Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Chcete ušetřit za palivo? Tankujte vždy v podvečer, nejlépe zkraje týdne
13.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na palivu se dá ušetřit i jinak než efektivní jízdou. Ceny se mění během dne i týdne a změny mají svou logiku
Ceny pohonných hmot jsou mezi motoristy jedním z nejsledovanějších faktorů. Na relativně volném trhu (extrémní zdanění pro tuto chvíli přehlédneme...) nespadají všechny čerpací stanice pod jednoho majitele, pročež rozdíl v ceně plné palivové nádrže může činit i pár desítek korun. A to je řeč pouze o České republice, v zahraničí může jít klidně o stokoruny. Úřad pro transparentnost trhu, který spadá pod německý Spolkový kartelový úřad, tak přišel s analýzou, na jejímž základě si můžete cestu k našim západním sousedům lépe naplánovat. A vyzpytatelná logika změn cen v průběhu dne a týdne jistě nebude relevantní jen pro trh našich západních sousedů.
„Nejnižší ceny v Německu bývají v pondělí, ve středu se zvyšují a kulminují ve čtvrtek,“ říká Ondřej Pavlík, ředitel české a slovenské pobočky DKV Euro Service (poskytovatel tankovacích a servisních karet). „Z hlediska času je nejvýhodnější tankovat zhruba mezi 17. a 18. hodinou a řidičům osobních a menších nákladních automobilů mohu doporučit tankovat mimo dálniční tahy, kdy rozdíl v ceně jednoho litru nafty u dálniční a nedaleké lokální čerpací stanice může dosahovat až 0,1 Eur (cca 2,70 Kč).“
Řeč je o celé Spolkové republice, mezi jednotlivými regiony samozřejmě panují rozdíly, stejně jako se liší ceny u jednotlivých prodejců, křivka vývoje cen je ale obvykle podobná. Rozdíl mezi cenami na dálnici a mimo též není německým specifikem, motoristé by si ale měli propočítat, zda se jim vůbec výlet mimo dálnici vyplatí. I „nedaleká“ čerpací stanice totiž může být od dálnice několik kilometrů vzdálená, díky čemuž ušetřené peníze padnou na absolvování daného úseku a cesty zpátky. A to ani nezmiňujeme časové zdržení, před pár lety by pak bylo nasnadě i hledání dané stanice - ostatně ani dnes nejsou v navigaci všechny.
Pokud se tedy chystáte Německem pouze projet při cestě na letní dovolenou, pak je otázkou, zda vám firma DKV Euro Service a její mobilní aplikace mohou nějaký ten peníz ušetřit. V případě speditérských společností však již může jít o velké finance. „Dopravce s vozovým parkem čítajícím přibližně 80 nákladních vozidel může ušetřit až 60 000 Eur (1,65 mil. Kč) za rok, pokud jen 25 procent řidičů bude tankovat mezi 17. a 18. hodinou,“ říká Volkmar Link, vedoucí prodeje DKV, zároveň však také dodává, že chápe, že doba tankování nemůže být nadřazena obchodu - pro mnohé dopravce je pochopitelně nemožné, aby do Německa mohli zamířit právě v doporučované době.
Největších úspor tak podle DKV dosáhnou ti, kteří jsou ve svých možnostech tankovat palivo flexibilní, a to při občasném doplňování benzinu nebo nafty při soukromých jízdách určitě platí více než při častých služebních. Sami si tak zkuste všimnout, jak se ceny u vaší čerpací stanice v průběhu dne či týdne mění - i my jsme jednoduchým pohledem na historii tankování v uplynulém měsíci zjistili, že ceny u jedné a té samé benzinky v České republice nejsou zdaleka stabilní a vývoj cen není lineární, cifry kolem střednědobého průměru spíše oscilují...


Se společností DKV Euro Service se velkých úspor dočkají hlavně speditérské firmy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
Nejnovější články
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 6 hodinami
Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
před 11 hodinami
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
včera
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
