Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zaměstnanci Porsche budou pracovat déle a za méně, aby mohli vyrábět Mission E
27.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Alespoň tak novou dohodu odborů se zaměstnavatelem prezentují lidé z Zuffenhausenu. Pracovní týden bude nyní delší a růst mezd se zpomalí.
Porsche bude podle dohody, které dosáhly odbory se zaměstnavatelem ohledně mezd a pracovní doby, vyrábět elektrické auto. To je samo o sobě zajímavé, pozoruhodné jsou ale i detaily oné dohody, která má právě se startem výroby nového modelu, kompletně elektrického sporťáku, souvislost.
Porsche na jeho stavbu zaměstná 1 000 lidí ve své hlavní továrně v Zuffenhausenu, na což vynaloží cca miliardu Eur, tj. cca 27 miliard korun. To je spousta peněz a s ohledem na současnou ekonomickou nerentabilitu elektromobilů se Porsche do takové investice nechtělo. Zaměstnanci ale údajně toužili po tom, aby vyráběli sériové provedení konceptu Mission E. Porsche jim tedy nabídlo, že mohou „ubrat na sobě”, aby něco takového umožnili. A zaměstnanci zastoupeni odbory kupodivu souhlasili.
Nová dohoda tak znamená prodloužení pracovního týdne v továrně v Zuffenhausenu z 34 na 35 hodin a se zpomalením růstu mezd mezi roky 2016 a 2025. Pro leckoho bude takové uskromnění se úsměvné, ale němečtí zaměstnanci nebývají zrovna nenároční. Tato změna alespoň částečně srovná rozdíly mezi poměry zde a v dalších továrnách, kde se staví vozy Porsche, tj. v Lipsku a v Osnabrücku a dovolí Porsche o něco volněji dýchat.
„Zaměstnavatel a zaměstnanci společně došli ke kompromisu, díky kterému bylo rozhodnuto o výrobě Mission E v Zuffenhausenu,” uvedl mluvčí automobilky Porsche. Můžeme se tedy ptát, proč přibudou nová pracovní místa právě v Zuffenhausenu, jsou-li tam mzdové náklady nejvyšší a o jejich snížení bylo nutné jednat. Dost možná za tím ale stojí jen kapacitní důvody - fabrika v Osnabrücku patří Volkswagenu, „jen” se tam montuje Cayman a Cayenne. A rozšíření v Lipsku nejspíš také nebylo snadno schůdné.
Tato dohoda ale ovšem neříká nic o tom, kdy se produkční verze Mission E dostane na silnice. Hovořilo se o roce 2018 a novější zprávy nemáme, takže stále musíme brát za platnou tuto informaci. V té době bude také Tesle Model S šest let, takže by se jí hodil větší facelift, ne-li rovnou nová generace. To ale spíš spekulujeme dle délky životních cyklů aut - zda Tesla něco takového plánuje, nevíme.
Produkční verze Mission E bude určitě mít zrcátka (na snímcích koncept)
Zdroj: Automotive News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 2 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 3 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 4 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 6 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz