontroly vozu na základě VINka, kdy zákazníci budou souběžně informováni o případné svolávací akci, samotných problémech i jejich řešení. A aby toho nebylo málo, pak do třiceti dnů od koupě lidé dostanou e-mail, který je poinformuje o veškerých jejich právech.
Takovou strategii lze bez výhrad přivítat a nerozhodnuté zákazníky by snadno mohla nalákat do showroomů Volkswagenu. Spolehlivost aut je totiž pro většinu zákazníků stěžejní záležitostí, a pokud jim německá automobilka tímto deklaruje, že se v podstatě nemusí ničeho bát, může jít o faktor, který převáží misky vah na německou stranu. Je tu ovšem jedno „ale” - jak jsme již naznačili, ona 60denní mimořádná záruka totiž není spojena s českým trhem.
Zatím s ní vyrukovalo australské zastoupení Volkswagenu, které zároveň dodalo, že celá akce má i lehce retrospektivní charakter. Znovu prověřeny totiž budou i stížnosti z posledních měsíců, a při zjištění problémů automobilka nabídne zákazníkům finanční kompenzaci, opravu nebo rovnou výměnu vozu. V Austrálii je trh v tomto směru hodně rozvinutý a něco takového ta VW umožňuje i díky tomu, že auta se kupují více ze skladu v typických specifikacích než na objednávku. To u nás dělají spíše asijské značky, přesto můžeme doufat, že se jednou dočkáme také. Zatím můžeme jen závidět.
Volkswagen hodlá deklarovat kvalitu svých vozů netradičním způsobem, v případě poruchy ohrožující provozuschopnost vozu vám je do 60 dnů od koupě bez ptaní vymění. Bohužel zatím pouze v Austrálii
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva