Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zlaté časy klasických aut skončily. Koupí některých z nich ale pořád vydělat lze
20.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V posledních letech jste si mohli vsadit, že když koupíte jakkoli výjimečnější auto, vyděláte na tom. Už to neplatí, byť bezpečné přístavy pořád existují.
Za posledních několik týdnů proběhlo hned několik aukcí, zmiňme třeba ty v Monterey či v Maranellu. Sběratelé na nich dokázali, že rozhodně nemají hluboko do kapsy. Je proto více než překvapivé, že dle banky Coutts klasické automobily přestávají být tak lákavou investicí jako v minulých letech. Jejich hodnota měla v loňském roce poklesnout o 10,4 procenta, zájem se snížil rovněž o umělecká díla. Oproti tomu vzácné hudební nástroje a fotografie míří vzhůru.
Na druhou stranu ovšem banka Coutts dodává, že od roku 2005, kdy začala sestavovat svůj index cenných děl prodávaných na aukcích, průměrná cena klasických automobilů vzrostla čtyřnásobně. „Ceny na úplném vrcholu tohoto segmentu zůstávají stále pevné... Nejžádanější vozy pokračují v růstu, čímž se propast mezi těmi nejlepšími a zbytkem pouze rozšiřuje,“ dodává banka.
Vychází ze zmiňovaného indexu, do kterého mohou být zařazeny pouze vozy s cenou přesahující 500 000 USD (cca 10,92 milionu Kč). Současně musely absolvovat deset aukčních prodejů, aby mohl být věrně zdokumentován vývoj jejich cen. Nejspíše přitom nepřekvapí, že sedm z deseti nejdražších aut v indexu nese logo Ferrari - zbytek pak tvoří Mercedes 300SL, Shelby Cobra 289 a Aston Martin DB5.
Podle banky Coutts tvoří polovinu onoho indexu nemovitosti miliardářů. Těmi jsou přitom míněny domy či apartmány, jež se prodávají za více než 10 milionů liber (296,8 mil. Kč). Jejich cena „rapidně rostla v letech 2008 až 2012, a to o téměř 40 procent. Od té doby však byl růst méně než šestiprocentní, loni pak dokonce méně než dvouprocentní.“
Dodat jen můžeme, že růstu se opět dočkala archivní vína či klasické hodinky. V případě vín ceny loni vzrostly o 10 procent, stále však jsou o 20 % pod vrcholem z roku 2011. U hodinek pak můžeme zmínit 6,7procentní růst, i zde jsou ale sumy v průměru nižší o 10 % oproti roku 2012. Žebříček vede značka Patek Phillipe, která má hned osm kusů mezi deseti nejlepšími a jejíž hodinky z roku 1949 se loni prodaly za 730 000 USD (15,94 mil. Kč).
Poslední aukce v Maranellu letos dokázala, že o vozy Ferrari je zájem vždy enormní. Všeobecně však ceny klasických aut začínají po letech růstu klesat
Zdroj: The Guardian
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 54 minutami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch