Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Že si Ferrari z programu XX nelze vzít domů? Je to mýtus, říká jeden z majitelů
2.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čím méně lidí je s něčím obeznámeno, tím více jich o tom ostatní vymýšlí pohádky. Platí to i v případě programu Ferrari XX, i tak má krutá omezení.
Snad jen málokterá automobilka je opředena mýty jako Ferrari. Většina z nich je spojena s minulostí, pár ovšem souvisí také se současností. Ten zásadní tkví v programu Corse Clienti, kdy majitelé vozů XX musí svůj majetek ponechávat v továrně. Ta se stará o jeho údržbu, přičemž jednotlivé exempláře jejich vlastníkům přistaví na předem zvolený okruh. Aby toho přitom nebylo málo, součástí programu se nemůže stát jen tak někdo, ale pokaždé jen lidé, které osloví samotná automobilka.
Jinými slovy, pokud máte velké štěstí a ještě více peněz, Ferrari vám dovolí převést nemalou sumu na svůj bankovní účet za vůz, který si následně ani nemůžete odvézt domů. Tedy taková byl dosud tradovaná informace. Benjamin Sloss, viceprezident společnosti Google a majitel modelu 599XX (jeho ženě patří novější FXX K), se ovšem rozhodl, že uvede věci na pravou míru.
Na svém účtu na Instagramu nyní zmínil, že „své vozy XX můžeme brát kamkoliv, zúčastnit se s nimi okruhových dní nebo je jen ponechat v garáži a leštit dětskými plínkami. A platí to i pro ostatní majitele.“ Jeho slova jsou přitom více než překvapivá, neboť doposud žádná média s žádným takovým odhalením nepřišla. Vždy byly citovány ony mýty, tedy alespoň v případě některých modelů jako je právě nejnovější FXX K.
Slossovo prohlášení ale nejspíše bude pravdivé, neboť sama automobilka nově tvrdí: „Většina vozů je uskladněna v Maranellu v oddělení Corse Clienti, ale zákazníci si je mohou odvézt domů. Povinná je ovšem plnohodnotná prohlídka vozu týmem techniků Ferrari předtím, než vůz zamíří na okruh při jakékoliv příležitosti či privátním testování. Pokaždé je přítomen mechanik a technik, který vůz prověří, než vyjede na trať.“
Znamená to tedy, že majitelé vozů XX se mohou rozhodovat svobodně, jak se svým majetkem naloží. Nicméně i tak mají své povinnosti, jenž jsou vysvětlovány především tím, že vozy XX jsou skutečnými extrémy, jenž mají blíže k závodním speciálům než běžné produkci. A jako takové jednoduše vyžadují odbornou péči, kterou dokáže zajistit jen Ferrari. To je alespoň pohled Maranella, realita může být taková, že automobilka chce i během života těchto modelů vydělávat na jejich existenci co nejvíce peněz.
Buď jak buď, většina lidí ve výsledku dobrovolně nechává své vozy v Maranellu a ponechává veškerou tíhu spojenou s údržbou a kontrolou na automobilce. Asi přitom již nemusíme dodávat, že za toto „privilegium“ platí obdobné peníze jako při volbě odvozu vozu do své garáže. Nicméně v tu chvíli se aspoň mohou svým XX pochlubit přátelům, i když jen na místě...
Viceprezident Googlu Benjamin Sloss, který nyní odhalil světu pravdu o programu Corse Clienti, vlastní Ferrari 599XX...
...zatímco své ženě Christine pořídil novější FXX K
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva