Reklama

Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu

Dacie Sandero a Logan u nás patří k nejlevnějším autům na trhu, i tak ale mají v crash testech slušná hodnocení. O jejich úplně základních verzích prodávaných mimo Evropu to ale neplatí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu

13.6.2018 | Petr Prokopec | 30 příspěvků

Dacie Sandero a Logan u nás patří k nejlevnějším autům na trhu, i tak ale mají v crash testech slušná hodnocení. O jejich úplně základních verzích prodávaných mimo Evropu to ale neplatí.

Crash testy nových aut se zabýváme pravidelně a většinou informujeme pouze o tom, jak moc jednotlivá auta bezpečná. Stačí ale pohlédnout mimo Evropu a rázem se nám naskytne docela jiný obrázek, třebaže testovanými vozy jsou úplně tytéž modely, které jsou k mání u nás.

Takový obrázek nabízí i nejnovější nárazové zkoušky organizace Latin NCAP, která publikovala výsledky vozů prodávaných i na evropském trhu. Jedná se v prvé řadě o Dacie Sandero a Logan, které jsou v Jižní Americe nabízeny s logem Renaultu. A jejich testy dopadly podobně jako před rokem, kdy organizace Global NCAP otestovala Dacii Duster s logem Renaultu určenou pro indický trh. Tehdy po nárazech nedošlo na udělení ani jedné hvězdičky.

Ani v případě jihoamerických testů nedojde zrovna na pozitiva, což může znít poněkud překvapivě - jakožto laciné Dacie totiž tyto vozy ve zkouškách Euro NCAP slušně bodují. Jakmile ovšem dojde k jejich přejmenování na vozy obecně prestižnější značky, bezpečnostní hodnocení padá. A to přesto, že po technické stránce se vozy podstatně neliší.

Dáno je to jednak tím, že logo Renaultu používá mateřský koncern spíše kvůli neznámosti Dacie mimo Evropu. A také platí, že v zemích třetího světa je brán větší ohled na komfort než na bezpečnostní výbavu. Bohužel pro Renault, respektive Dacii se jen horší bezpečnostní výbava podepsala v testu pod velmi špatný výsledek. Duo Logan/Sandero totiž získalo pouhou jedinou hvězdu za ochranu dospělých, neboť ačkoliv disponuje nosníky ve dveřích, samotná struktura je při bočním nárazu nevyhovující. Stejně lze hovořit také o schopnostech pohlcovat energii. Navíc na všech zadních sedadlech nejsou tříbodové pásy a chybí i úchyty Isofix. Přesto alespoň za ochranu dětí získala rumunská dvojice tři hvězdičky z pěti možných.

„Organizace Latin NCAP je zděšena tím, že jeden z nejlépe prodávaných vozů v daném segmentu, jakým je Sandero/Logan, nabízí tak nízkou ochranu. Tento model dokonce postrádá elektronickou stabilizaci a disponuje pouze minimální bezpečností při bočním nárazu,“ uvedl k výsledkům Alejandro Furas, generální sekretář organizace. Zároveň dodal, že tamní vlády by měly daleko více tlačit na výrobce, aby se mnohé bezpečnostní prvky staly povinné jako v Evropě či ve Spojených státech.

Kromě rumunských vozů přitom Latin NCAP otestoval i nové Mitsubishi Eclipse Cross, v jehož případě byla již bezpečnost dospělých odměněna pěti hvězdami. Stojí za tím i skutečnost, že toto SUV má již standardně sedm airbagů, zatímco u Dacie, respektive u Renaultu lze počítat pouze se dvěma. Kromě toho má Mitsubishi i úchyty Isofix, ty ale výrobce kupodivu nechtěl v testovacím voze využít. Proto nakonec došlo k udělení stejných tří hvězdiček jako u Dacií.

Je otázkou, jak tyto výsledky vnímat. Můžete nad nimi mávnou rukou, neboť tahle provedení Dacií u nás nekoupíte, a tak nás v podstatě nemusí zajímat. Jenže nejsou to právě tyto testy aut bez dodatečných bezpečnostních prvků a elektronických pomocníků, které ukazují pravou odolnost jejich konstrukce? Posuďte sami. Tak či onak tady bude mít koncern Renault co vysvětlovat, počkejme si na jeho reakci...

Výsledky crash testu Renaultu Logan/Sandero

Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 1 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 01Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 2 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 02Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 3 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 03Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 4 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 04Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 5 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 05Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 6 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 06Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 7 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 07Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 8 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 08Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 9 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 09Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 10 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 10Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 11 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 11Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 12 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 12Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 13 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 13Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 14 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 14Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 15 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 15Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 16 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 16

Výsledky crash testu Mitsubishi Eclipse Cross

Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 17 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 17Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 18 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 18Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 19 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 19Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 20 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 20Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 21 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 21Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 22 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 22Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 23 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 23Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 24 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 24Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 25 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 25Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 26 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 26Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 27 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 27Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 28 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 28Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 29 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 29Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 30 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 30Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 31 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 31Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 32 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 32Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 33 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 33Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 34 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 34Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 35 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 35Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 36 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 36Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 37 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 37Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 38 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 38Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 39 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 39Základní verze dvou nejlevnějších Dacií propadly v crash testech. Mají 1 hvězdu - 40 - Latin NCAP 2018 Renault a Mitsubishi 40

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 30 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše