Zánovní BMW 3 E46 „po dědovi” existuje. Je pořád krásné a není drahé

11.10.2016 | Marek Bednář | 4 příspěvky

BMW řady 3 generace E46 se nevyrábí už přes 10 let. A mnohým chybí. Toto je vcelku výjimečná možnost, jak mít opět v garáži skoro nový kus.

Jste-li fanouškem BMW řady 3 generace E46, rozhodně nejste sami. Právě tahle generace (a částečně i následující E90 před faceliftem) je už dostatečně moderní na to, aby byla rychlá, spolehlivá a dostatečně vybavená, ale ještě ne „příliš moderní” na to, aby pod kapotou postrádala pořádné motory a řidiči do jeho práce více mluvila, než ho poslouchala. Také dala světu dodnes ceněné M3 a M3 CSL, a proto ji vyhledává nejeden petrolhead. Nejlépe s řadovým šestiválcem pod kapotou a s jedním párem dveří.

Problém je v tom, že už se přes 10 let nevyrábí, takže spolehnout se musíte na trh ojetých kusů. Zrovna M3 a CSL není problém sehnat i skoro nové, jenže stojí spoustu a stále více peněz. Skromnější nadšenec si vystačí i s méně talentovanými verzemi, jenže ty už se v dokonalém stavu nevídají léta. Dnes jsme ale na jeden takový kus narazili. Bohužel to není vysněný benzinový třílitr, ale šestiválec to je a co nemá pod kapotou, to má na ni, obrazně řečeno.

Je to stříbrné kupé 320Ci s paketem M, tedy jedna z nejkrásnějších trojek té generace. Za svůj stav vděčí hlavně tomu, že od první registrace v roce 2003 najela pouhých 19 311 km v rukou jediného majitele. Ten se o svůj vůz očividně dobře staral, protože vypadá opravdu perfektně a má stejně dokonalou servisní dokumentaci. A jeho první majitel s ním asi neřádil na tuningových srazech - jeho rok narození je 1936. Koupil si jej tedy ve svých 69 letech a v 80 jej prodává.

Vůz je také slušně vybaven. Klíčem k zajímavému kusu je už zmíněný M-Paket v interiéru i na zevnějšku. To znamená lepší sedadla, volant i řadičku uvnitř spolu s černou stropnicí a řadou dalších detailů. Přináší také atraktivněji tvarované nárazníky i další aerodynamické doplňky na karoserii. A rovněž snížený a tužší, ale přesto velmi poddajný podvozek s krásnými 18" koly. Kožené sedačky tu sice nejsou, ale to není nutně na škodu ve výbavě naopak jsou xenonová světla, dešťový senzor, rádio BMW Business, dřevěné obložení (ne zrovna vkusné, podle nás, ale proti gustu...) či čiré směrovky.

Označení 320Ci nám říká, že pod kapotou je řadový šestiválec o objemu 2,2 litru, který dává 170 koní. Není to tedy kdovíjaký silák, ale je to pořád řadová šestka se vší svou noblesou a pro běžný provoz i klidnější víkendové ježdění po okreskách postačí. Nejrychlejší tedy nebudete, ale to bychom tomuto vozu za jeho stav byli ochotni odpustit - opravdu vypadá perfektně.

Dobrou zprávou také budiž jeho cena - prodává se v Německu a stojí 13 990 Eur, tedy asi 378 tisíc korun. Levné auto obecně to tedy není, ale když bylo nové, bylo jistě násobně dražší. Dnes za tuhle cenu udělá mnohem víc parády než podobně drahá Škoda Fabia či Rapid, bude rychlejší a také si jízdu s ním více užijete. A nějaké drastické provozní náklady od takto zachovalé trojky této motorizace také nečekejte...

Zánovní BMW 3 E46 „po dědovi” existuje. Je pořád krásné a není drahé - 1 - bmw 320ci e46 19kkm prodej 01Zánovní BMW 3 E46 „po dědovi” existuje. Je pořád krásné a není drahé - 2 - bmw 320ci e46 19kkm prodej 02Zánovní BMW 3 E46 „po dědovi” existuje. Je pořád krásné a není drahé - 3 - bmw 320ci e46 19kkm prodej 03Zánovní BMW 3 E46 „po dědovi” existuje. Je pořád krásné a není drahé - 4 - bmw 320ci e46 19kkm prodej 04Zánovní BMW 3 E46 „po dědovi” existuje. Je pořád krásné a není drahé - 5 - bmw 320ci e46 19kkm prodej 05Zánovní BMW 3 E46 „po dědovi” existuje. Je pořád krásné a není drahé - 6 - bmw 320ci e46 19kkm prodej 06Zánovní BMW 3 E46 „po dědovi” existuje. Je pořád krásné a není drahé - 7 - bmw 320ci e46 19kkm prodej 07Zánovní BMW 3 E46 „po dědovi” existuje. Je pořád krásné a není drahé - 8 - bmw 320ci e46 19kkm prodej 08Zánovní BMW 3 E46 „po dědovi” existuje. Je pořád krásné a není drahé - 9 - bmw 320ci e46 19kkm prodej 09Zánovní BMW 3 E46 „po dědovi” existuje. Je pořád krásné a není drahé - 10 - bmw 320ci e46 19kkm prodej 10Zánovní BMW 3 E46 „po dědovi” existuje. Je pořád krásné a není drahé - 11 - bmw 320ci e46 19kkm prodej 11Zánovní BMW 3 E46 „po dědovi” existuje. Je pořád krásné a není drahé - 12 - bmw 320ci e46 19kkm prodej 12Zánovní BMW 3 E46 „po dědovi” existuje. Je pořád krásné a není drahé - 13 - bmw 320ci e46 19kkm prodej 13Zánovní BMW 3 E46 „po dědovi” existuje. Je pořád krásné a není drahé - 14 - bmw 320ci e46 19kkm prodej 14Zánovní BMW 3 E46 „po dědovi” existuje. Je pořád krásné a není drahé - 15 - bmw 320ci e46 19kkm prodej 15
Tak zachovalo trojku E46 s tak dobrou historií už jsme dlouho neviděli. Nemá sice ideální motor, benzinový šestiválec to ale je a jeho vnější vzhled je stále okouzlující

Zdroj: Mobile.de

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 4 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše