Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Značka proslulá výrobou nejošklivějších aut teď nabízí lepší záruku než kdokoli jiný
5.12.2018 | Petr Prokopec
Žádný jiný výrobce na celém světě dnes nenabízí tak velkorysou záruku, může platit klidně 1 milion kilometrů a v ceně je i běžný servis. Z českého trhu se SsnagYong bohužel už před časem stáhl.
Standardní záruční lhůty, které automobilky poskytují českým motoristům, u nás nejsou bůhvíjak dlouhé. Jen Korejci se vymykají. Kia dává sedm, Hyundai pak pět let, zbytek setrvává u standardní dvouleté. Za delší dobu se dá připlatit, ani to nebývá drahé, přesto je překvapivé, jak málo svým produktům tito výrobci věří. Nicméně skutečnost je taková, že k prodloužení záruky v podstatě nemají žádný důvod - ačkoli vám většina Čechů řekne, že záruka je pro ně u nového auta klíčová, po co nejdelší primárně nejdou a auta kupují spíše kvůli jiným kvalitám.
O trochu jiná je situace v Austrálii, kde je délka záruční doby opravdu zásadním argumentem při prodeji nových aut. Standardem je tříletá, které se nadále drží Nissan, Subaru, Suzuki, Toyota nebo Volkswagen. Pět let nabízí Ford, Holden, Honda, Hyundai a Mazda. Nedávno se k nim přidala i Škoda, která tak má pro Australany lepší podmínky než pro české zákazníky. Ani mladoboleslavští však aktuálně nemohou konkurovat SsangYongu.
Korejská automobilka se již hezkých pár let pokouší o návrat na pozici, ze které spadla zejména po roce 2008, kdy přišla globální ekonomická krize. SsangYong v prvé fázi vyrukoval s plejádou nových modelů, jejichž design již není zdaleka tak kontroverzní jako dříve, třebaže krasavci to obvykle nejsou a stará pověst mu zůstává. Následně i tak zamířil dobývat ztracená území, mezi něž patří také Austrálie. A s ohledem na výše zmíněné se v prvé řadě právě tam rozhodli nabídnout nejdelší garance vůbec.
U celé své nabídky zahrnující modely jako Musso, Rexton či Tivoli tedy SsangYong nyní nabízí rovněž sedmiletou záruční dobu, a to navíc bez omezení kilometrů. Tím však automobilka nekončí, dále zákazníci dostanou také sedmiletou asistenční službu a sedmiletý servis. Detaily v tomto ohledu sice ještě zmíněny nebyly, nicméně v jednom je jasno - zatímco některé firmy zavádí dlouhé záruky dočasně, SsangYong s limity nepočítá.
Tento krok je zajímavý i s ohledem na postupy SsangYongu na dalších světových trzích. Značka obvykle uplatňuje pětiletou tovární záruku kombinovanou s neomezeným počtem kilometrů, ovšem třeba britský importér přistoupil k některým změnám. Nabízí sedm let a omezení na 240 tisíc kilometrů. Všechno jsou to skvělé podmínky, Australané ale zjevně „vyzobali“ to nejlepší, za čímž stojí tamní šéf značky Tim Smith. Ten požadoval, aby se SsangYong při svém návratu rovnou usadil na vrcholu. A tak na něm je. Kdo by byl kdysi při pohledu na auta této značky řekl...



SsangYong proslul jako výrobce jedněch z nejošklivějších aut světa, vyráběl plejádu nehezkých modelů


Teď se snaží vrátit na scénu. Přidává nejen na nových modelech...



...ale také na záruční lhůtě. Bohužel, se značkou a tedy ani s její sedmiletou zárukou nemůžeme momentálně v Česku počítat
Zdroj: Car Advice
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejčtenější články
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
