Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zánovní BMW 5 za cenu Octavie? Tady si můžete vybírat hned ze dvou
2.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Za 400 až 500 tisíc Kč můžete pořídit novou Octavii ve skromné specifikaci. A nebo sáhnou po jednom z těchto dvou starších, ale dokonalých BMW 5.
Když si koupíte BMW řady 5, asi s ním chcete jezdit, a to docela hodně. Je to pohodlné auto, které mívá silné motory, a není problém s ním pravidelně překonávat půlku kontinentu. Nebo dojíždět do práce každé ráno 70 kilometrů a pak odpoledne stejnou cestou zpátky. Dosaďte si zkrátka cokoliv, co obnáší najíždění velkých porcí kilometrů, při kterých jako řidiči nechcete být úplně mimo hru. Pětka je sice v tomto směru stále odtažitější, za jejím volantem se ale pořád budete cítit jako řidič více než třeba v konkurenčním Mercedesu třídy E.
Jak dnes ale uvidíte, ne všechna BMW řady 5 byla provozována v podobném duchu. Dva kusy, které tu máme dnes, jsou příklady těch, které jezdily víc do servisu než za potřebami majitelů. Jde o sedany 525i generace E60, což znamená 2,5l řadový šestiválec pod kapotou, který nabídne v případě těchto vozů 140 kW (190 koní) a 237 Nm. Není to žádný zázrak, hmotnost „pětky” E60 začíná s tímto motorem ale není nejvyšší 1 490 kg) a pořád je to šestiválec. Co by za to dnes pětka dala...
Tato auta se tedy hýbat budou a s noblesou, i když závodníci to nejsou. Akcelerace na stovku za 8,7 sekundy a maximální rychlost 233 km/h těžko urazí. Motor 25i je navíc relativně úsporný při vyšších nárocích na dynamiku, takže s palivovou nádrží na 70 litrů nebude problém ujet 700 km ve slušném tempu. Na delší přesuny s rodinou nebo za prací to bude velmi dobrá volba.
Oba dva vozy, o kterých mluvíme, jsou z roku 2003 a u obou vidíme velmi slušnou výbavu - kožené sedačky s vyhříváním, elektrickým ovládáním a pamětí, iDrive s navigací, třízónovou automatickou klimatizaci s výdechy i pro zadní místa, zkrátka všechno, co člověk očekává od auta téhle třídy. A ani jedno za svůj věk 13 let příliš nejezdilo. Spíše nejezdila skoro vůbec.
Hlavní rozdíly jsou v barevném provedení. Stříbrný vůz má černý interiér, což je kombinace trochu nudná, ale neurazí. Jeho jedinému dosavadnímu majiteli je prý letos 83 let a s vozem za dobu, co ho měl, najezdil 22 250 kilometrů. Nechybí tam nula, opravdu jen dvaadvacet tisíc. Na kolech, samozřejmě originálních, jsou ještě pneumatiky z výroby, pokud byste nechtěli věřit.
Poslední servis je zaznamenán ve 22 195 km a zápis je z března letošního roku. Do servisu vůz jezdil pochopitelně každý rok. Je samozřejmé, že k autu je úplně všechno původní, že je vůz ve stoprocentní kondici a že s ním hned můžete odjet. Ovšem, po zaplacení ceny, která není zas tak vysoká - 75 tisíc zlotých, tj. asi 464 tisíc korun. Nová Octavia se stejnou výbavou bude jistě dražší a nemá šest válců, nikdy. Vůz si můžete prohlédnout na několika desítkách fotografií níže do naprostého detailu.
BMW řady 5 „po dědovi” evidentně není jen bazarový mýtus
Druhý kus, který nám padl do oka, má zajímavější barevné provedení - tmavě zelenou karoserii (i když vám možná přijde modrá, černá, cokoli), barva se v němčině jmenuje „Oxfordgrün”, a béžový interiér. Zelený odstín nebude možná po chuti každému, ovšem na rozdíl od stříbrné výše nebudete stejné auto potkávat na každém rohu, i když řada 5 E60 nijak vzácná není.
Dalším rozdílem je, že toto auto má nové pneumatiky Pirelli P7, a že je jeho kilometrový proběh o něco vyšší - 28 976 km. Servis také probíhal každoročně a poslední záznam je z roku 2015 při 27 083 km. První a jediný majitel byl také osmdesátník. A cena je totožných http://www.gieldaklasykow.pl/bmw-525i-e60-2003-2003-75000-pln-wroclaw/ 75 tisíc zlotých] alias 464 tisíc Kč, takže rozhodování bude v podstatě jen o vizuální stránce věci. Tu si můžete prohlédnout též na fotkách níže. Jsou to v obou případech výjimečné nabídky - neobyčejně zachovalé starší pětky za rozumné ceny...
Tohle auto má trochu nápaditější barevnou kombinaci, zase ale méně zajímavá kola
Zdroje: Gielda Klasyków poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejčtenější články
- Baterie musí být aspoň o polovinu lehčí, říká šéf Stellantisu, jinak elektromobily prostě nedávají smysl
4.4.2024 - VW odhalil víc k novému Transporteru, dál bude k dispozici s jediným smysluplným pohonem
4.4.2024 - Porsche nečekaně žaluje firmu Singer, která dělá z jeho aut ještě úžasnější stroje. Proč, když ho to 15 let nechávalo chladným?
4.4.2024 - Divoký růst prodejů elektromobilů je skutečně minulostí, v USA za první kvartál dokonce ztratily podíl na trhu
4.4.2024 - Zemřel nejslavnější fanoušek Hondy NSX. Muž, který si z druhé NSX udělal přívěs, se zabil v jiném sporťáku značky
4.4.2024
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha