Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Skoro nejeté moderní BMW 3 s pořádným motorem a manuálem lze koupit po 1. majiteli za malé peníze
17.4.2023 | Petr Miler
Tohle je v prodeji opravdu rarita a vůz, který z podstaty vyvolává touhu. Přesto je k dispozici za peníze, za které dnes nepořídíte ani úplně základní Fabii s polovičním motorem.
Pro fanoušky BMW řady 3 nebyla generace E90 dlouho ničím atraktivním. Po ikonické E46 představovala ústupek téměř ve všech směrech, zejména pak co do kvality provedení a kvality jízdy. Z dnešního pohledu se tak ale nejeví.
Optikou současné nabídky značky to bylo vlastně ještě pravověrné BMW s jasnou převahou šestiválcových motorů v nabídce, obvykle se zadním pohonem a ručním řazením k dispozici téměř k jakékoli verzi. Po é-čtyřicetšestce ale zůstala v nabídce mnichovské značky taková prázdnota, že E90 prostě zůstávala mimo pozornost nadšenců - nebylo to tak komplexně promyšlené, kvalitní ani designově nadčasové auto. Dnes ale představuje přinejmenším poslední šanci mít v řadě 3 motor R6 bez turba.
Není to jediný důvod, proč ho chtít. V provedení před faceliftem je to už dostatečně moderní auto na to, aby bylo rychlé, spolehlivé a dostatečně vybavené, ale ještě ne „příliš moderní” na to, aby řidiči do jeho práce více mluvila, než aby ho poslouchala. Chcete-li bavorák ještě s hydraulickým posilovačem řízení, je to poslední šance, už s faceliftem é-devadesátky přišly pro nadšence nežádoucí elektrické posilovače. A to berte jen jako symbol, celé auto se s faceliftem z řidičského pohledu změnilo k horšímu.
Důvody zatoužit se tedy dnes najdou, problém tkví jen v tom, že už se přes 10 let nevyrábí, takže spolehnout se musíte na trh ojetých vozů. Takovou M3 E92 pořád ještě koupíte pěknou docela snadno, jenže stojí spoustu a stále více peněz - bez milionu a půl v kapse na málo jetý exemplář bez hromady skrytých problémů raději ani nepomýšlejte. Skromnější nadšenec si ovšem vystačí i s méně talentovanými alternativami, jenže ty už se v dokonalém stavu nevídají léta. Níže ale jednu takovou máte. Sice to není úplně ideální benzinový třílitr, ale šestiválec to je a ruční řazení má též.
Je to černý sedan 325i, o kterém bychom řekli, že zestárl do krásy. Dobře, nádherné auto to pořád není, v záplavě kýčovitosti moderních designů ale vypadají najednou i Banglovy linie docela střídmě a vkusně. Podstatné je tu ale něco úplně jiného - stav. Má být dokonalý, za což vůz vděčí hlavně tomu, že od své první registrace v roce 2006 najel pouhých 35 tisíc km v rukou jediného majitele. Ten se o svůj vůz dobře staral a garážoval ho. Auto tak vypadá prakticky bezchybně a má pečlivě vedenou servisní historii.
Autu na pohled skutečně není mnoho co vytknout. Raději bychom vám nabídli hezčí a i technicky zajímavější provedení s paketem M, ale u takových ojetin se člověk musí smířit s tím, co je. Navíc jde o slušně vybavený kousek se spoustou věcí, za které se v této době v Mnichově připlácelo - xenonová světla, automatická klimatizace, navigace, vyhřívaná sedadla, lepší rádio, ovládání na volantu... Označení 325i říká, že pod kapotou je řadový šestiválec o objemu 2,5 litru, který dává 218 koní. Není to tedy kdovíjaký silák a dlouhé převody manuálního šestikvaltu (už tehdy i u BMW, skutečně) mu nepomáhají, ale je to pořád řadová šestka se vší svou noblesou. A pro běžný provoz i klidnější víkendové ježdění po okreskách naprosto postačí.
Dobrou zprávou se zdá být i cena. K mání je za 14 900 Eur, dnes asi 347 tisíc Kč. To jsou docela malé peníze, zvlášť v dnešní době. Však je to vzácnost svého druhu, bavorák s R6 a manuálem ve stavu ročního auta (tak to alespoň prezentuje majitel a prodávající v jedné osobě). Za takovou sumu pořád nekoupíte ani základní Fabii 1,0, na tu potřebujete nejméně 370 „litrů”. Nemusí to být nezajímavá koupě, taková auta už asi nikdy nebudou, natož pak za 347 tisíc.
Tak zachovalou trojku E90 s tak jasnou historií už jsme dlouho neviděli. Nemá sice úplně ideální motor, benzinový šestiválec to ale je a jeho stav je od pohledu bezvadný. Foto: T.S., publikováno se souhlasem
Zdroj: BMW 325i Liebhaberstück 35tKm 1.Hand Bi-Xeneon Leder@Mobile.de
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva