Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
I s autem vyhlášeným svou nespolehlivostí lze najet milion kilometrů. Stačí jedna věc
21.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tohle auto bylo tak problematické, že jeho nástupce raději přejmenovali. Výjimka z bídy Land Roveru Discovery existuje, majitel ale musel jít štěstí naproti.
Pokud v automobilovém slovníku hledáte synonymum pro slovo „spolehlivost“, rozhodně nenarazíte na Land Rover Discovery. Především jeho druhá generace proslula tak častým pobytem v servisech, že Britové museli nástupce na americkém trhu přejmenovat na LR3, aby vůbec nějaký prodali. Skoro se tak nechce věřit bývalému pilotovi Harry Sirrosovi, že s tímto vozem najel již více než milion kilometrů. A že jej ani teď do starého železa nedává.
Sirros, který žije v Austrálii a dříve pracoval pro aerolinky Qantas, si vůz pořídil před čtrnácti lety. Tedy v roce 2004, který byl pro druhou generaci zároveň i tím konečným. V rámci motorového prostoru pak nezvolil benzinový osmiválec, nýbrž 2,5litrový pětiválcový turbodiesel Td5. Pohonná jednotka svého času produkovala 137 koní a 300 Nm točivého momentu, což u velkého off-roadu nezní zrovna jako dostačující čísla.
Kde ovšem Discovery poněkud zaostává dynamikou, tam se evidentně může - tedy alespoň v Sirrosově případě - pochlubit spolehlivostí. „Motor se sice dočkal dvou nových převodovek, ale za celou dobu jsem nemusel měnit vnitřní komponenty, stále má originální hlavu i blok,“ říká o voze jeho majitel.
Dle šéfa servisního centra Roving Mechanical Petera Davise je to neobvyklé, krom jistého štěstí na kus to ale přičítá nepřekvapivé věci - pravidelnému servisu. „Servisoval jsem toto auto prakticky od chvíle, kdy bylo téměř nové,“ říká Davis s tím, že majitel sice auto nikdy ne nešetřil, pokud jej ale více zatěžoval, adekvátním způsobem se o něj také staral. „Kolikrát jsme se na auto podívali třeba i třikrát po sobě jen po nějakých 10 000 km,“ dodává s tím, že Sirrosovo Discovery zná pomalu lépe než své boty.
Sám Sirros potvrzuje, že své Discovery od počátku nebral jako nějaké tintítko, ale jako vůz, který musí zvládnout úplně naprosto vše. „Jezdil jsem s ním ve městě, občas jsem i něco odtáhl. Nicméně hlavní zátěž spočívala v cestách mezi Bowralem a Sydney, které jsem absolvoval skoro každý den. Také jsem s ním třikrát či čtyřikrát objel Austrálii.“
„Dříve jsem létal nad různými kouty buše, takže když jsem koupil Discovery, rozhodl jsem se navštívit všechna ta místa, nad kterými jsem přelétával,“ říká dále bývalý pilot Boeingu 747. A dodává, že „v kabině se jedlo, spalo, převlékalo... a přitom vůz nikdy nebyl garážovaný.“
Sirrosovým cílem je nyní najet milion mil, tedy 1,609 milionu kilometrů. To od něj již představuje také nemalou „administrativu”, neboť tachometr se zasekl na čísle 999 999. Další kilometry tak někdejší pilot sleduje pouze na krátkodobém číselníku, který zvládá počítat maximálně do tisíce. Nezbývá než popřát hodně zdaru, pro nás příběh tohoto vozu budiž inspirací - i auto se dokáže odvděčit za to, že se o něj řádně staráte...









Harry Sirros najel se svým Land Roverem Discovery milion kilometrů. To je velmi překvapivé, když jde o druhou generaci vozu, která proslula svou nespolehlivostí. Pravidelný servis ale i v tomto případě udělal své
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
dnes
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Nadšenec ukázal, co se stane, když autu seberete pružiny a tlumiče. Bláznivého nápadu lituje ještě teď
13.11.2025
Nejčtenější články
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Těžko ho zabít. Spyker se po všech pádech znovu vrací mezi živé, dokonce pod taktovkou původního majitele
16.10.2025
Analytik zkusil vykreslit ošklivý propadák BMW jako úspěch, spíš tím podtrhl jeho mizérii
16.10.2025
Tesla se lidem rozhodla vrátit to, co jim sebrala. Dřív to měli zadarmo, teď za to chce 13 tisíc korun
16.10.2025
V Evropě je už 8 zbytečných továren na auta, pro které neexistuje využití. A situace se má dál jen zhoršovat
16.10.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 11.16. 19:05 - Zajda
- IT poradna 11.16. 16:56 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.16. 12:43 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.15. 12:42 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.14. 14:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.14. 10:17 - Vrooom
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.13. 14:32 - pavproch
- BMW Divize 11.13. 11:59 - pavproch
