Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zapomeňte na Lady. V západnějších částech Evropy skončily a už se nevrátí
16.11.2018 | Petr Prokopec
Pro některé Čechy to může být složité přijmout, s Ladami už ale v zemích Evropské unie dále počítat nemůžeme. Hlavní důvody jsou dva a nepřekvapí vás zřejmě ani jeden. Naděje na aspoň částečný zvrat ale existuje.
Pokud patříte mezi fanoušky aut ruské Lady, ze stávající situace budete nejspíše rozčarováni. Nová evropská pravidla vyžadující homologaci dle měřícího cyklu WLTP totiž v podstatě způsobila ukončení jejich prodeje. K mání je dnes již jen omezený počet skladových vozů s homologací dle starých pravidel, po jejichž prodání se brány většiny dealerství nejspíše zcela zaklapnou. Rusové totiž momentálně neplánují, že by vyrazili dále na západ od svých hranic, a to ani ve vzdálenější budoucnosti.
Šéf AvtoVAZu Yves Caracatzanis uvedl, že za touto situací stojí nejen stále přísnější regule Evropské unie, ale také rozhodnutí mateřské aliance Renault-Nissan. Dacia, která též spadá pod její křídla, totiž konstantně roste (v květnu a červnu bylo prodáno přes 50 tisíc kusů za měsíc, což se stalo poprvé v historii) a prostor pro další levnou značku na trhu logicky umenšuje.
Lada sice používá podobnou techniku, ale spíše v případě platforem, nikoli pohonných jednotek. Ty ruské plní emisní normy Euro 5 a Euro 6, ovšem nikoliv momentálně vyžadovanou Euro 6c. A rozhodně ne Euro 6d TEMP, jejíž platnost začíná 1. zářím 2019. Nabízí se použití motorů Dacie, které s normami potíže nemají, ale ani to není jednoduché.
Moderní motory plnící hlavně onu normu Euro 6d TEMP a osazené filtrem pevných částic se totiž neslučují s ruským palivem. Jejich výrobci tedy nemohou garantovat bezproblémové fungování, a tak je v Rusku momentálně ani nenabízejí, ostatně i tamní legislativa je v dané oblasti benevolentnější než v Evropě. Lada by samozřejmě mohla v Toliatti produkovat jak vozy pro domácí trh, tak pro EU s jinými agregáty, nicméně to by bylo znovu drahé, zvláště při jejích současných prodejích v EU. Stačí se podívat na registrace, které vyvrcholily srpnovými 600 prodanými vozy. To je opravdu malé množství, a i kdyby došlo třeba k pětinásobnému nárůstu, příjem navíc jistě nevykompenzuje zvýšení výdajů.
Ruská automobilka tedy v podstatě nemá jinou šanci, než se soustředit pouze na domácí trh či na země, kde přísnější emisní normy nehraj zásadní roli. Caracatzanis pak dodává, že k exportu sice může dojít, ovšem pouze v případě okrajových modelů a jen za předpokladu, že bude mimo Rusko velký zájem.
Jedinou teoretickou šanci má v tomto případě nová generace Lady Niva, jenž byla letos představena ve formě konceptu. Nicméně její sériové provedení není zrovna za dveřmi, dle šéfa AvtoVAZu dorazí až v roce 2021 nebo 2022. Do té doby tedy o ruských vozech můžeme pouze snít, nebo se je pokusit dovézt individuálně.















































Lada se do západnějších částí Evropy nevrátí, hlavně kvůli Dacii a přísnějším emisním regulím. Stanovisko značka může přehodnotit leda v případě druhé generace modelu Niva, která má ale na trh dorazit až někdy v roce 2021 nebo 2022
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
26.11.2025
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
25.11.2025
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Nejnovější články
Bývalému olympionikovi zabavili vzácný Mercedes za stovky milionů a jdou po něm, je teď mezi 10 nejhledanějšími lidmi světa
před 9 hodinami
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
před 11 hodinami
Další dvě automobilky zavelely k rychlé deelektrifikaci, dokonce u už prodávaných vozů. Jízda na mrtvém koni je přivádí ke krachu
včera
Nové Porsche Cayenne dál šokuje svou otylostí. Je vůbec nejtěžším Porsche historie, překonává i firemní traktory
včera
Uvaří je jako žábu. Další země nechá řidiče elektromobilů platit za každý ujetý km, protože silnice se samy neopraví
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
