Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze

V posledních letech jste si mohli vsadit, že když koupíte jakkoli výjimečnější auto, vyděláte na tom. Už to neplatí, byť bezpečné přístavy pořád existují.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze

20.9.2017 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

V posledních letech jste si mohli vsadit, že když koupíte jakkoli výjimečnější auto, vyděláte na tom. Už to neplatí, byť bezpečné přístavy pořád existují.

Za posledních několik týdnů proběhlo hned několik aukcí, zmiňme třeba ty v Monterey či v Maranellu. Sběratelé na nich dokázali, že rozhodně nemají hluboko do kapsy. Je proto více než překvapivé, že dle banky Coutts klasické automobily přestávají být tak lákavou investicí jako v minulých letech. Jejich hodnota měla v loňském roce poklesnout o 10,4 procenta, zájem se snížil rovněž o umělecká díla. Oproti tomu vzácné hudební nástroje a fotografie míří vzhůru.

Na druhou stranu ovšem banka Coutts dodává, že od roku 2005, kdy začala sestavovat svůj index cenných děl prodávaných na aukcích, průměrná cena klasických automobilů vzrostla čtyřnásobně. „Ceny na úplném vrcholu tohoto segmentu zůstávají stále pevné... Nejžádanější vozy pokračují v růstu, čímž se propast mezi těmi nejlepšími a zbytkem pouze rozšiřuje,“ dodává banka.

Vychází ze zmiňovaného indexu, do kterého mohou být zařazeny pouze vozy s cenou přesahující 500 000 USD (cca 10,92 milionu Kč). Současně musely absolvovat deset aukčních prodejů, aby mohl být věrně zdokumentován vývoj jejich cen. Nejspíše přitom nepřekvapí, že sedm z deseti nejdražších aut v indexu nese logo Ferrari - zbytek pak tvoří Mercedes 300SL, Shelby Cobra 289 a Aston Martin DB5.

Podle banky Coutts tvoří polovinu onoho indexu nemovitosti miliardářů. Těmi jsou přitom míněny domy či apartmány, jež se prodávají za více než 10 milionů liber (296,8 mil. Kč). Jejich cena „rapidně rostla v letech 2008 až 2012, a to o téměř 40 procent. Od té doby však byl růst méně než šestiprocentní, loni pak dokonce méně než dvouprocentní.“

Dodat jen můžeme, že růstu se opět dočkala archivní vína či klasické hodinky. V případě vín ceny loni vzrostly o 10 procent, stále však jsou o 20 % pod vrcholem z roku 2011. U hodinek pak můžeme zmínit 6,7procentní růst, i zde jsou ale sumy v průměru nižší o 10 % oproti roku 2012. Žebříček vede značka Patek Phillipe, která má hned osm kusů mezi deseti nejlepšími a jejíž hodinky z roku 1949 se loni prodaly za 730 000 USD (15,94 mil. Kč).

Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze - 1 - Ferrari Leggenda e Passione 2017 ilu 01Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze - 2 - Ferrari Leggenda e Passione 2017 ilu 02Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze - 3 - Ferrari Leggenda e Passione 2017 ilu 03Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze - 4 - Ferrari Leggenda e Passione 2017 ilu 04Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze - 5 - Ferrari Leggenda e Passione 2017 ilu 05Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze - 6 - Ferrari Leggenda e Passione 2017 ilu 06Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze - 7 - Ferrari Leggenda e Passione 2017 ilu 07Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze - 8 - Ferrari Leggenda e Passione 2017 ilu 08Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze - 9 - Ferrari Leggenda e Passione 2017 ilu 09Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze - 10 - Ferrari Leggenda e Passione 2017 ilu 10Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze - 11 - Ferrari Leggenda e Passione 2017 ilu 11Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze - 12 - Ferrari Leggenda e Passione 2017 ilu 12Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze - 13 - Ferrari Leggenda e Passione 2017 ilu 13Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze - 14 - Ferrari Leggenda e Passione 2017 ilu 14Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze - 15 - Ferrari Leggenda e Passione 2017 ilu 15Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze - 16 - Ferrari Leggenda e Passione 2017 ilu 16Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze - 17 - Ferrari Leggenda e Passione 2017 ilu 17
Poslední aukce v Maranellu letos dokázala, že o vozy Ferrari je zájem vždy enormní. Všeobecně však ceny klasických aut začínají po letech růstu klesat

Zdroj: The Guardian

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše