Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zakladatel Applu říká, že kolem Tesly je moc humbuku, s technologiemi je pozadu
27.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je majitelem dvou Model S, Teslu ale nešetří. Je prý příliš medializovaná a zaostává za konkurencí. Nepřipomínají vám slova Steva Wozniaka něco?
Auta Tesly někteří titulují jako iPhony na kolech. Tedy jako produkty, které ani nemusí být technologicky nad konkurencí, nicméně vlivem různých historických okolností i aktuálního dění jsou považovány za modlu, za Svatý grál svého druhu. Že nejde jen o slova vypuštěná zbůhdarma do větru, o tom svědčí řada důkazů. Kupříkladu v rámci dojezdu má Model 3 přemožitele v levnějším hatchbacku, který se navíc dá bez problémů koupit. Přesto se ale všude mluví hlavně o Tesle, která se koupit nedá a bez někdejší rezervace ani roky koupit nepůjde.
Proč takový úvod? Kvůli slovům Steva Wozniaka, jednoho ze zakladatelů Applu. Tedy té společnosti, která má s Teslou mnohé společné. V době příchodu prvních generací iPhonu sice byla před konkurencí, nicméně ta nesložila ruce v klín, a tak dnes často nabízí více muziky za méně peněz. Nicméně stále je to hlavně iPhone, který je veřejností sledován s daleko větším zájmem než novinky od Samsungu či Huawei.
Tesla a Apple jsou si v tomto podobné jako vejce vejci. Pravda, produkty obou firem jsou sice odlišné, nicméně jejich vysoké schopnosti na poli marketingu a patřičná odezva médií jsou plně srovnatelné. Je proto možná až pokrytecké, když Wozniak nyní říká, že okolo Tesly se nadělá „příliš mnoho humbuku“. To ale neznamená, že by jeho slova neměla váhu.
„Tesla je v myslích lidí zapsána jako značka, jejíž vozy jsou schopné plně autonomní jízdy, ale to je dalece od pravdy, takže nás vlastně oklamala,“ říká k možná nejznámější technologii Tesly, tedy jejímu Autopilotu, Tesly Wozniak. A rovnou dodává, že firma Elona Muska je ve skutečnosti až dalece za značkami jako Volvo nebo Audi. To si bohužel musí přiznat i nadšení fanoušci Tesly, neboť její současný Autopilot je na tom dokonce hůře než ten starší.
Musk slíbil cosi utopického a chce to zákazníkům skutečně nabídnout. Problémem však je, že nechce čekat na finální produkt, ale jednoduše jej zákazníkům servíruje i nedovařený. Právě v tom ale leží problém - některé nové technologie si nerozumí se staršími, případně vyžadují odlišný hardware. I proto byly kvůli aktualizaci Autopilotu dlouho mimo hru autonomní brzdy a dodnes u nových aut nefunguje tak dobře jako dříve. A automobilku už za to někteří zákazníci žalují.
„Pokud tedy Tesla říká, že se něco stane, příliš na to nesázejte,“ pokračuje ve své kritice Wozniak. Pravděpodobně přitom má na mysli nejen slova o plnohodnotném autonomním řízení, ale také termíny, jež Tesla nedodržuje jak na běžícím pásu. I přesto všechno je ale Woz majitelem hned dvou exemplářů Modelu S, přičemž jeden si převzal na počátku tohoto roku. Po kritice proto přichází i chvála.
„Tesla ovšem zároveň udělala něco, co je pro mne důležité. Tím myslím onen přechod od aut na spalovací motor k elektromobilům, který je součástí čistější budoucnosti,“ uzavírá své myšlenky Wozniak. Za nás pak zbývá se jen zeptat, zda spoluzakladatel společnosti, která nyní omezuje produkci iPhonu 8 kvůli nevelkému zájmu publika a zároveň nestíhá uspokojovat zájem po novém iPhonu X, má pravdu. Diskuze je vám otevřena...
Steve Wozniak, spoluzakladatel Applu, je majitelem dvou Tesel Model S. To mu nebrání je kritizovat, stejně jako samotnou automobilku i jejího šéfa
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 9 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 5 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 6 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 8 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 9 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 22:11 - Eda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB