Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Z trhu začíná mizet další typ aut, v době SUV je těžké uspět s čímkoli jiným
9.8.2019 | Petr Prokopec
Šíře nabídek jednotlivých automobilek stále bobtná, přesto není pestřejší. Přibývají hlavně SUV, jiné karosářské styly trpí. MPV jsou pomalu po smrti, teď míří stejným směrem i kabriolety.
Uspět dnes na trhu s jakýmkoliv vozem, který nezapadá do škatulky s označením SUV nebo není tradiční dojnou krávou samozřejmě oslovující statisíce lidí, není vůbec jednoduché. I proto z nabídky výrobců mizí i dříve oblíbené typy, jako MPV, úpadek se ale netýká jen jich. Automobilky nyní musejí investovat do technologií nejistými vyhlídkami na rentabilitu, a tak utahují šrouby, jako už po léta ne. Jejich portfolia tedy na jednu stranu bobtnají o další a další SUV, na tu druhou jsou ale oklešťována o jiné karosářské typy. A další na ráně jsou kabriolety.
Mercedes končí hned s několika z nich, a to je značka, které se s otevřenými auty na trhu dlouhodobě dařilo. BMW též pošle některé modely bez pevné střechy do důchodu a nyní se dozvídáme, že stejným směrem vyráží rovněž Audi. U něj je letošní rok tím posledním pro model A3 Cabriolet. Otevřené provedení zatím oficiálně končí pouze na americkém trhu a je možné, že u nás bude ještě chvíli přesluhovat. I tento vývoj je ale jasným signálem - kde jinde by se mělo otevřeným autům dařit, když ne v USA? Konec ve zbytku světa je tak jistě jen otázkou času.
V USA to měl nejlevnější kabriolet čtyř kruhů obecně složité. Startoval tam na 38 900 dolarech (cca 895 tisíc Kč), což přes nejnižší cenu svého druhu není zrovna láce. Počítat je však v tu chvíli možné pouze s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 187 koní a pohonem předních kol. Stačí však trocha výbavy navrch a rázem jste o 10 000 USD (230 070 Kč) výše. V tu chvíli je ovšem A3 Cabrio na úrovni Audi TT Roadster, v jehož případě má totožný motor výkon 231 koní a auto jako takové o poznání více stylu.
Jak je tedy patrné, nejmenší kabriolet v nabídce Audi vykrýval potřeby pouze velmi malé skupiny zákazníků, pro které je navíc rozhodujícím faktorem cena. Taková strategie byla relativně udržitelná v době, kdy nebyl obří politický tlak na často nesmyslné inovace. Jak jsme ale zmínili výše, rozmařilost momentálně není v kurzu a A3 Cabrio tedy končí. Audi chystá novou generaci modelu A3, se kterou velmi pravděpodobně vyrukuje již na autosalonu ve Frankfurtu a kabriolet u toho už znovu nebude.
Ani TT Roadster ale nebude jakous takous náhradou pro A3 náhradou moc dlouho. Němci chystají i konec této řady a v jeho nabídce má výhledově zbýt jen jeden obyčejnější kabriolet zasahující klientelu modelů TT, A3 a A4 resp. A5, a to v podstatě jen proto, aby automobilka měla co nabídnout lidem, kteří otevřený čtyřmístný vůz s logem čtyř kruhů chtějí za každou cenu. Pro ostatní už tu bude jen otevřená R8. S ohledem na to, že se dnes zdá být snadné vyrobit skoro cokoli, je to docela smutný vývoj.
Audi A3 Cabriolet ve Státech končí, stejný osud tento jej čeká i v Evropě
Zdroj: Car and Driver
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva