VW už ví, jak zlevnit elektromobily. Cenu akumulátorů pošle dolů o dvě třetiny

Šéf vývoje VW Hans-Jakob Neusser naznačil, že by všechny elektromobily koncernu mohly mít stejné akumulátory. Cílem je snížení ceny až o 66 %.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

VW už ví, jak zlevnit elektromobily. Cenu akumulátorů pošle dolů o dvě třetiny

28.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

VW už ví, jak zlevnit elektromobily. Cenu akumulátorů pošle dolů o dvě třetiny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Šéf vývoje VW Hans-Jakob Neusser naznačil, že by všechny elektromobily koncernu mohly mít stejné akumulátory. Cílem je snížení ceny až o 66 %.

Cestou k nižší ceně elektromobilů je unifikace akumulátorů, říká Volkswagen. Šéf vývoje Hans-Jakob Neusser to naznačil na newyorském autosalonu, když hovořil o tom, že všechna auta, která nějak využívají k pohybu elektřinu, by mohla v budoucnosti dostat jednotné akumulátory. Náklady na tuhle část elektrického pohonného ústrojí by se tak měly snížit až na třetinu.

V současnosti je Panasonic dodavatelem baterií pro VW Golf GTE, e-Golf a Audi A3 e-tron, zatímco od Samsungu je v plánu kupovat baterie pro Passat GTE a další modely Audi. Pokud by se akumulátory podařilo sjednotit, také by to znamenalo širší využití pro fabriku v německém Braunschweigu, která se nyní zabývá montováním bateriových modulů.

Podle mluvčího automobilky by se na jednotných akumulátorech mohlo podílet víc dodavatelů, ale montáž by očividně probíhala v Německu. Volkswagen také v současnosti pracuje na nové generaci lithium-ionových baterií, které by měly nabídnout až pětinásobnou energetickou hustotu oproti těm dnešním. Kdy se však něco takového dostane na trh, není zatím známo.

Stejně tak je otázkou, kdy a zda vůbec budou Volkswageny mít jednotné akumulátory. Neusser o časových rámcích nehovořil a odlišnosti v jednotlivých modelech, třebaže jezdí na stejných platformách, mohou unifikaci znesnadnit, třebaže asi ne zcela znemožnit. Zatím tedy musíme respektovat současný stav - akumulátory jsou drahé, jejich energetická hustota je mizerná, doba dobíjení dlouhá a životnost omezená. To všechno dělá z elektromobilů nákladné a přitom problematické zboží. Pokud s tímto VW zatočí, může mu budoucnost automobilů patřit ještě více, než se dnes zdá...


VW už ví, jak zlevnit elektromobily. Cenu akumulátorů pošle dolů o dvě třetiny - 1 - 2015 vw e-golf us 01VW už ví, jak zlevnit elektromobily. Cenu akumulátorů pošle dolů o dvě třetiny - 2 - 2015 vw e-golf us 02VW už ví, jak zlevnit elektromobily. Cenu akumulátorů pošle dolů o dvě třetiny - 3 - 2015 vw e-golf us 03VW už ví, jak zlevnit elektromobily. Cenu akumulátorů pošle dolů o dvě třetiny - 4 - 2015 vw e-golf us 04VW už ví, jak zlevnit elektromobily. Cenu akumulátorů pošle dolů o dvě třetiny - 5 - 2015 vw e-golf us 05VW už ví, jak zlevnit elektromobily. Cenu akumulátorů pošle dolů o dvě třetiny - 6 - 2015 vw e-golf us 06VW už ví, jak zlevnit elektromobily. Cenu akumulátorů pošle dolů o dvě třetiny - 7 - 2015 vw e-golf us 07VW už ví, jak zlevnit elektromobily. Cenu akumulátorů pošle dolů o dvě třetiny - 8 - 2015 vw e-golf us 08VW už ví, jak zlevnit elektromobily. Cenu akumulátorů pošle dolů o dvě třetiny - 9 - 2015 vw e-golf us 08aVW už ví, jak zlevnit elektromobily. Cenu akumulátorů pošle dolů o dvě třetiny - 10 - 2015 vw e-golf us 09VW už ví, jak zlevnit elektromobily. Cenu akumulátorů pošle dolů o dvě třetiny - 11 - 2015 vw e-golf us 10VW už ví, jak zlevnit elektromobily. Cenu akumulátorů pošle dolů o dvě třetiny - 12 - 2015 vw e-golf us 11VW už ví, jak zlevnit elektromobily. Cenu akumulátorů pošle dolů o dvě třetiny - 13 - 2015 vw e-golf us 12VW už ví, jak zlevnit elektromobily. Cenu akumulátorů pošle dolů o dvě třetiny - 14 - 2015 vw e-golf us 13
Volkswagen e-Golf je dost drahý i kvůli akumulátorům a VW právě zde vidí prostor k velkému snížení nákladů

Zdroj: Auto News

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.