Reklama

VW u jedné ze svých továren chránil auta děly, teď jej žalují o skoro 83 milionů

Svérázná kauza se rozhořela v souvislosti s provozem jedné z továren Volkswagenu v Pueble v Mexiku. Právě tam Němci použili v masivní míře protibouřková děla, výsledkem je vysušená krajina.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

VW u jedné ze svých továren chránil auta děly, teď jej žalují o skoro 83 milionů

24.8.2018 | Petr Prokopec

Svérázná kauza se rozhořela v souvislosti s provozem jedné z továren Volkswagenu v Pueble v Mexiku. Právě tam Němci použili v masivní míře protibouřková děla, výsledkem je vysušená krajina.

Jedni z největších padouchů filmové historie si pro ovládnutí světa zvolili vskutku neobvyklý způsob, pořídili si stroje schopné ovládat počasí. Stačil tak pouhý stisk jediného tlačítka, aby vypukly záplavy nebo naopak extrémní sucho. Překvapivě však nejde jen o filmovou fikci, řešení umožňující ovlivňování počasí opravdu existují. A nemá je ve svém držení jen NASA, jak by možná řada lidí předpokládala, ale i některé automobilky.

Právě díky kanonům, které jsou schopné rozhánět bouřkové mraky, se pod palbu kritiky dostal Volkswagen. Německá automobilka továrnu v mexickém Puebla osadila zařízeními, které slouží k vystřelování šokových vln rychlostí až Mach 1. Fyzikální působení takové tlakové vlny podporuje současně přidávaný acetylen, kdy oboje zabraňuje formování mraků. Motivace je jednoduchá - v Mexiku jsou častá krupobití, která poškozují čerstvě vyrobená auta. A to je to poslední, co si automobilka přeje.

Mexické kanóny Volkswageny jsou nastaveny na automatiku, střílet tedy začnou ve chvíli, kdy senzory zaznamenají oblačnost. Mají relativně malou prostorovou účinnost, pokryjí jen rozmezí 28 až 56 metrů. Nicméně jelikož jich Volkswagen v dané oblasti instaloval velké množství, způsobil tím podle místních farmářů vysušení krajiny o rozloze až pěti tisíc akrů.

„Nebe obecně řečeno vyschlo, protože neprší,“ uvedl Gerardo Perez, šéf skupiny farmářů, jež Volkswagen žaluje o 3,71 milionu dolarů (cca 82,6 mil. Kč). Automobilka již s poškozenými zemědělci začala jednat na nápravě, která se bude skládat hned ze tří kroků. Tím prvním je okamžité vypnutí automatického režimu kanónů a přepnutí do manuálního módu.

Kromě toho Volskwagen vybuduje nad továrnou speciální síť, která by měla kroupám a tedy poničení karoserií zabránit. Ve finále pak automobilka hodlá konstantně informovat zemědělce o veškerých krocích, které by počasí mohly opět negativně ovlivnit. Připustila dokonce i možnou kompenzaci, nicméně již neřekla, zda peníze opravdu vyplatí a případně v jaké výši.

Volkswagen přitom není jedinou automobilkou, která má kvůli protibouřkovým dělům problémy. V roce 2005 se terčem kritiky stala továrna Nissanu v Mississippi, kde pro změnu lidem vadil nadměrný hluk, jenž kanóny vydávaly.

VW u jedné ze svých továren chránil auta děly, teď jej žalují o skoro 83 milionů - 1 - VW Puebla Mexiko 01VW u jedné ze svých továren chránil auta děly, teď jej žalují o skoro 83 milionů - 2 - VW Puebla Mexiko 02VW u jedné ze svých továren chránil auta děly, teď jej žalují o skoro 83 milionů - 3 - VW Puebla Mexiko 03VW u jedné ze svých továren chránil auta děly, teď jej žalují o skoro 83 milionů - 4 - VW Puebla Mexiko 04
Volkswagen se kvůli použití protibouřkových děl v továrně Puebla dostal pod palbu kritiky mexických farmářů

Zdroj: Financial Times

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama
Reklama

Autobazar

zobrazit vše