Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zánovní BMW 5 za cenu Octavie? Tady si můžete vybírat hned ze dvou
2.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Za 400 až 500 tisíc Kč můžete pořídit novou Octavii ve skromné specifikaci. A nebo sáhnou po jednom z těchto dvou starších, ale dokonalých BMW 5.
Když si koupíte BMW řady 5, asi s ním chcete jezdit, a to docela hodně. Je to pohodlné auto, které mívá silné motory, a není problém s ním pravidelně překonávat půlku kontinentu. Nebo dojíždět do práce každé ráno 70 kilometrů a pak odpoledne stejnou cestou zpátky. Dosaďte si zkrátka cokoliv, co obnáší najíždění velkých porcí kilometrů, při kterých jako řidiči nechcete být úplně mimo hru. Pětka je sice v tomto směru stále odtažitější, za jejím volantem se ale pořád budete cítit jako řidič více než třeba v konkurenčním Mercedesu třídy E.
Jak dnes ale uvidíte, ne všechna BMW řady 5 byla provozována v podobném duchu. Dva kusy, které tu máme dnes, jsou příklady těch, které jezdily víc do servisu než za potřebami majitelů. Jde o sedany 525i generace E60, což znamená 2,5l řadový šestiválec pod kapotou, který nabídne v případě těchto vozů 140 kW (190 koní) a 237 Nm. Není to žádný zázrak, hmotnost „pětky” E60 začíná s tímto motorem ale není nejvyšší 1 490 kg) a pořád je to šestiválec. Co by za to dnes pětka dala...
Tato auta se tedy hýbat budou a s noblesou, i když závodníci to nejsou. Akcelerace na stovku za 8,7 sekundy a maximální rychlost 233 km/h těžko urazí. Motor 25i je navíc relativně úsporný při vyšších nárocích na dynamiku, takže s palivovou nádrží na 70 litrů nebude problém ujet 700 km ve slušném tempu. Na delší přesuny s rodinou nebo za prací to bude velmi dobrá volba.
Oba dva vozy, o kterých mluvíme, jsou z roku 2003 a u obou vidíme velmi slušnou výbavu - kožené sedačky s vyhříváním, elektrickým ovládáním a pamětí, iDrive s navigací, třízónovou automatickou klimatizaci s výdechy i pro zadní místa, zkrátka všechno, co člověk očekává od auta téhle třídy. A ani jedno za svůj věk 13 let příliš nejezdilo. Spíše nejezdila skoro vůbec.
Hlavní rozdíly jsou v barevném provedení. Stříbrný vůz má černý interiér, což je kombinace trochu nudná, ale neurazí. Jeho jedinému dosavadnímu majiteli je prý letos 83 let a s vozem za dobu, co ho měl, najezdil 22 250 kilometrů. Nechybí tam nula, opravdu jen dvaadvacet tisíc. Na kolech, samozřejmě originálních, jsou ještě pneumatiky z výroby, pokud byste nechtěli věřit.
Poslední servis je zaznamenán ve 22 195 km a zápis je z března letošního roku. Do servisu vůz jezdil pochopitelně každý rok. Je samozřejmé, že k autu je úplně všechno původní, že je vůz ve stoprocentní kondici a že s ním hned můžete odjet. Ovšem, po zaplacení ceny, která není zas tak vysoká - 75 tisíc zlotých, tj. asi 464 tisíc korun. Nová Octavia se stejnou výbavou bude jistě dražší a nemá šest válců, nikdy. Vůz si můžete prohlédnout na několika desítkách fotografií níže do naprostého detailu.
BMW řady 5 „po dědovi” evidentně není jen bazarový mýtus
Druhý kus, který nám padl do oka, má zajímavější barevné provedení - tmavě zelenou karoserii (i když vám možná přijde modrá, černá, cokoli), barva se v němčině jmenuje „Oxfordgrün”, a béžový interiér. Zelený odstín nebude možná po chuti každému, ovšem na rozdíl od stříbrné výše nebudete stejné auto potkávat na každém rohu, i když řada 5 E60 nijak vzácná není.
Dalším rozdílem je, že toto auto má nové pneumatiky Pirelli P7, a že je jeho kilometrový proběh o něco vyšší - 28 976 km. Servis také probíhal každoročně a poslední záznam je z roku 2015 při 27 083 km. První a jediný majitel byl také osmdesátník. A cena je totožných http://www.gieldaklasykow.pl/bmw-525i-e60-2003-2003-75000-pln-wroclaw/ 75 tisíc zlotých] alias 464 tisíc Kč, takže rozhodování bude v podstatě jen o vizuální stránce věci. Tu si můžete prohlédnout též na fotkách níže. Jsou to v obou případech výjimečné nabídky - neobyčejně zachovalé starší pětky za rozumné ceny...
Tohle auto má trochu nápaditější barevnou kombinaci, zase ale méně zajímavá kola
Zdroje: Gielda Klasyków poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23