Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Dávejte pozor při podzimním mytí auta. Tahle spoušť není dílo vandala
6.11.2018 | Mirek Mazal
Voda má rozpuštěné vlasy, zaznívá v jedné písní. Tady se ale voda postarala spíše o rozpuštění celého auta. Je to extrémní případ, i tak připomíná, že mytí příliš vysokým tlakem se může proměnit v demolici.
Podzimní počasí spojené s opadáváním stromů a rozbahněnými krajnicemi vytváří na silnici mix špíny, která se ráda lepí na auto. Nejrychlejší cestou, jak se jí zbavit, je navštívit myčku s tlakovou vodou, kde podzimní maskování rychle odteče do kanálu. Mycí boxy jsou oblíbené, stejně jako takzvané wapky na domácí použití. Mytím tlakem vody ale není zase taková legrace, jak se může na první pohled zdát.
I v návodu k použití podobných přístrojů se raději píše, aby člověk pistoli s puštěnou vodou nepřibližoval moc blízko ke karoserii. Co by se mohlo v nejhorším případě odehrát, ukazuje dánské video zobrazující následky očisty se zařízením, které vyvíjí tlak bláznivých 3 000 barů (po přepočtu 43 511 psi).
Je to samozřejmě extrémní scénář, běžný vysokotlaký stroj s varujícím popiskem v manuálu umí okolo 130 barů (1 886 psi), k rozštípnutí přírodního kamene stačí cca 1 034 barů (15 000 psi). Dokážete si tedy možná představit, co znamená „palba” 3 000 barů proti starému Peugeotu 206. A pokud ne, záběry níže nejlépe ukazují, jak mocná voda může být.
Přímému zásahu z malé vzdálenosti neodolají pneumatiky, plastová obložení, gumová těsnění, okna ani stříbrná barva na povrchu malého hatchbacku. Vyzbrojený pracovník důkladné úklidové služby má co dělat, aby ho tlak wapky nepovalil na zem. S ničím běžným nemáte šanci takové škody napáchat, i tak je to vhodné připomenutí, že s touto formou ručního mytí je třeba být opatrný. Už jsme viděli poničené plastové díly, utržená označení modelů či poškozené odhlučňovací materiály. Vše jen kvůli vysokému tlaku a příliš malé vzdálenosti...
Vysokotlaké mytí má své zásady. Hlavně ubrat tlak a nemířit z krátké vzdálenosti
Zdroj: Motor1
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.