Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vývojář BMW promluvil o tom, co čeká benziny a diesely, EU to asi nepotěší
9.1.2019 | Petr Prokopec
Pokud bychom měli na budoucnost pohonných jednotek aut hledět tak, jak dnes hlásají zejména evropští politici, nemůžeme benzinům a dieselům věštit nic dobrého. BMW s tím nepočítá.
Norsko aktuálně stanulo na vrcholu žebříčku prodejnosti elektromobilů, na jejich konto tam připadá rovná třetina registrací. Že přitom nejde o přirozený stav, není třeba dodávat. Tato země podporuje alternativní druh pohonu všemi možnými prostředky, kupříkladu Volkswagen e-Golf je levnější než benzinová či dieselová verze. Nepřekvapí proto, že stejně jako ostatní skandinávské země uvažuje Norsko o velmi brzkém (v roce 2025) zapovězení aut se spalovacím motorem.
Co by již překvapit mohlo, to je jisté pokrytectví, jež je s touto zemí spojeno. Norsko je totiž největším producentem ropy v západní Evropě a jedním z deseti největších na světě. Vláda tak své zelené záměry financuje černým zlatem. A jakkoliv naznačuje, že do budoucna plánuje změny, do sedmi let asi jen stěží utáhne kohoutky a nechá ropu čerpat někoho jiného. Pokud by se tak stalo, nemělo by Norsko peníze vůbec na nic, natož pak na podporu elektromobilů.
Skandinávská země přitom není jedinou, jež mluví o zákazu prodeje nových aut osazených spalovacím ústrojím, tímto směrem se upíná řada dalších států. Povětšinou však zmiňují mnohem pozdější datum, hlavně pak roky 2030 či 2040. Mohou být ale tyto termíny reálné? Podle výrobců automobilů to tak příliš nevypadá. Šéf vývoje pohonných jednotek BMW Klaus Fröhlich nyní odhalil plány automobilky, které počítají s tím, že ještě v roce 2030 bude 80 až 85 procent aut značky poháněno benziny nebo turbodiesely.
Tato slova nejsou zrovna vodou na bruselský mlýn, i když ve srovnání se současností se v Mnichově - a velmi pravděpodobně také u všech ostatních automobilek - mnohé změní. Spalovací motory již nebudou na pohon osamocené, nápomocna jim bude mild-hybridní technologie založená na 48voltovém elektrickém okruhu. Momentálně přitom výrobci koketují s prvními generacemi takových agregátů, od roku 2025 však chce BMW vyrukovat s druhou generací, u níž elektromotor bude součást převodovky.
Fröhlich dodal, že za šest let bude s mild hybridní technologií spárován každý agregát značky, a to jak benzinové motory, tak i turbodiesely, ryzích elektromobilů ale bude vedle nich prodáváno minimum. Mnichovská automobilka tak zcela popírá současné nálady publika i zákonodárců. Zda tomu tak skutečně bude, je zatím pochopitelně nejasné. Spíše se ovšem stavíme na stranu výrobců - politici si sice mohou postavit hlavu, ale třebaže se rádi tváří, že již dovedou poručit větru dešti, během tak krátké chvíle je zásadní změna s největší pravděpodobností nerealizovatelná.



















BMW sice nemalou měrou prosazuje elektrifikaci...


































...šéf vývoje ovšem dodává, že i v roce 2030 bude mít až 85 procent aut značky nadále spalovací motor. Jen k němu přibude i mild hybridní technika. Týkat se to přitom bude i sportovních derivátů, jako je M5
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 7 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
