Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu
13.6.2018 | Petr Prokopec | 22 příspěvků
Dacie Sandero a Logan u nás patří k nejlevnějším autům na trhu, i tak ale mají v crash testech slušná hodnocení. O jejich úplně základních verzích prodávaných mimo Evropu to ale neplatí.
Crash testy nových aut se zabýváme pravidelně a většinou informujeme pouze o tom, jak moc jednotlivá auta bezpečná. Stačí ale pohlédnout mimo Evropu a rázem se nám naskytne docela jiný obrázek, třebaže testovanými vozy jsou úplně tytéž modely, které jsou k mání u nás.
Takový obrázek nabízí i nejnovější nárazové zkoušky organizace Latin NCAP, která publikovala výsledky vozů prodávaných i na evropském trhu. Jedná se v prvé řadě o Dacie Sandero a Logan, které jsou v Jižní Americe nabízeny s logem Renaultu. A jejich testy dopadly podobně jako před rokem, kdy organizace Global NCAP otestovala Dacii Duster s logem Renaultu určenou pro indický trh. Tehdy po nárazech nedošlo na udělení ani jedné hvězdičky.
Ani v případě jihoamerických testů nedojde zrovna na pozitiva, což může znít poněkud překvapivě - jakožto laciné Dacie totiž tyto vozy ve zkouškách Euro NCAP slušně bodují. Jakmile ovšem dojde k jejich přejmenování na vozy obecně prestižnější značky, bezpečnostní hodnocení padá. A to přesto, že po technické stránce se vozy podstatně neliší.
Dáno je to jednak tím, že logo Renaultu používá mateřský koncern spíše kvůli neznámosti Dacie mimo Evropu. A také platí, že v zemích třetího světa je brán větší ohled na komfort než na bezpečnostní výbavu. Bohužel pro Renault, respektive Dacii se jen horší bezpečnostní výbava podepsala v testu pod velmi špatný výsledek. Duo Logan/Sandero totiž získalo pouhou jedinou hvězdu za ochranu dospělých, neboť ačkoliv disponuje nosníky ve dveřích, samotná struktura je při bočním nárazu nevyhovující. Stejně lze hovořit také o schopnostech pohlcovat energii. Navíc na všech zadních sedadlech nejsou tříbodové pásy a chybí i úchyty Isofix. Přesto alespoň za ochranu dětí získala rumunská dvojice tři hvězdičky z pěti možných.
„Organizace Latin NCAP je zděšena tím, že jeden z nejlépe prodávaných vozů v daném segmentu, jakým je Sandero/Logan, nabízí tak nízkou ochranu. Tento model dokonce postrádá elektronickou stabilizaci a disponuje pouze minimální bezpečností při bočním nárazu,“ uvedl k výsledkům Alejandro Furas, generální sekretář organizace. Zároveň dodal, že tamní vlády by měly daleko více tlačit na výrobce, aby se mnohé bezpečnostní prvky staly povinné jako v Evropě či ve Spojených státech.
Kromě rumunských vozů přitom Latin NCAP otestoval i nové Mitsubishi Eclipse Cross, v jehož případě byla již bezpečnost dospělých odměněna pěti hvězdami. Stojí za tím i skutečnost, že toto SUV má již standardně sedm airbagů, zatímco u Dacie, respektive u Renaultu lze počítat pouze se dvěma. Kromě toho má Mitsubishi i úchyty Isofix, ty ale výrobce kupodivu nechtěl v testovacím voze využít. Proto nakonec došlo k udělení stejných tří hvězdiček jako u Dacií.
Je otázkou, jak tyto výsledky vnímat. Můžete nad nimi mávnou rukou, neboť tahle provedení Dacií u nás nekoupíte, a tak nás v podstatě nemusí zajímat. Jenže nejsou to právě tyto testy aut bez dodatečných bezpečnostních prvků a elektronických pomocníků, které ukazují pravou odolnost jejich konstrukce? Posuďte sami. Tak či onak tady bude mít koncern Renault co vysvětlovat, počkejme si na jeho reakci...
Výsledky crash testu Renaultu Logan/Sandero
















Výsledky crash testu Mitsubishi Eclipse Cross
Diskuze 22 příspěvků
Bleskovky
- Sociální sítě jednou zafungovaly, spojily majitele dvou aut se stejným problémem
včera - Kombík schopný jet přes 300 km/h ukázal, co umí na mokré německé dálnici
11.12.2019 - Tatry s pohonem 8x8 ve světě dodnes ohromují v extrémních terénních závodech
8.12.2019 - Majitelé tradičních pick-upů si upravují své vozy tak, aby vypadaly jako Cybertruck Tesly
8.12.2019 - Umělec dva roky za peníze vytvářel zácpu na pláži, jeho práci zničí první větší déšť
6.12.2019
Nejčtenější články
- Průjezd auta rychlostí 805 km/h je fascinující věc, natočili ho i zblízka
13.11.2019 - Nejmenší BMW ztratilo zadní pohon, teď ztrácí i na svého nejbližšího soupeře
13.11.2019 - První šéf velké automobilky říká, že nevěří rozmachu elektromobilů, má jiné řešení
13.11.2019 - Nová Corvette nakonec není tak výkonná, jak se zdálo, obsluha měření udělala chybu
13.11.2019 - Klíče od aut jsou minulostí, nové řešení činí i ty nejmodernější z nich zbytečnými
13.11.2019 - Němci vybrali nejlepší auta současnosti, špičkou mezi dostupnými vozy je Škoda
13.11.2019 - Nová Škoda Octavia ohromuje chytrými doplňky, ve dveřích už nemá jen deštník
13.11.2019 - Někdo si nechal postavit superjachtu snů, kolos se vším na palubě si říká podle toho
13.11.2019 - Evropské i světové auto roku táhne jeho výrobce ke dnu, takový je to propadák
13.11.2019 - Studie popsala skutečný dopad rozmachu SUV, zcela popírá veškeré ostatní snahy
14.11.2019

Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 05:32 - nota
- Lampárna (stěžovatelna) 05:27 - Lachende Bestien
- Přepis vozidla - postup - jiný pojistník 21:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 20:59 - řidičBOB
- Onboard videa 20:57 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 20:32 - řidičBOB
- Lyžárna 18:06 - jerry
- BMW Divize 15:28 - Snowman000
- Volkswagen obecne 13:30 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 11.12.2019 - M.Z.
Autobazar
VW Golf 1.2 TSI
r.v. 2013
215 000,- KčŠkoda Fabia 1.4 16V
r.v. 2012
148 000,- KčŠkoda Octavia 1.6 TDI
r.v. 2016
250 000,- KčRenault Megane 1.5 dCi
r.v. 2016
250 000,- KčŠkoda Octavia 1.6 TDI
r.v. 2016
300 000,- KčŠkoda Octavia 1.6 TDI
r.v. 2011
217 000,- Kč