Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zdánlivě primitivní logo Hyundai skrývá význam, kterého si po léta nikdo nevšímal
27.9.2018 | Mirek Mazal
Fanoušci Hondy rádi říkají, že logo Hyundai je jen pokřiveným emblémem „jejich” značky. Na rozdíl právě od znaku Hondy se za ním ale skrývá mnohem víc.
Snad není významnější firmy z jakéhokoli odvětví, která by neměla své logo. Každé z nich muselo nějak vzniknout, někdo musel přijít s nápadem, jak srozumitelně, nápaditě či nepřehlédnutelně graficky ztvárnit jméno firmy. Často to bývají velmi zřetelná vyjádření, která jen umělecky vyobrazují jméno společnosti, jindy se ale grafici snaží do emblému vměstnat víc, třeba i to, na jakých ideálech firma stojí. Někdy je to jasné na první pohled, jindy to ale udělají tak abstraktně, že si toho málokdo vůbec všimne.
Kdysi jsme probírali desítku tajemných log automobilových firem, v níž se objevila i česká Škoda. Hyundai v ní nefigurovalo, ale mělo - smysl stříbrného emblému na kapotách jihokorejských automobilů je totiž o poznání hlubší, než ten, který je zřejmý na první pohled. Z toho se zdá, že symbolem je tu jen nakloněné písmeno H odkazující na první písmeno názvu automobilky ze Soulu. Jenže není tomu tak.
Slovo hyundai dle korejsko-českého slovníku vyslovované jako [hjɔndæ] znamená něco soudobého čili moderního. Řadě lidem budou cukat koutky, ale přinejmenším poslední modely značky tomu neodporují. Znak na jejich kapotě pak není není jen písmeno H psané kurzívou, skrývá dvojici nakloněných lidí podávajících si ruce.
Nevěříte? S trochou představivosti to půjde a kdyby ne, ve fotogalerii to můžete vidět velmi názorně. Jedna polovina znaku reprezentuje zákazníka, druhá část je zástupce značky. Jejich pozdrav ukazuje spokojenost s obchodem na obou stranách. Akt podání ruky má navodit důvěru, vyobrazení pak znázorňuje způsob, jakým automobilka obchoduje.
Symboliku upřímnosti by v nakloněném H viděl málokdo. Překvapivé zjištění se podobá skutečnostem z již zmiňovaného článku, že Audi nemá znak quattra, BMW není vrtule nebo že Mitsubishi neztvárňuje tři diamanty. A logo Škody vážně není okřídlený šíp, prostřelená slepice, ani nic podobného...







Znak Hyundai není jen nahnuté písmeno H, ale moment podání ruky zákazníka a prodejce
Zdroj: Bright Side@Youtube
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nejnovější články
Líbánky se dál mění v horor. Stát, který roky podporoval elektromobily, teď vybírá tučnou daň z jedné každé nabíječky
před 10 hodinami
Influenceři rozebrali interiér nového Jeepu na díly přímo na autosalonu, aby se vysmáli jeho kvalitě, výrobce marně protestuje
před 11 hodinami
Kanaďané kašlou na snahu tamní vlády nařídit elektrická auta. Nekupují je skoro vůbec a ani se na to nechystají
včera
Šéfdesignéra Jaguaru na hodinu vyhodili, z firmy ho vyvedla eskorta. Stál za absurdní proměnou značky
včera
Porsche si zkouší zachránit tvář a říká, že plug-in hybridní 911 nebude. Pamatujete, co říkalo před 5 roky o hybridech?
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.03. 22:38 - abgx1
- Chlubítko univerzální 12.03. 22:07 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 12.03. 21:44 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 12.03. 14:55 - řidičBOB
- IT poradna 12.03. 11:44 - pavproch
- GWM STEED 7 12.03. 10:43 - macabe
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.03. 09:10 - pavproch
- BMW Divize 12.02. 14:40 - pavproch
