Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte

Koupit si zajímavé auto může být nákladné, stejně jako si pořídit takové, které už nebude klesat na ceně. Tato jsou zajímavá a a jejich hodnota už má jen stoupat, přesto nestojí majlant.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte

17.5.2018 | Mirek Mazal

Koupit si zajímavé auto může být nákladné, stejně jako si pořídit takové, které už nebude klesat na ceně. Tato jsou zajímavá a a jejich hodnota už má jen stoupat, přesto nestojí majlant.

Koupit si něco, co nám každý den udělá radost a přitom tomu ještě poroste hodnota, je trefa do černého. Jenže v případě aut není snadné zvolit právě něco takového - auta, která jsou zajímavá, obvykle nebývají levná. A totéž platívá o těch, která na trhu ceněná. Takové BMW M3 E46 je jistě vůz, který splňuje obojí, ale sežeňte slušný kus za cenu, která většině lidí neprotočí panenky. A to zdaleka není extrém.

Přesto existují vozy, které jsou z různých úhlů pohledu zajímavé, jejich cena na trhu ojetin už podle analytiků nemá klesat a přesto nezruinují ani menší rozpočet. Následující šťastná sedmička budoucích klasik má být právě těmi vozy, do kterých se nyní vyplatí investovat. A přitom vás nemusí těšit jen tím, že za růstu hodnoty stojí v garáži.

Experti firmy Cap HPI vytvořili přehled cenově umírněných modelů, které mají potenciál být do budoucna jen dražšími. Není nutně potřeba ani šestimístný základ v peněžence, aby si člověk udělal radost a ještě na tom někdy vydělal.

1. Renault Avantime

Umělecké dílo s bezrámovými okny a bezprecedentně řešenou karoserií nemá dobré renomé. Zákazníci o tohle auto dlouho nestáli ani jako o nové, ani jako o ojeté, proto jeho cena padla až na samotné dno. Teprve nyní, po sedmnácti letech se tohle auto přestává jevit až příliš extravagantním a jeho hravý design spíše baví. Ceny už rostou, přesto nejlevnější ojeté verze s motorem 3,0 V6 v Evropě vyjdou cca na 2 100 Eur (54 000 Kč), pokud je nutný nižší stav tachometru a stejný šestiválec, je lepší našetřit ještě jednou tolik. Ani cena okolo 100 000 Kč ale není vysoká.

Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte - 1 - Sedm levnych aut s rostouci hodnotou 01Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte - 2 - Sedm levnych aut s rostouci hodnotou 02Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte - 3 - Sedm levnych aut s rostouci hodnotou 03

2. Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo obvykle uměla tvary sladit do líbivého vzhledu. Platí to i o Breře, kterou ale klientela nikdy nepřijala s otevřenou náručí. Vlažný start prodejů nemile překvapil vedení značky, ale odborná veřejnost se nedivila. Nyní se ze stylového kupé stal cenově dostupný bazarový tip, který může s vrcholným motorem 3,2 V6 nadělat slušnou parády a časem zapadnout do sběratelské garáže. Nejlevnější naftové varianty vyjdou lehce přes stotisícovou hranici v českých korunách, vidlicový šestiválec momentálně vyžaduje počáteční investici minimálně 10 500 Eur (268 000 Kč).

Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte - 4 - Sedm levnych aut s rostouci hodnotou 04Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte - 5 - Sedm levnych aut s rostouci hodnotou 05Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte - 6 - Sedm levnych aut s rostouci hodnotou 06

3. Peugeot RCZ

Slabý marketing neprosadil na trh povedenou odpověď Peugeotu na Audi TT. Hbitá hračka se lvem na přídi se nedočkala přímého pokračovatele řidičsky podmanivého modelu, a i proto je očekáván budoucí růst hodnoty. RCZ se právem řadí mezi nejlepší výrobky francouzského výrobce. Dnes si zakulacenou žábu autobazary cení na 5 800 Eur (148 000 Kč), zachovalejší kusy startují o padesát tisícovek výše.

Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte - 7 - Sedm levnych aut s rostouci hodnotou 07Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte - 8 - Sedm levnych aut s rostouci hodnotou 08Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte - 9 - Sedm levnych aut s rostouci hodnotou 09

4. Volkswagen Golf V GTI, R32

Ceny za první a druhou generaci GTI se řadu let nenápadně derou nahoru, růst se netýká nezajímavé třetí a čtvrté série Gran Turismo Injection. Opačný trend ale platí u Golfu IV R32 s pohonem VR6, která je naopak velmi nedostatkovým zbožím. Z toho důvodu se oči zájemců upínají na novější Golf V, ať už šestiválcové R32 nebo o mnoho povedenější GTI s voulitrovým turbem. Ceny R32 páté generace Golfu začínají přibližně na 8 990 Eurech (230 000 Kč), GTI je ještě níže.

Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte - 10 - Sedm levnych aut s rostouci hodnotou 10Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte - 11 - Sedm levnych aut s rostouci hodnotou 11Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte - 12 - Sedm levnych aut s rostouci hodnotou 12

5. Porsche Boxster 986

Roadster Porsche občas schytává nelichotivé přezdívky. Jenže nadávají mu jen lidé, kteří nikdy neměli tu čest 986 protáhnout klikatou okreskou pod otevřeným nebem. Boxster je nejlevnějším moderním sporťákem Porsche a Cap HPI předpovídá, že první generace bude brzy růst na ceně. Při pohledu na evropské inzertní servery se objeví několik pravostranných verzí za ještě nižší sumy, dobré kusy s levostranným řízením na odpolední vyjížďky za zábavou začínají na solidních 7 500 eurech (191 000 Kč).

Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte - 13 - Sedm levnych aut s rostouci hodnotou 13Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte - 14 - Sedm levnych aut s rostouci hodnotou 14Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte - 15 - Sedm levnych aut s rostouci hodnotou 15

6. Suzuki Jimny

Zajímavé nutně nemusí být jen sporťáky či rozverná MPV, do výběru přidáváme i malý off-road. Nová varianta malého samuraje už klepe na dveře, proto klesají na minimum ceny dosavadní generace, která je malá, pracovitá a odolná. Za více než čtyřicet let produkce si Jimny vysloužilo respekt mnohem větších a výkonnějších off-roadů. Včasná koupě udržovaného dělníka nemůže být chybným rozhodnutím, na hezký kus stačí asi 2 400 Eur (61 000 Kč).

Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte - 16 - Sedm levnych aut s rostouci hodnotou 16Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte - 17 - Sedm levnych aut s rostouci hodnotou 17Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte - 18 - Sedm levnych aut s rostouci hodnotou 18

7. Toyota MR2

Spolehlivý, zábavný, vzácný - tři slova představující otevřený roadster z Japonska. Ve své poslední iteraci skončil před jedenácti lety, nicméně podle odhadů se začnou požitkáři brzy ohlížet po zachovalých kusech, aby si připomněli ryzí zážitek z jízdy tímto miniaturizovaným sporťákem. Vložit pro začátek 3 300 Eur (84 000 Kč) za stříbrný kus s plátěnou střechou a jezdit s úsměvem na rtech je pěkná představa...

Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte - 19 - Sedm levnych aut s rostouci hodnotou 19Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte - 20 - Sedm levnych aut s rostouci hodnotou 20Tady je 7 dostupných a přitom zajímavých aut, jejichž koupí už neproděláte - 21 - Sedm levnych aut s rostouci hodnotou 21

Zdroj: Autocar

Mirek Mazal

Další zajímavé články: