Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zainvestovaný vůz nebo věčná „kasička”? Čech za 380 tisíc prodává auto po servisu za čtvrt milionu
17.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Neskutečných 247 tisíc korun dal před pár měsíci za jediný servis tohoto vozu jeho současný majitel. Teď ho prodává za 380 tisíc, a to je docela podezřelé.
Vydanými penězi při koupi koloběh investic do ojetého automobilu obvykle teprve začíná. Cena údržby navíc nemá žádnou souvislost s aktuální pořizovací cenou, tu diktuje spíše cena pořizovací, která odpovídá použité technice a tomu, za jakou klientelou vůz míří. Čím větší je výkon nebo množství výbavy, tím vyšší částky je potřeba očekávat za servisní zásahy, zvláště pokud budete nadále preferovat ty od autorizovaných dílen. Našetřit na koupi tažného koně je zkrátka pouze první krok předcházející starostem s jeho krmením.
Záludnost tohoto faktu zjevně okusil český majitel Audi s motorem z Lamborghini. Neznámý odvážlivec si v Itálii pořídil ojeté rodinné torpédo, Audi S6 třetí generace poháněné 5,2litrovým V10 s přímým vstřikem paliva. Na všechna kola přes automatickou převodovku proudí 320 kW (435 atmosférických koní) při 6 800 ot./min a 540 Nm v rozmezí 3 000 - 4000 ot./min. Nevíme, kolik za auto původně zaplatil, v posledních letech ale ceny ojetých S6 předchozí se v posledních letech bezpečně vešly do 500 tisíc Kč. O čem ovšem máme velmi dobrý přehled, jsou peníze, na které ho přišel následný servis.
Majitel totiž své auto prodává dál a přidává k němu i hromadu faktur. Za normálních okolností lze něco takového chápat jako pozitivní argument pro koupi - je vždy fajn, když ojetý vůz koupíte s relativně čerstvým olejem, nedávno vyměněnými brzdami nebo nepříliš sjetými pneumatikami. Normální okolnosti tady ale zdaleka nenastaly - to, co majitel přikládá k této S6, jsme v životě neviděli.
Doložené faktury za opravy modrého kombi dokladu extrémní výdaje zcela nepřiměřené současné hodnotě vozu. Jen poslední ozdravný pobyt, který majitel autu naordinoval loni na konci října, jej přišel na ohromujících 247 166 Kč. Skoro čtvrt milionu korun za jeden servis, přímo v dealerství Audi, za 12 let staré auto. Můžete si sami níže prohlédnout, co všechno se měnilo - skoro bychom řekli, že o moc víc už toho opravit nejde. Motor, podvozek, prakticky všechny podstatné technické součásti vozu dostaly větší či menší vzpruhu.
Proč ne, to vypadá na velmi pečlivého majitele, který si chtěl dát „do pucu” auto, jaké už dnes nekoupíte - kombík s pětilitrovým atmosférickým V10? To je dnes na trhu nových vozů neexistující věc. Kdyby příběh končil tady, smekneme, jenže on tu spíše začíná - dotyčný auto prodává a po skoro čtvrt milionu vydaných korun, které desetiválcové kombi spolklo jako malinu, nás nenapadá moc dobrých důvodů, proč tak činí.
Je to jen spekulace, ale máme obavu, že majitel se setkal s tvrdou realitou vlastnictví podobné ojetiny. Zbavit se auta po takové investici, když si vůz opatřil i dále nepřenosnou registrační značkou na přání, chce velmi pravděpodobně proto, že tato obří investice nebyla tou poslední. Možná přes zimu sotva rozdýchal poloprázdné konto a objevil další závady, a tak raději posílá Audi z domu. K mání je za 380 tisíc korun, takže kupní cena a provedené opravy se mu zpátky nikdy ani zdaleka nevrátí.
Pochopitelně, realita může být i jiná. Třeba majitel vyhrál v loterii a nějaké Audi s motorem V10 mu dnes může být ukradené, teď už jen čeká na nové Bugatti Chiron. Pravděpodobné to není, ale vyloučit to neumíme. Vůz stojí u prodejce v Třebíči, který jej označuje za dobře zainvestované a tudíž výhledově bezproblémové. Jak jsme zmínili, stojí 379 900 Kč, z tovární linky sjelo v roce 2006 a od té doby natočilo 212 757 kilometrů. Tmavá metalíza by snesla rozleštění, ale nic hrozného za ta léta. Bohatě vybavený interiér působí udržovaně a bez poškození, vrak od pohledu to rozhodně není.
Tak možná je to dobrá koupě, možná. Ale možná je to také „kasa jako hrom”, u níž výdajem 380 tisíc Kč rozjedete jen nekonečný kolotoč investic. Kdo ví, můžete zkusit štěstí - kdo nehraje, nevyhraje, platí pořád. My bychom ale v tomto případě byli velmi, velmi obezřetní...








































Tato Audi S6 má za sebou nedávné investice skoro za čtvrt milionu, ale majitel ji prodává za necelých 380 000 korun. Může to být dobrá koupě, ale také pořádný krok do neznáma
Zdroj: SAuto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.07. 06:36 - řidičBOB
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
