Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Že si Ferrari z programu XX nelze vzít domů? Je to mýtus, říká jeden z majitelů
2.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čím méně lidí je s něčím obeznámeno, tím více jich o tom ostatní vymýšlí pohádky. Platí to i v případě programu Ferrari XX, i tak má krutá omezení.
Snad jen málokterá automobilka je opředena mýty jako Ferrari. Většina z nich je spojena s minulostí, pár ovšem souvisí také se současností. Ten zásadní tkví v programu Corse Clienti, kdy majitelé vozů XX musí svůj majetek ponechávat v továrně. Ta se stará o jeho údržbu, přičemž jednotlivé exempláře jejich vlastníkům přistaví na předem zvolený okruh. Aby toho přitom nebylo málo, součástí programu se nemůže stát jen tak někdo, ale pokaždé jen lidé, které osloví samotná automobilka.
Jinými slovy, pokud máte velké štěstí a ještě více peněz, Ferrari vám dovolí převést nemalou sumu na svůj bankovní účet za vůz, který si následně ani nemůžete odvézt domů. Tedy taková byl dosud tradovaná informace. Benjamin Sloss, viceprezident společnosti Google a majitel modelu 599XX (jeho ženě patří novější FXX K), se ovšem rozhodl, že uvede věci na pravou míru.
Na svém účtu na Instagramu nyní zmínil, že „své vozy XX můžeme brát kamkoliv, zúčastnit se s nimi okruhových dní nebo je jen ponechat v garáži a leštit dětskými plínkami. A platí to i pro ostatní majitele.“ Jeho slova jsou přitom více než překvapivá, neboť doposud žádná média s žádným takovým odhalením nepřišla. Vždy byly citovány ony mýty, tedy alespoň v případě některých modelů jako je právě nejnovější FXX K.
Slossovo prohlášení ale nejspíše bude pravdivé, neboť sama automobilka nově tvrdí: „Většina vozů je uskladněna v Maranellu v oddělení Corse Clienti, ale zákazníci si je mohou odvézt domů. Povinná je ovšem plnohodnotná prohlídka vozu týmem techniků Ferrari předtím, než vůz zamíří na okruh při jakékoliv příležitosti či privátním testování. Pokaždé je přítomen mechanik a technik, který vůz prověří, než vyjede na trať.“
Znamená to tedy, že majitelé vozů XX se mohou rozhodovat svobodně, jak se svým majetkem naloží. Nicméně i tak mají své povinnosti, jenž jsou vysvětlovány především tím, že vozy XX jsou skutečnými extrémy, jenž mají blíže k závodním speciálům než běžné produkci. A jako takové jednoduše vyžadují odbornou péči, kterou dokáže zajistit jen Ferrari. To je alespoň pohled Maranella, realita může být taková, že automobilka chce i během života těchto modelů vydělávat na jejich existenci co nejvíce peněz.
Buď jak buď, většina lidí ve výsledku dobrovolně nechává své vozy v Maranellu a ponechává veškerou tíhu spojenou s údržbou a kontrolou na automobilce. Asi přitom již nemusíme dodávat, že za toto „privilegium“ platí obdobné peníze jako při volbě odvozu vozu do své garáže. Nicméně v tu chvíli se aspoň mohou svým XX pochlubit přátelům, i když jen na místě...
Viceprezident Googlu Benjamin Sloss, který nyní odhalil světu pravdu o programu Corse Clienti, vlastní Ferrari 599XX...
...zatímco své ženě Christine pořídil novější FXX K
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 10 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999