Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Čas nakupovat. Tyto ojetiny právě přestaly ztrácet cenu, jsou to výjimečná auta
7.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Už i outsiderovi mezi Porsche 911 a nejbláznivějšímu kdy vyráběnému VW Passat začaly růst ceny. Ideální chvíle koupit, jezdit a vydělávat.
Pravidelně se zabýváme ojetinami, kterým začíná nebo už začala stoupat cena. Obvykle se přitom díváme na německý trh, odkud se k nám taková auta nejčastěji dovážejí. Při poslední příležitosti jsme tu měli např. Alfu 156 GTA Sportwagon, BMW Z4 M Coupe nebo Volvo XC90 V8, tedy velmi zajímavé vozy, se kterými budete mít o to větší radost jezdit.
Pochopitelně, takových aut stále přibývá, tentokrát jsme ale nechtěli čekat na další větší přehled, neboť nejnověji se mi takovými auty objevily dva velmi zajímavé stroje, s jejichž zveřejněním nechceme čekat. Jsou totiž opravdu zajímavé, ceny už rostou a čím dříve po nich sáhnete, tím lepší cenu i výběr budete mít. Tady jsou.
Porsche 911 (996)
Generace 996 byla vždycky tak trochu opomíjená, protože málokomu padl do oka vzhled přídě a fanoušci zase těžce nesli přechod od vzduchem chlazeného motoru k dnes běžnému kapalinovému chlazení. Z těchto důvodů tak byla 996 poslední, která zůstávala na trhu ojetých aut relativně dostupná; generace 993 i pozdější 997 začaly růst na ceně už o hodně dříve.
996 však byla první devětsetjedenáctka s opravdu radikálně pozměněným designem; tedy, radikálně na poměry 911. Předními světly to jen začínalo, veškeré tvary jsou kulatější a zádi chybí pruh světel přes celou šířku, typický pro generace 964 a 993. Vpředu se Porsche rychle vrátilo ke kulatým světlům, vzadu ovšem u zcela oddělených lamp zůstalo dodnes.
Pokud svůj zájem o tento vůz míníte vážně, primárně hledejte exempláře z doby po roce 2002, ve kterém došlo u základních Carrer k navýšení objemu motoru a výkonu, s tím přišla také celá řada technických a vzhledových úprav. Jsou to opravdu vypiplané kousky.

Volkswagen Passat W8
Na Passatu generace B5.5 obecně není nic moc zajímavého, jezdily a dodnes jezdí jich statisíce. Jenže většina má motory TDI nebo nanejvýš VR6. Existovala ale vrcholná verze s osmiválcovým motorem, označená jako W8. Ve své době byla vlajkovou lodí nejen Passatu, ale celé nabídky osobních aut Volkswagenu, to než přišel Phaeton.
Motor W8 měl čtyři litry objemu a dával 275 koní a 370 Nm. Vznikl spojením dvou bloků VR4, podobně jako u motorů W12 a W16; osmiválec byl pro tyto motory testovací platformou některých technologií. Také to byl jeden z nejdražších motorů Volkswagenu vůbec. Konfigurace motoru umožnila zmenšit jeho délku a ve výsledku byl půdorys zhruba čtvercový, což znamenalo, že se krásně vešel do prostoru pro běžnou V6. Válce v blocích VR4 svíraly úhel 12° a navzájem bloky svíraly úhel 72°.
Verze W8 byla poznat kromě označení také jinými koly a čtyřmi koncovkami výfuku. Většina jich byla vyrobena s automatickou převodovkou, ale pár jich mělo i manuál. A samozřejmě, tehdy nejlepší výbavu, jakou Volkswagen uměl nabídnout, takže vám tu ani dnes nebude chybět téměř nic.
Barva možná není nejhezčí, ale vůz je zajímavý. Tenhle má navíc manuál
Zdroje: Classic Data, Auto Bild Marktbeobachtung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
před 6 hodinamiHasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
včeraSpalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nejnovější články
Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
před 3 hodinamiVW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta, skutečný důvod nepřekvapivě zůstává v mlze
před 5 hodinamiFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
před 6 hodinamiČínská Octavia se začala prodávat v novém a pro Škodu je to další rána. Ještě víc než dřív nabízí za pouhých 300 tisíc Kč
před 7 hodinamiFirma ubalila další facku Mercedesu. Céčku dala motor V8, který se do něj prý „nevejde”, navíc připomíná ikonické EVO II
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 08.15. 20:14 - řidičBOB
- Hlavní silnice v zahraničí 08.15. 15:47 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.15. 11:36 - GeneHawkins
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.15. 06:24 - Stepan
- Onboard videa 08.14. 17:40 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 08.14. 16:37 - mattonecz