Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zemřel jeden z nejtalentovanějších pilotů světa po nešťastné nehodě ve Formuli 2
1.9.2019 | Petr Miler
Byl jedním ze čtyř francouzských mušketýrů, z nichž už tři okusili Formuli 1 a on je měl brzy následovat. Bohužel už se to nikdy nestane, věcně usměvavý Anthoine Hubert po tragické nehodě zemřel.
Na poslední srpnové dny roku 2019 nebudeme vzpomínat rádi. Na přelomu minulého a tohoto týdne náhle zemřel Ferdinand Piëch, jedna z největších osobností celé historie automobilismu. O pár dnů později zahynula nejrychlejší žena světa na čtyřech kolech a i když v tu dobu zbývaly do konce měsíce jen tři dny, ani tak nebyla bilance tragických srpnových událostí konečná.
Včera ve večerních hodinách ve francouzském Spa zahynul Anthoine Hubert, francouzský pilot Formule 2. Bagatelizovat nelze žádnou smrt, ale v případě Ferdinanda Piëcha můžeme konstatovat alespoň tolik, že měl za sebou neobyčejně bohatý život, který nikomu nedovolí na něj zapomenout. Jessi Combs měla mít ještě spoustu dobrého před sebou a o Anthoinu Hubertovi to platí ještě více.
Teprve 22letý muž byl jedním ze čtyř francouzsky hovořících mušketýrů, kteří v podstatě bok po boku bojovali léta o své místo na výsluní světa motoristického sportu. Charles Leclerc, Esteban Ocon a Pierre Gasly už se do Formule 1 propracovali a není přehnané tvrdit, že Hubert byl na dobré cestě se k nim přidat. V roce 2013 vyhrál šampionát francouzské Formule 4, v roce 2017 ovládl mistrovství GP3 (dnes Formule 3) a letos bojoval ve Formuli 2 za juniorku Renaultu. Vyhrál dva závody a bylo jen otázkou času, než přinejmenším přičichne k Formuli 1, teď už ale víme, že se mu to nepodaří.
Ve včerejším závodě Formule 2 ve Spa chyboval ve slavné zatáčce Eau Rouge a na výjezdu z ní naboural do bariéry. Nebyl to lehký náraz, jistě jej ale sotva zranil, na takové karamboly jsou i menší formule stavěné. Stavěné ovšem nejsou na těžké nárazy z boku a právě takový přišel velmi záhy, když do Hubertova monopostu naboural Juan-Manuel Correa. Byla to obrovská rána a růžový stroj francouzského pilota se rozlomil vedví.
Závod byl okamžitě zastaven a na místo se dostavili zdravotníci, zachránit už ale dokázali pouze Correu. Ten má nyní být ve stabilizovaném stavu v nemocnici, Hubert přes veškerou péči lékařů včera večer před sedmou hodinou svým zraněním podlehl. Byla to velmi smolná nehoda, neboť se jen velmi výjimečně stává, aby do stojícího monopostu v plné rychlosti naboural stroj jiného pilota, navíc zboku. Tady se to ale zkrátka tak seběhlo a život to stálo jeden z největších talentů mezi formulovými piloty.
Jeho smrt je smutným uzavřením knihy jeho života, která se začala psát 22. září roku 1996. Anthoinův otec byl nadšený amatérský závodník a jistě dnes není rád, že jej od mládí podporoval v cestě do nejvyšších lig motoristického sportu. Anthoine od 10 let závodil na špičkové úrovni v motokárách, později přišly nejprve národní a následně mezinárodní formulové série a velké, výše zmíněné úspěchy. O Anthoinovi týmy, ve kterých působil, hovoří jako o vždy pozitivním, usměvavém člověku, který se v tvrdém světě formulových závodů často nevidí.
Je to smutná tečka za smutným srpnem, ale i takový bývá život. Naše myšlenky jsou s jeho rodinou a přáteli. Své kondolence pochopitelně přidala i FIA, která z úcty k Hubertovi a s ohledem na tragický průběh sobotního závodu F2 ten druhý, nedělní zrušila.



Stěží najedete fotografii, na které by se Anthoine Hubert nesmál. Včera večer bohužel zemřel na následky svých zranění po nehodě při závodě Formule 2 ve Spa











Nehoda to byla velmi smolná, takto prudký náraz jedné formule do druhé, navíc zboku, se opravdu nevídá
Zdroje: FIA, Josbel@Youtube
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
