Jak moc mění opotřebení výkon zimních pneu? Se 4 mm je vyhazujeme zbytečně

 | 128 příspěvků | 6.12.2017 Anna Fišerová
Reagovat

Nepřihlášený kolemjdoucí 2

Konečně o tom někdo mluví,.. | 6.12.2017 20:23reagovat
avatar

Konečně o tom někdo mluví, tohle je SKUTEČNÁ ekologie.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený gtv8

uz Vam nekdy merili polica.. | 6.12.2017 20:32reagovat
avatar

uz Vam nekdy merili policajti hloubku dezenu, kalibrovanym meridlem ?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Atnarfus

Reakce na: uz Vam nekdy merili polica.. | 6.12.2017 20:45reagovat
avatar

Policajti mi vzorek nikdy neměřili a nevím čím jsou běžně vybaveni. Až ale postrčíš bábu na přechodu, soudní znalec si opatří měřidlo přesne podle předpisů.

Vzorek mi měřil zatím jenom likvidátor pojišťovny. Měl na to nějaký krám co prodávají na benzínkách. Pro orientační měření mu to stačilo a kdyby zjistil že je vzorek nedostatečný a pojišťovna by se mohla vyhnout plnění, určitě by si nechal vypracovat odborný posudek. Legrační na celé akci bylo, že vozidlo se nehody zůčastnilo zaparkované na okraji vozovky.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kolemjdoucí

Reakce na: a proč je to tak velké??ta.. | 6.12.2017 20:49reagovat
avatar

To vypadá, jako by Michelin věděl, že ostatní výrobci mají v různých hloubkách různou směs, aby došlo již po mírném opotřebování ke zhoršení vlastností a vědom si toho, na ně ukázal prstem.

Nědělám si iluze, že je to celé jenom business, jsme neustále tlačení do nakupování nových věcí a nikdo si nedělá starosti s tím, kolik energie stojí neustále akcelerující výroba a kolik energie likvidace odpadu. Možná i ty zákony kolem emisí mají své našeptávače z automobilového průmyslu, aby přinutili lidi platit za technologie, které vlastně vůbec nepřinášejí očekávaný profit, naopak jsou jen příčinou brzké výměny výrobku za nový z důvodu nerentabilnosti oprav. A politik ve funkci nejvyšího ouřady to posvětí zákonem, ať už z nedostatku vědomostí o dané problematice nebo za úplatu. A bude hůř, protože to budou řídit lidi se vzděláním střední nebo vysoká škola, obor "úředník Evropské Unie" Tyhle obory rostou jak houby po dešti a je o ně velký zájem. Apokalipsa.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

tesla je sračka! | 6.12.2017 20:52reagovat
avatar

tesla je sračka!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vana

Asi ty závěry nějakou myšl.. | 6.12.2017 20:56reagovat
avatar

Asi ty závěry nějakou myšlenku mají, ale třeba na sněhu poznám rozdíl mezi sjetou a novou gumou dost výrazně.

Naštěstí není žádný prakticky žádný problém podlimitní zimáky dojezdit na jaře nebo i přes léto. S nízkým vzorkem se jejich nevýhody v teple už moc neprojevují

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený _sulcik_

Test zajímavý, ale není až.. | 6.12.2017 21:05reagovat
avatar

Test zajímavý, ale není až tak moc relevantní, protože sjetý gumy jsou většinou i starý. A stáří je faktor, který ovlivňuje kvalitu pneumatiky nejvíc.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Skoda

Reakce na: tesla je sračka! | 6.12.2017 21:10reagovat
avatar

Skoda je nejlepsi!

Nepřihlášený Continental

Reakce na: tesla je sračka! | 6.12.2017 21:10reagovat
avatar

Kde je Continental?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pro apokalypsu zrozený

Reakce na: To vypadá, jako by Micheli.. | 6.12.2017 21:32reagovat
avatar

Ono to taky může být o tom, že Michelin třeba u zimních pneu prostě nemá žádné hlavní drážky (o kterých se šíří zvěsti že především mají odvádět vodu a chránit proti aquaplaningu). Prostě se u jejich pneu hloubka měří blbě a je na různých místech různá.

Co se týká gumy tak u nich (jejich GreenX) je guma údajně recyklovaná. Do určitého věku (bavme se opět o zimních pneu) je prostě přilnavá k povrchu a ke konci životnost je pak naopak tvrdší a zase se tak rychle neopotřebovává.

Co mne osobně trápí více než nespolehnutí se na Michelinky za standardní situace je jak se bude chovat nasazená rezerva pokud ji budu muset nasadit zrovna na kolo kde nebude dodržen předepsaný směr odvalování.

Prostě měli ještě vyrábět gumu pro rezervu, která půjde nasadit na jakoukoli stranu auta. Je možné že ji vyrábí, ale nějak ji nenabízí čeští prodejci.

A když už byl nakousnut šípový či lamelový vzor. Jak se s tím vyjíždí ze zasněženého příkopu na couvačku? Je významně poznat směr vzorku nebo ne?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Adam

Ještě že jezdím až na drát.. | 6.12.2017 23:59reagovat
avatar

Ještě že jezdím až na dráty. Drát je v zimě ó hodně lepší než pradávné plátno! :-))

Nepřihlášený CT

Dobry clanok. Konecne test.. | 7.12.2017 02:01reagovat
avatar

Dobry clanok. Konecne test ako ma byt: nove vs stare pneu.

Inac, v SK je zakonny limit v zime 3mm (doporucene 4mm).

Nepřihlášený Colin

Zajímavý, jiní výrobci vžd.. | 7.12.2017 07:33reagovat
avatar

Zajímavý, jiní výrobci vždycky tvrdili, že se brzdná dráha prodlužuje, aquaplaning hrozí víc atd.

Mě třeba ani u letních nestačí 3 mm na pneumatice. Na vodě okamžitě poznám, že auto klouže. Používám ty "lepší" značky Michelin, Continental, Goodyear a Dunlop (všechny tyhle značky jak letní, tak zimní) a to ještě jejich "nejlepší" modely ... jakmile mi jde ale vzorek letních k 3mm, gumy jdou pryč.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený gtv8

Na gume o sirce napr 225 n.. | 7.12.2017 07:53reagovat
avatar

Na gume o sirce napr 225 na 1200 kg aute ti nepomuze na mokru ani 10 mm. BMW klub to jiste vi.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený V12

Reakce na: Ono to taky může být o tom.. | 7.12.2017 08:01reagovat
avatar

Na Focuse II som mal letne GY F1 GSD3 so sipovym dezenom. Na geocachersky "offroad" boli 100% lepsie, ako Michelin Primacy HP, na ktorych som to auto kupil. Bolo uplne jedno, ci dopredu, alebo na spiatocku. Preto si dovolim tvrdit, ze so zimnymi to bude velmi podobne.

Nepřihlášený Patrik

Aby test neco rikal, mela.. | 7.12.2017 08:03reagovat
avatar

Aby test neco rikal, mela by se testovat ta sama pneumatika UPLNE NOVA, pak ta sama ale co stala skladem dejme tomu 2r, pak ta sama ktera jezdila 2r je sjeta napr na 6mm a pak ta sama, 3-4r sjeta na cca 5-6mm. A nebo mit v testu zastoupeni vetsiho mnozstvi penuamtik a ve vysledku videt absolutni cisla, ne nejake oznamkovani za kterym se nevis co skryva... Tenhle test nerika nic o skutecnem stari pneumatiky, nevis jestli vzali novou pneumatiku a zbrousili ji na 4mm... nebo ji nekdo v provozu jsem za rok, za 5let? Zimni pneu hlavne starne, silika vysicha, oxiduje.... Test podle mne bohuzel nema moc vypovidajici hodnotu. Podle mne, kdyz nekdo dela testy pneumatik, tak by mohl vzdy vzit pro porovnani par starsich pneuamtik (low cost, premium), a mozna by jsme zistili ze nova lowcost je lepsi na 3leta premiovka :-)

Nepřihlášený Jiri Chomat

Hele já nevím, ale vidím v.. | 7.12.2017 08:19reagovat
avatar

Hele já nevím, ale vidím v těch hodnotách trochu něco jiného než autorka.

1. Zmiňovaný test není test zimních pneumatik, ale celoročních

2. Na mokru se vlastnosti téměř všech pneumatik tak zhorší, že jsou oproti nové prakticky nepoužitelné a na 4mm právě na hranici použitelnosti

3. "zvýšené riziko aquaplaningu" je v závorce jako něco, čeho se vlastně není potřeba bát... No nevím no, zrovna tohle psát v takhle čteném médiu bych si netroufl, protože i podle toho, co je v tabulce v článku (aquaplaning jako ve škole 4 z 5) je to fakt nebezpečné jezdit s pneumatikami s 2mm vzorkem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mz

Pokud je silnice jen mokrá,.. | 7.12.2017 09:37reagovat
avatar

Pokud je silnice jen mokrá, je to fuk, funguje i ojetá a je důležitější směs, než výška vzorku. Jakmile stojí voda, pak se láme chleba a je třeba výšce vzorku hóódně přizpůsobit styl jízdy, jinak taneční.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JaRy

Pro uživatele je rozhodujíc.. | 7.12.2017 10:19reagovat
avatar

Pro uživatele je rozhodující zákonná hloubka 4mm a dojetí v létě na 1mm. Howgh.

Nepřihlášený 911T

Reakce na: Hele já nevím, ale vidím v.. | 7.12.2017 11:32reagovat
avatar

Presne tak, podla vysledkov testu sa v podstate nic nemeni, len sa potvrdilo zauzivane. 4mm su hranicna hodnota kedy zimna/celorocna pneumatika funguje. Pri 2mm pneumatiky na vode nefunguju ani v lete. Nic viac, nic menej.

Nepřihlášený hniloba

Na suché rovné silnici s v.. | 7.12.2017 12:29reagovat
avatar

Na suché rovné silnici s vrstvou sněhu několik milimetrů ten rozdíl asi fakt nepoznam. Ale zkuste si s tim 2mm vzorkem projet nějakou selanku, běžnou na silnicích 2 a 3 tříd. Pojedete ze zatačky jak po hovně.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Niemand

Reakce na: Hele já nevím, ale vidím v.. | 7.12.2017 13:09reagovat
avatar

re: Jiri Chomat

Hodnotenie je ADAC je bez absolútnych čísel je dosť zavádzajúce. Viď: "U nejlepších pneu v testu se bavíme o rozdílech okolo 10 procent"

Na nejaké konkrétne čísla sa môžeš pozrieť sem: https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/316309-letna-jazda-na- zimnych-pneumatikach-ma-svoje-rizika/

Guma čo bola dobá ako nová často prekoná aj pri 3mm menej kvalitnú novú.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Za standardních podmínek b.. | 7.12.2017 13:43reagovat
avatar

Za standardních podmínek bychom doteď mohli jezdit na loukotích. Problém vždy přichází při podmínkách nestandardních - voda, hodně vody, náledí, sníh, hodně sněhu, bláto a hlavně přehlížení fyzikálních zákonů a technického stavu vozidla. Pokud se tu bavíme o procentech, tak nejvyšší procento úspěšného dojetí v extrémních podmínkách vám zajistí článek mezi sedačkou a volantem. Pokud je tento schopný v létě jezdit jako v zimě, na suchu jako na mokru, nedodržovat bezpečnou vzdálenost nebo se prohánět nepřiměřenou (prosím neplést s maximální povolenou) rychlostí, tak těchto pár procent rozdílu není spasitelem, ale v nejlepším případě pouze zmírňuje následky a legislativně ospravedlňuje účastníka případné dopravní nehody (rozuměj donutí pojišťovnu plnit).

Nepřihlášený jirichomat

Reakce na: re: Jiri Chomat Hodnoteni.. | 7.12.2017 14:24reagovat
avatar

Ne, test jsem si dohledal a koupil - je to od Autobildu a ani oni to tam nehodnotí tak pozitivně, jako Autofórum. Namátkou pár dat - Vredesteinu se zhoršila brzdná dráha na sněhu mezi novou a 2mm pneumatikou o 10 metrů z 50km/h (!!), rozdíl u všech pneumatik byl 15 až 37%, u aquaplaningu to bylo "jen" 19 až 31%. To je za mě dost velký rozdíl. Více jsem se rozepsal zde: http://www.testpneumatik.eu/blog/jizdni-vlastnosti-pneumatik -po-celou-dobu-jejich-zivotnosti-jak-se-lisi-nova-od-4mm-a-2 mm/ Tvrdit lidem, že je tu zákonný limit 4mm zbytečný, i když se všechny zásadní vlastnosti pneu zhoršují je fakt bláznovina...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený lvy

Světe div se! Takže jako v.. | 7.12.2017 14:56reagovat
avatar

Světe div se! Takže jako vždy platí to, že je potřeba používat rozum a podle toho jezdit. Jak překvapivé! Problém je v tom, že čím dál víc lidí toto prostě neumí a jsou zvyklí, že je někdo vodí za ručičku a pak se strašně diví, když nastane problém.

Nepřihlášený Jura

Reakce na: Ne, test jsem si dohledal.. | 7.12.2017 15:27reagovat
avatar

Je tak, u nás je potřeba psát 4mm, protože to nikdo nedodržuje a stejně se mění až na 2mm, když uzákoníte 1,6mm, tak se bude jezdit až na plátno! V Praze v poho stačí 1,6mm, ale od nějakých 600 m.n.m. jsou ty čtyři milimetry hrana a na sněhu se to už chová jako letňák.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený peter

PANE BOŽE LIDI, PRO JSTE T.. | 7.12.2017 15:37reagovat
avatar

PANE BOŽE LIDI, PRO JSTE TAKOVÍ ČURÁCI ???

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený AntiSUV

Reakce na: tesla je sračka! | 7.12.2017 15:54reagovat
avatar

Tesla je ARCISRACKA!

Nepřihlášený Woyta

Reakce na: Na gume o sirce napr 225 n.. | 7.12.2017 16:02reagovat
avatar

O sirce gumy to neni. Je to o nesikovne praci s plynovym pedalem a neschopnosti zvladnout pretacivy smyk. Za volantem vetsinou sedi mladi ocasove s cerstvym ridicakem. (PS: Vlastnim RWD Nissan a BMW o hmotnosti 1200kg a jizdu za spatnych povetrnostnich podminek miluji)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený hundaják

kdo kde viděl vyhazovat gu.. | 7.12.2017 16:10reagovat
avatar

kdo kde viděl vyhazovat gumy se 4mm, sjíždím je na maděru, kua a co ochránci životního prostředí, kde jste, vy nýmandi v pi** protože mlčíte

Nepřihlášený honza54

zlatý or 6 a 120 škodovka.. | 7.12.2017 16:31reagovat
avatar

zlatý or 6 a 120 škodovka k tomu

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený bourák

Reakce na: O sirce gumy to neni. Je t.. | 7.12.2017 16:49reagovat
avatar

Tak on má docela pravdu, měl jsem 225 na bmw (e46) a prostě to chování na mokru totálně nepředvídatelný. Drží, drží a pak jak na ledě, tohle chvání na zimních 205 nepozoruju. Nejsem žádnej drifter, ale na zazněžený silnici nemám problém ze zatáčky vyjet bokem, plyn se dá dávkovat, je to čitelný, ale mokro a 225 je zlo, možná blbá guma, možná open dif a možná taky volšový ruce :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený alesmb

Reakce na: Test zajímavý, ale není až.. | 7.12.2017 17:16reagovat
avatar

Správně - čím starší guma, tím horší vlastnosti. A kdo nutí motoristy zákonným nasazením zimních pneu k používání dvojnásobně starých gum?

Nepřihlášený Woyta

Reakce na: Tak on má docela pravdu, m.. | 7.12.2017 17:26reagovat
avatar

E36 Compact (Takze nejlehci zadek), open diff, vlečná náprava a poloslicky Nankang NS-2R šířkově odpovídající běžné 225. Na zimní jsem přezouval teprve v pátek. Než se zahřáli tak měli tendenci klouzat. Pak už bez problému pokud vody nebylo tolik, že to nezvládalo odvádět. Rozdíl časů ve Vysokém Mýtě sucho vs silný déšť jsme nameřili asi 10s. Chtělo to jít na brzdy jemněji a opatrněji akcelerovat ze zatáček ale žádná hrůza to nebyla. Jinak samozřejmě, že jsem plyn taky přišlápl a zatáčky si užíval bokem. :) Staré zimáky 185 klouzali vic. Teď mám obuty "Offroad" Vraniky a čekám na pořádnou dávku sněhu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Konečně o tom někdo mluví,.. | 7.12.2017 17:33reagovat
avatar

Tak tak

Nepřihlášený Jiří Sluka

Musím napsat ,že značka M.. | 7.12.2017 17:41reagovat
avatar

Musím napsat ,že značka Michelin (letní pneu.) mne už nesmí na auto. Letos jsem je koupil na SUV a nenajeli ani 10000km a jsou totálně sjetá. Ptal jsem se na to a asi je vyrábějí Polsku. A to to auto ,vůbec nejezdilo po městě, na město mám auto jiné. Tak ,že dálnice.......... Zajímalo by mne, jestli má někdo ,taky takovou to zkušenost.......

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený lukas

Důvod, proč s tím Michelin.. | 7.12.2017 17:44reagovat
avatar

Důvod, proč s tím Michelin přichází, je prostý. Ve svém portfoliu má pneu CrosClimat, dokonce už verzi +.... a hledá pro ni trh, seč mu síly stačí. Je pravdou, že s ostatních "top" značek je asi nejlepší s univerzálkou, nicméně tato pneumatika je kočkopes-na ježdění po městě ano, na provoz v zimních podmínkách ne. A úspornost? To je diskutabilní, zda si tvrdě zaplacené jízdní vlastnosti vozu "zabít" univerzální pneumatikou s vidinou toho, že ušetřím jedno přezutí .... vždyť ani sebelepší univrzál nevydrží déle. Už v minulosti měl Michelin pneumatiky na "prodlouženou sezonu léta" a to řadu XT1, XT2, MXM XH, MXM XV......Konkrétní poznatky, jak "dobře" se na univerzálních pneumatikách jezdí a jak pozvednou či tupí vlastnosti vozu mohou mluvit ti klientu leasingů, kde se univerzály v rámci úspor nazouvají.

Nepřihlášený

Reakce na: E36 Compact (Takze nejlehc.. | 7.12.2017 17:55reagovat
avatar

Nankangy a protektory Vraniky si da na auto akorat ČURÁK

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Musím napsat ,že značka M.. | 7.12.2017 17:56reagovat
avatar

Ty debile Škoda 1203 ale neni SUV

Nepřihlášený zavlast

Reakce na: Policajti mi vzorek nikdy.. | 7.12.2017 18:04reagovat
avatar

RE: - Atnarfus - no, aspoň byla sranda ne?

Nepřihlášený Woyta

Reakce na: Nankangy a protektory Vran.. | 7.12.2017 18:05reagovat
avatar

Hele srandisto. Napred se koukni se co to je za gumu ta NS-2R. Tahle guma se jim velmi povedla a na trackdays ji najdes na spouste aut. A Vraniky? Na bezne jezdeni po silnici bych je nechtel. Mam je na blbnuti v hlubokem snehu kde jejich traktorovy vzorek funguje lepe.

PS: Na dalsim aute mam pro zmenu Toyo R1R. To je podle tebe taky smejd co?

Nepřihlášený zavlast

Reakce na: Asi ty závěry nějakou myšl.. | 7.12.2017 18:08reagovat
avatar

RE: - Vana. - sjíždím zimní také v létě. Někdy docela drží, až se divím. Jenomže ono všechno má své pro a proti - stalo se mi, že jsem měl na sjetých pneu letních docela špatnou spotřebu - nasadil jsem nové zimní - a ejhle - ona šla spotřeba dolů. Takže 4 mm rozdíl je také rozdíl ve spotřebě......

Nepřihlášený Than

Hm, tak to nevim. Netvrdím.. | 7.12.2017 18:11reagovat
avatar

Hm, tak to nevim.

Netvrdím, že jsem nějakej expert, ale jezdil jsem už s auty od Yarisa po Discovery (s každým autem minim. pár desítek tisíc km vč. hor) a zkušenosti mám jiné - zkráceně: měnit zavčas. Gumy používám Continental, ale "dojížděl" jsem Hankooky, Barumky, Goodyeary i jiné. Jinak vám přijde o 20% vyšší riziko aquaplaningu malé? Mně teda kua hodně. Stějně tak o 11-15% delší brzdná dráha na mokru či sněhu? (a to uživatel Jiri Chomat píše, že Autobild uváděl ještě podstatně větší čísla). Ale ikdyby to bylo "jen" těch 11-15%, to může při vyšších rychlostech dělat mnoho metrů, takže mně to přijde setsakra dost. Stačí jedno jediné nedobrždění a celej život může bejt v (píp). Výhody gum s nízkým vzorkem na suchu neřeším - všichni víme proč formule jezdí na slickách - ale 11% z brzdné dráhy na suchu je menší číslo než z 11% z brzdné dráhy na vodě, sněhu nebo ledu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jan

Reakce na: Asi ty závěry nějakou myšl.. | 7.12.2017 18:13reagovat
avatar

Jak to na sněhu poznáš? Sníh zalepí drážky je to jako hladká guma. Možná ve sněhové břečce nebo v dešti, tam to má logiku. Je to jenom připosranost ministra dopravy a jeho poskoků.

Nepřihlášený kolemjdoucí 2

Reakce na: Asi ty závěry nějakou myšl.. | 7.12.2017 18:24reagovat
avatar

Tak na tohle pozor, zimní pneumatika zůstává zimní pneumatikou i v létě, takže i v létě by měla mít zákonné 4 mm, pokud je tedy nasazena na autě. Že se to obecně toleruje a neřeší ještě neznamená, že by to např. u soudu v případě nějakého průšvihu prošlo také tak - nemuselo by.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený zavlast

Reakce na: Je tak, u nás je potřeba p.. | 7.12.2017 18:25reagovat
avatar

RE: - Jura - je úplně jedno, jestli v 600 m.n.m, nebo v 0 m.n.m - pokud bude silnice plná sněhu - je auto s 2 mm na tom stejně jako auto s 10 mm při brzdění. Sníh zalepí obě dvě stejně rychle a pak už se člověk může akorát tak modlit - aby to zabrzdilo dřív, než jak to na první pohled vypadá. Na druhou stranu - je ovšem velmi velký rozdíl mezi pneu s 10 mm a 2 mm při jízdě do kopce. V tomto případě platí čím více - tím lépe. Ovšem zákony přírodní platí i zde - pokud bude na silnici rozježděný nasolený sníh - zalepí se ta i ta pneu - pouze ta s větším vzorkem - má větší šanci se rychleji z toho sněhu dostat - nebude muset odklízet tolik sněhu, co ta s menším vzorkem. To vše ještě ovlivńuje fakt dvojkolky a čtyřkolky, rozložení hmotnosti karoserie, a spousta dalších elektronických vychytávek, které se na jízdě také podílejí. Proto objektivita při posuzování toho, která pneu je ta nejlepší - je de facto - rovna v podstatě nule, a nakonec to dopadne tak, že kdo si vyzkoušel šípový vzor a pak zůstal viset v polovině kopce a musel couvat - si příště vybere buď Savu, nebo něco, co má aspoň jednu drážku, která bude aspoň trochu držet rovný směr jízdy a zařízne se do toho rozbředlého sněhu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr Šmíd

Reakce na: Hm, tak to nevim. Netvrdím.. | 7.12.2017 18:28reagovat
avatar

A to máš pravdu. Proto se na sněhu a vodě jezdí pomaleji a výsledek v brzdné dráze na metry bude stejný. Hlavně hlava se musí používat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený dark wajder

tak hlavně je důležitý ,ab.. | 7.12.2017 18:29reagovat
avatar

tak hlavně je důležitý ,aby guma nebyla stará a měla v sobě dostatek siliky která vyprchá po čtyrech letech a pak guma stvrdne a nemá přilnavost!!na hloubce dezénu zas tak nezáleží.můžete mít gumy 9mm ale když budou osmiletý a tvrdý jako hokejový puk tak na tom se taky nedá jezdit.vím o čem mluvím

Nepřihlášený Doktorvw

Proč nás autor článku uvád.. | 7.12.2017 18:30reagovat
avatar

Proč nás autor článku uvádí v omyl? Myslím tím hlavně tabulku testovaných pneumatik. V testu jsou použity tzv. Celoroční pneumatiky !!!!!!!!!!

Nepřihlášený noro

najlepsie je ze ta celorov.. | 7.12.2017 18:38reagovat
avatar

najlepsie je ze ta celorovna pneumatika od Michelinu totalne prepadla pri porovnani s beznou zimnou pneumatikou a bola horsia ako najhorsie zimne pneumatiky, a asi aj zato takto zavadzaju pri tych vysledkoch ze radsej neukazuju realne cisla..Autobild to je jedna sracka, kvoli reklame spravia hocico..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ramon68

Tak a ještě test podle toh.. | 7.12.2017 18:46reagovat
avatar

Tak a ještě test podle toho jak je guma stará. Protože pro normální lidi je tato informace k ničemu, když Vám guma zestárne a ztvrde, pak je plat prdný, že má vzorek 4 a více mm.

Nepřihlášený ochtl

přesně tak,co my máme za s.. | 7.12.2017 18:47reagovat
avatar

přesně tak,co my máme za svině ve vládě to nemá obdoby,proč v zemích s 4x větší kupní silou a stejnými povětrnostními podmínkami stačí vzorek 1,6 a u nás žebráků 4mm,tady si z nás někdo dělá pěknou piču,my chudý národ jsme nejvíc vykořistovaný a to platí i o cenách potravin kde mají nadnárodní řetězce obří marze,to samé šikana na technických,ofocování auta na emisích a pak napojevání na jednotku,pak zas focení na stk a k tomu se cena prohlídky pořád zvedá,toho debila toka nebo kdo to prosazuje patří nakopat do prdele,krypla!

Nepřihlášený martin

Reakce na: Asi ty závěry nějakou myšl.. | 7.12.2017 18:50reagovat
avatar

Pozor, pozor, pro zimni pneumatiku platí ninimální hloubka vzorku 4 mm v zimě i v létě, tak že by v případě nějaké kolize nebo nehody s nižším vzokem pod 4 mm byl stejný problém jak v zimě. Jen u letních je možné mít vzorek třeba 2 mm.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ochtl

Reakce na: Pozor, pozor, pro zimni p.. | 7.12.2017 19:01reagovat
avatar

myslím že ne,v létě je možné zimní dojet na 1,6

Nepřihlášený fanda

tak se mi zdá, žeto je rek.. | 7.12.2017 19:17reagovat
avatar

tak se mi zdá, žeto je reklama na jednoho výrobce pneumatik

Nepřihlášený Than

Reakce na: A to máš pravdu. Proto se.. | 7.12.2017 20:17reagovat
avatar

Pane Vachmajstr, vy jste hlava! :-) Děkuji, že jste mne poučil o tom, že za zhoršených povětrnostních podmínek se jezdí pomaleji. Akorát jste nepochopil, jak je to s těmi metry za sucha a za mokra myšleno. Asi takto: Někdo by si řekl: Sjetá guma = metry k dobru za sucha - fajn, důvod pro sjetou gumu, když bude hnusně pojedu pomaleji. (Zde se ovšam nabízí otázka: Okolik se má jet pomaleji, aby to bylo opravdu dost bezpečné? Nejlíp 0) Já raději budu mít méně sjetou gumu a metry k dobru za mokra, sněhu a ledu (zvláště, když při stejné rychlosti je těch metrů víc), i přesto, že za sucha je budu tratit. Protože jste se jistě, jako já, dostal do situace, kdy ikdyž jedete opatrně, nastane krizová situace (ať již zaviněná nebo nezaviněná). Kdy těch situací nastává víc? Či jinak, kdy je více nehod? Za sucha nebo za deště, sněhu či náledí. Proto radějii budu mít metry k dobru v tom druhém případě, abych měl větší "prostor" na řešení chyb druhých i svých. Neb nezaviněnou "krizovku" jste již jistě řešil a zaviněnou hádám taky. (Pokud ne - tak se Vám hluboce omlouvám. V daném případě se ale domnívám, že by jste se neměl podepisovat jako Petr Šmíd, ale Pánbůh ;-) Ale jinak všechno v dobrém. Přeji všem mnoho šťastných km, jedno či na sjetých nebo nových pneu.

Nepřihlášený

bych vám nasral čůráci běžt.. | 7.12.2017 20:26reagovat
avatar

bych vám nasral čůráci běžte ke kovářoj a nechte si okovat osla blbečci!!!!!!!!

Nepřihlášený Jelass

Lidí, hlavně nekupujte Mic.. | 7.12.2017 20:30reagovat
avatar

Lidí, hlavně nekupujte Michelin crossclimate. Dali jsme Je na auto, který moc nejezdí a po prvním centimetru sněhu šly dolů, auto jelo.jak na saních. Označil bych je za nebezpečné.

Nepřihlášený Jack

Reakce na: PANE BOŽE LIDI, PRO JSTE T.. | 7.12.2017 20:33reagovat
avatar

Plný souhlas, diskutující se zde soustředí na principiálně okrajové záležitosti. Každý, kdo má řidičské oprávnění má být natolik soudný, že přizpůsobí styl jízdy a stav svého vozu tak, aby neublížil sobě a ostatním. Pokud ne, plně nese následky. Povinné 4mm na zimních pneu, spolu s dalšími povinnými nařízeními jen vedou k přesvědčení "mám vše předepsané, tak se mi nemůže nic stát, ať za volantem dělám cokoliv" Pod tím cokoliv mám na mysli např. sledování údajů na multimediálním panelu, přenastavování vlastností vozu či navigace tamtéž, čtení VW ekologických tipů na palubním PC, nebo třeba jen nevyzpytatelná a nečitelná jízda pro ostatní.

Nepřihlášený Nesouhlas

Reakce na: RE: - Jura - je úplně jedn.. | 7.12.2017 20:45reagovat
avatar

Já myslím, že s tím co jsi napsal se nedá souhlasit.

Vše co popisuješ je vzásadě rozdíl zablokované kolo versus kolo odvalující se a plnící svoji funkci. U neovladatelného auta, se zablokovanými koly, je opravdu jedno jaký vzorek mají pneumatiky.

Ty si opravdu myslíš, že u auta majícího tunu a více se drážky jednou zanesou a pak se celá pneumatika chová jako jedna tvrdá hladká pneumatika?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený promrdaný anál fišerovic

hovnocuc | 7.12.2017 20:46reagovat
avatar

hovnocuc

Nepřihlášený

Reakce na: To vypadá, jako by Micheli.. | 7.12.2017 21:31reagovat
avatar

prý u motoru obsahu 1 musí být zahřáno na 800 stupnů aby fungoval katalizátor ale když ujedete deset kilometru tak ho stejně nezahřejete,tak nevím pak k čemu to je???

Nepřihlášený ALF

Tak mi o tom povyprávějte... | 7.12.2017 21:50reagovat
avatar

Tak mi o tom povyprávějte... jedna z praxe

4roky staré pneu - cca 4,5mm na sněhu byl problém se rozjet, kola prokluzovala, rozjížděl jsem se prakticky hrubou silou.

Po výměně za nové - rozjezd proběhl bez problémů, bez prokluzu. Auto v klidu zabralo a dalo se do pohybu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

O těch 4 mm mluvil jako o.. | 7.12.2017 22:01reagovat
avatar

O těch 4 mm mluvil jako o minimu už před minimálně 30 lety jeden italský účastník MS v rallye, jehož jméno si už nevybavím, musel bych se s tím hledat.

Moje zkušenost je, že na našich silnicích potkáte sníh tak týden v roce a ještě ne dlouho, pokud neklesnou teploty po -12°C, kdy přestane fungovat solení. Tudíž ty 4 mm jsou silně diskutabilní. Ovšem kdy je poznat rozdíl mezi letní a zimní gumou, jsou námrazy a různé ledovky. Tam se hloubka vzorku moc neuplatní, spíš jde o přilnavost směsi. Jsem tedy pro přezouvání podle ročních období, ale co se týká hloubky dezénu, připadají mi ty 4 mm zbytečně moc. Roky jsme jezdili až na těch 1,6 mm a nemyslím si, že by byla nehodovost z důvodu vlastností pneumatik větší.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Tak mi o tom povyprávějte... | 7.12.2017 22:03reagovat
avatar

Ještě by to chtělo doplnit, o jaký sníh šlo - čerstvý, ujetý jako beton do hladka nebo takový ten drolící se po gumou? A mimochodem - tak stará guma ztvrdne a má vlastnosti gumy letní...

Nepřihlášený kavol

Reakce na: Tak na tohle pozor, zimní.. | 7.12.2017 22:05reagovat
avatar

"Tak na tohle pozor, zimní pneumatika zůstává zimní pneumatikou i v létě, takže i v létě by měla mít zákonné 4 mm, pokud je tedy nasazena na autě."

hele mudrlante, přečti si odst. 1) §40a z. 361/2000 Sb. v aktuálním znění, a pak něco mel o tom, jestli požadavek na 4 mm platí i v létě nebo ne

nápověda: 'věta prvá' začíná slovy "V období od 1. listopadu do 31. března"

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Tak mi o tom povyprávějte... | 7.12.2017 22:10reagovat
avatar

Ještě k těm procentům - co si pamatuji už jako kluk, u testů gum se brala 3% jako významný rozdíl - a najednou jim 10 - 15% jako významný rozdíl nepřipadá?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Michelin je sracka | 7.12.2017 22:16reagovat
avatar

Michelin je sracka

Nepřihlášený kavol

Reakce na: Ne, test jsem si dohledal.. | 7.12.2017 22:16reagovat
avatar

"se zhoršila brzdná dráha na sněhu mezi novou a 2mm pneumatikou"

až na to, že celej článek je o rozdílu mezi 4 a 2 mm, a ne novou a 2 mm

kdybyste se naučil číst, nemusel byste si dávat práci s vyvracením nečeho, co jste si vymyslel sám a ne autorka článku

Nepřihlášený pravda

Ostatním výrobcům pneumati.. | 7.12.2017 22:17reagovat
avatar

Ostatním výrobcům pneumatik se samozřejmě taková tvrzení nelíbí, protože by to mohlo znamenat, že lidé budou pneumatiky sjíždět více, tím pádem budou méně častěji kupovat nové.a zase prahy a prachy o to jde

Nepřihlášený

Skids je sracka | 7.12.2017 22:17reagovat
avatar

Skids je sracka

Nepřihlášený

Skoda je sracka | 7.12.2017 22:18reagovat
avatar

Skoda je sracka

Nepřihlášený

Pneumatika je jediny konta.. | 7.12.2017 22:22reagovat
avatar

Pneumatika je jediny kontakt s vozovkou a na tom se nevyplati setrit

Nepřihlášený

Za osm let v pneuservisu j.. | 7.12.2017 22:29reagovat
avatar

Za osm let v pneuservisu jsme reklamovali jen michelin s zadnou jinou znackou jsme nikdy nemeli problem

Nepřihlášený kavol

Reakce na: Ještě k těm procentům - co.. | 7.12.2017 22:42reagovat
avatar

"3% jako významný rozdíl - a najednou jim 10 - 15% jako významný rozdíl nepřipadá"

jasně, v (pseudo)testech vypadá velmi dobře dělat z komára velblouda

rád bych věděl, kolik řidičů dokáže odhadnout, například když v nějakém místě začnou nouzově brzdit, tak kde jim auto zastaví, s přesností aspoň na těch 15 % ...

myslímže valná většina bude ráda, když se nesekne víc než o polovinu, ti lepší o třetinu

a s vědomím toho je potřeba jezdit - nejen co se týče brždění, ale i zatáčky nebo ten aquaplanning, sněhová břečka atd.

jistě, když se něco posere, tak těch 10-15% může být rozdíl mezi životem a smrtí, ale stejně tak to mohou být ty 3%, a těžko přitom hledat vinu v gumách, nemůžeme jaksi všichni pořád jezdit na fungl nových, které vyšly nejlíp v testech - už jen protože není guma, která by vyšla nejlíp za všech okolností, a těžko, když někdo jede za slunečného letního dne přes celou republiku, a v půlce vlítne do nějaké přeháňky, tak asi nebude přezouvat ze svých nejlepších letních pro suchou silnici na nejlepší letňáky pro makrou silnici, a o dvacet kilometrů dále, kde se mrak vypršel, zase zpátky na ty, co jsou o 3% lepší na suchu ...

jinými slovy, jestliže mám po cestě zatáčku, kterou za ideálních podmínek projíždím 70-75 km/h, tak už jen toto je asi 7% rozptyl, a rozhodně ji nezačnu projíždět 86 km/h jen protože si v nějakém Autobildu přečtu, že gumy, které jsem si právě koupil, mají držet o 15% lépe než předchozí značka

ale YMMV ...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený M.C.

Jistěže je to hloupost. J.. | 7.12.2017 22:56reagovat
avatar

Jistěže je to hloupost.

Já jsem ojel německé gumy MABOR na 2,2-2,5mm a žádné zhoršení jízdních vlastností auta jsem nepozoroval. Když jsem je vyhazoval, měly 8 let.

Faktem je, že nejezdím na doraz ale nechávám si rezervu, protože vlastnosti zasněženého povrchu se můžou měnit a jako spolujezdec jsem dvakrát zažil situaci, kdy se auto pomalu ale nezadržitelně sunulo mimo vozovku.

Pokud si nekopím vyložené šmejdy, tak se není nutno plašit.

A protože, jak známo, gumy jsou jediná věc, která drží auto na silnici, tak bych na nich přehnaně nešetřil. Minimálně Barumky nebo Matadorky, žádné Polsko ani Portugalsko, o Číně ani nemluvě.

Nepřihlášený Alojs

Tak remcat by se vam chtel.. | 7.12.2017 23:08reagovat
avatar

Tak remcat by se vam chtelo ....!!

Tak ze narizuje se ze pneumatika se muze pouzitvat jen pokud bude vzorek 10mm a jelikoz je jen 8mm tak co ??

Budete chodit pesky a ono se vam hned vrati ze 4mm je zbytecne moc .....

A to je cela ta nase bananova republika

Kurva je snehi brecky a udelas pruser na sjetejch - klidne natvrdo sedet proste vis jak se mas chovat jsi svepravnej ??

Ok a neni co resit a je fuk zda jsem prachac nebo jen nejaky chudas !!!!!

Nepřihlášený Závody

Ono se na závodech nepoužív.. | 7.12.2017 23:25reagovat
avatar

Ono se na závodech nepoužívají ""Slicky"" hladký pneumatiky jen tak pro nic za nic :D

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: "3% jako významný rozdíl -.. | 7.12.2017 23:43reagovat
avatar

Víš, to máš tak - i gumy stejného typu a výrobce mohou být rozdílné, stačí mít jinou sérii a nebo tu, co ležela rok ve skladě. Pamatuji si jako dnes na první Octavii jsem musel z nouze obout letní Barumky a nestačil jsem zírat, jak ta guma držela a dokonce jak se chovala na rozbředlém sněhu v Tatrách. Pak jsme důkladně koukali na označení a přišli na to, že jsme dostali zrovna vyrobenou sadu, tedy gumu velmi měkkou, která ještě nestačila tzv. vyzrát. Problém byl, že nevydržela ani 10 000 km...

Nevím, ale Michelin mě nikdy nepřesvědčil o svých kvalitách, na první Octavii byly osazeny z fabriky a hvízdaly ve čtyřicetikilometrové rychlosti, když jsem zabočoval do ulice k našemu baráku. Žádná jiná guma mi to nikdy předtím (na jiných autech) ani potom neudělala. A že by měly nějak výrazně skvělé vlastnosti, tak to ani omylem. Koupil jsem pak ojetou Feldu na Michelinech, nic moc a všechny jiné, co jsem na ni obul, tak byly daleko lepší.

Ale jinak máš pravdu v tom, že nejsou problém gumy, ale ten element mezi pedály a volantem, který často nechápe, co znamenají fyzikální zákony.

Nepřihlášený Warregon

Zrovna Michelin v zimně má.. | 8.12.2017 07:43reagovat
avatar

Zrovna Michelin v zimně má tak co říkat a dokazovat...Pneumatika na 4 mm ztrácí 80% lamel. Tím, že pneumatika má pod 4 mm ztrácí také přilnavost na mokré vozovce (aquaplaning) v zimě poměrné častý problém. Nejde o Ekologii...ta se musí řešit někde jinde.

Jen ať je zákon takovej jakej je...polovina lidí nepřezouvá v čas...jezdí na letních ve sněhu a pak se divějí, že někde zařvou. Další zbytek si nakoupí čínské mr*ky, které nefungují tak jak mají. Podívejte se na gumu s 6 mm a 4 mm kolik má jaká lamel a jak se vám líbí na pohled... :)

Nepřihlášený Niemand

Reakce na: Ne, test jsem si dohledal.. | 8.12.2017 07:56reagovat
avatar

Je síce pekné, že ste pohľadali test, ale vaše závery sú tiež skreslené len opačne ako autor tohoto článku. Lebo ide o to aký rozdiel je medzi 4 a 2 mm a tam je napríklad pri Michelinoch rozdiel minimálny. A nik nebude vyhadzovať penu keď zjazdí prvý milimeter vzorku.

Nepřihlášený Niemand

Reakce na: najlepsie je ze ta celorov.. | 8.12.2017 08:02reagovat
avatar

re: noro

A dokaz tohto tvrdenia by nebol? Lebo väčšina testov a aj moje skúsenosti hovoria niečo iné. Podľa mojich skúšok je na snehu lepšia ako Barum a Matador o lacných čínskych gumách ani nehovorím.

Nepřihlášený Kryšpín

No u 4x4 ať už v jakéko-li.. | 8.12.2017 08:13reagovat
avatar

No u 4x4 ať už v jakéko-li formě - Haldex AllWD,Quatro to zase až na jízdu vliv nemá jakej tám flákneš střep,je to jen a jen o bzdách.Co neubrzdíš,to neokecáš.

Nepřihlášený Fogyn

Po více než půl století be.. | 8.12.2017 09:51reagovat
avatar

Po více než půl století beznehodové praxe vzpomínám, jak v autoškole jsme připravili auta na zimní provoz. Diagonální pneu zcela bez vzorku nahradili lepšími, na nich byl aspoň viditelný jakýsi zbytek vzorku. Klouzalo to, tenkrát se ještě nesolilo, ale jezdilo se. Větší problém vidím mezi sedadlem a volantem než v hloubce vzorku pneumatiky.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pista

Reakce na: Na suché rovné silnici s v.. | 8.12.2017 10:18reagovat
avatar

Na prvním místě je řidič,na druhém řidič,a na třetím místě bude opět řidič a potom až pneumatyka.

Nepřihlášený sienna5

Reakce na: To vypadá, jako by Micheli.. | 8.12.2017 13:43reagovat
avatar

Vždyť stačí málo. Firmy si dnes přitahují zaměstnance jako na běžícím pásu a odborníků v gumařině je málo. Jsou velmi žádaní. A když takový nespokojený vedoucí výroby, mistr, technolog nebo vývojář směsí přejde do jiné firmy, mají složení směsi hned. Pokud někomu vadilo, že se při výrobě "šidí", milerád to v novém zaměstnání zmíní, protože to třeba nebude chtít řešit i tam.

Nepřihlášený Mirek

Reakce na: Zajímavý, jiní výrobci vžd.. | 8.12.2017 15:02reagovat
avatar

No kdyz to pozate na 3 milimetrech tak to urcite neni pneumatikama,treba je to tim co je mezi pedaly a volantem. Jinak jste borec kdyz to vite u 3 mil.vzorku.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mirek

Reakce na: Pokud je silnice jen mokrá,.. | 8.12.2017 15:13reagovat
avatar

Kdyz je nekde voda, vetsinou nikdo nevi kolik ji je a nepomohou ani nove s plnym vzorkem. Spravne jste napsal ze se musi prizpusobit styl jizdy a hlavne nepanikarit a neslapat na brzdu. Ten kdo slapne na brzdu VZDY jde do smyku at s novym vzorkem nebo se sjetym vzorkem

Nepřihlášený David

A když semtam řič bude mís.. | 8.12.2017 18:26reagovat
avatar

A když semtam řič bude místo do telefonu, kde sleduje co dělaj jeho kamaradi na facebooku, sem tam koukne na silnici dal než na stoplampy auta před sebou, tak s tim jaký má kola nemá tolik problémů, protože o spoustě věcí ví dřív než přistává chudákovi před sebou v kufru. A těch věcí co lidi v autě dělaj místo řízení je daleko víc, a to neberu v potaz nevyježděnost a nulovou schopnost auto "cejtit" a vědět co dělá když třeba budu brzdit na krev. Spoustě "řidičů" by v zimě nepomohlo těch milimetrů ani 24, protože když řešíš až se to děje, tak už to nevyřešíš..

Nepřihlášený conti

Reakce na: Kde je Continental? | 8.12.2017 18:35reagovat
avatar

continental nedela celoročni.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: zlatý or 6 a 120 škodovka.. | 8.12.2017 21:08reagovat
avatar

Že jo!

Kurva tenkrát 3-4 dezény maxjinak samá OR6 a jezdilo se všude a ve všem.jj říkám to furt .

Dnešní řidiči jsou ve většině rozmazleni a neschopní troubové ne všichni ale je jich dost.

Ale hlavně že máji plnou prdel ABS ASR A podobných picovin a bourají víc !

Nepřihlášený Pavel Türke

Nejlepsi je sprcguma. Jede.. | 8.12.2017 21:55reagovat
avatar

Nejlepsi je sprcguma. Jedes furt a zadny fizl te nemeri. Mozna baba,pokud je ale pica ???

Nepřihlášený

Reakce na: Policajti mi vzorek nikdy.. | 8.12.2017 22:37reagovat
avatar

Ukazte mi zakon kde je napsano 4 mm

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Atnarfus

Reakce na: Ukazte mi zakon kde je nap.. | 8.12.2017 22:47reagovat
avatar

Zákon 361/2000, § 40a, odstavec b, tam najdete 4mm

Tento zákon je bible řidiče. Znalost více než podrobná, je pro řízení vozidla nezbytná.

Nepřihlášený Poďme to rozebrat

V mé učebnici autoškoly, z.. | 8.12.2017 23:39reagovat
avatar

V mé učebnici autoškoly, z roku 2011, je uveden jen §40 zákona 361/2000 Sb. a ten jen zmiňuje že uvedá ustanovení platí pro obytnou zónu, není-li stanoveno jinak.

Ohledně pneumatik, je uvedena vyhláška 341/2002 Sb., §21, kde se hovoří pouze o 1.6mm hlubokých dezénových drážkách.

Ty vaše 4mm jsem přijal stylem jedna paní povídala či prostě podobně jako když se zjevily nové značky na silnici, změnila se přednost na kruhových objezdech (i když si dodnes nejsem jistý zda to bude platit i když tam někdo zapomene dát tu značku "stůj dej přednost v jízdě", když u nás kruháče začínaly platila přednost z prava a naprosto nelogicky měl ten na kruháči dát přednost vozidlům najíždějícím ).

Nepřihlášený Kohn

Reakce na: Po více než půl století be.. | 8.12.2017 23:45reagovat
avatar

Příteli, mluvíte mi z duše. Celá tahle debata je mlácením prázdné slámy. Předně proto, že žádný test, ať už ho provede kdokoliv, stejně nedonutí naše ministerské úředníky přiznat, že nařizují zbytečné kraviny. A zadruhé proto, že kdyby celý ten humbuk kolem hloubky vzorku, tvrdosti směsi atd. nebyl jen humbukem, tak bychom my, kteří pamatujeme doby kdy zimní pneu neexistovaly (nebo nebyly dostupné), bývali museli nechávat auta od října do května v garáži. Já jezdím od roku 1965. První radiální pneu jsem si slavně koupil v roce 1976 a zimní gumy jsem si poprvé opatřil na sezónu 2002/2003. Jezdil jsem denně a za každého počasí. 6 let jsem byl zaměstnancem Škodovky a v té době jsem měsíčně nahonil mezi 6 a 9 tisíci km. Na žádném služebním autě jsem neměl zimáky! Ty měli jen němečtí šéfové. Čili platí to, co tu už kdosi napsal: V praxi nerozhoduje ani druh pneumatiky, ani hloubka vzorku, ani stáří - jediné, co je opravdu důležité, je mozek.

Nepřihlášený Kiksfix

Reakce na: Na suché rovné silnici s v.. | 8.12.2017 23:48reagovat
avatar

Ve vysoké břečce nepomůže žádnej vzorek.

Nepřihlášený Johny

Borci tak trochu objevili.. | 9.12.2017 03:07reagovat
avatar

Borci tak trochu objevili Ameriku. Já odjakživa letní sjíždím až na 2mm a zimní, pokud mají 4 mm, ještě je nechám na celou zimu a pak přes léto dojedu též na cca 2mm, pak teprve je vyhodím. S přezouváním to mám tak, že na zadku nechávám stále jen zimní, měním pouze předek dle sezóny, což je záležitost na 15 minut.

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: continental nedela celoročn.. | 9.12.2017 09:04reagovat
avatar

Continental allseason contact

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: Ono to taky může být o tom.. | 9.12.2017 09:08reagovat
avatar

Na rezervach byva vetsinou letni pneu a ta je vetsinou asymetricka, takze ji je jedno jestli je vlevo nebo vpravo

Nepřihlášený Pavel

Koukám že studii vytvořil.. | 9.12.2017 09:50reagovat
avatar

Koukám že studii vytvořil pražák a soudí že v Praze nasněží max 2cm sněhu a mají kalamitu a polovina prahy nedorazí do práce páč mají zimní pneu pardon většinou letní s 2mm vzorku a nejlépe 10let starý

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mz

Já všechny gumy dojedu v M.. | 9.12.2017 11:05reagovat
avatar

Já všechny gumy dojedu v Mýtě :-))

Nepřihlášený Josef

My jsme vždy na sebe přísn.. | 9.12.2017 11:25reagovat
avatar

My jsme vždy na sebe přísnější, než je potřeba. Zbytečně vynakládáme větší peníze na další nákup a hromadíme odpady, s kterými si nevíme rady. Opravovat věci není potřebné - potřebné je vyrábět a likvidovat matičku zemi. A tak je to i v jiných případech. Hlavně, že neustále zvyšujeme výrobu, ať to stojí, co to stojí. Prostě jsme bohatá konzumní společnost!!! Příroda nás v tomto tolik nezajímá.

Nepřihlášený renda4

Reakce na: tesla je sračka! | 9.12.2017 13:26reagovat
avatar

http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/leky/lexaurin.html

Nepřihlášený Samec

Reakce na: Koukám že studii vytvořil.. | 9.12.2017 14:14reagovat
avatar

Bez gumy je to lepší!!!

Nepřihlášený JIWI

Reakce na: "Tak na tohle pozor, zimní.. | 9.12.2017 14:20reagovat
avatar

A také tam je (v zák. 361) - přizpůsobit rychlost jízdy technickým možnostem vozidla a povětrnostním podmínkám - atd.

Nepřihlášený HIK

Nakonec jde přece jen a je.. | 9.12.2017 14:41reagovat
avatar

Nakonec jde přece jen a jen o peníze a nebo musí mít Česko zase něco extra? vždycky jsme přece světovější než ti ostatní.

Prostě když oni 2mm Tak my 4mm a basta.

Nepřihlášený František Garnet

Jaký je rozdíl mezi letní.. | 9.12.2017 15:20reagovat
avatar

Jaký je rozdíl mezi letní a zimní pneumatikou??

Jako mezi kaprem vánočním a obecným.

Že to není pravda? Ale je. "Tenkrát" jsem na letních v zimě dojel všude a za jakýchkoliv podmínek. Mimo náledí, tam se dá jet jen s hřeby. Ti dnešní borci si myslí, že když mají "zimáky", jde to i na ledovce.

Nepřihlášený Roman Koudela

Zdar Garnet. Máš pravdu Je.. | 9.12.2017 15:24reagovat
avatar

Zdar Garnet. Máš pravdu Je to tak.

Nepřihlášený Michal

Kdyby raději naši zákonodár.. | 9.12.2017 18:12reagovat
avatar

Kdyby raději naši zákonodárci zakázali nekvalitní čínské pneumatiky, udělali by líp. Udělal bych to jednoduše, čínský šunt by neprošel homologací a tak by nesměl na veřejné komunikace.

Nepřihlášený mx83

moc pěkně napsané. Takže d.. | 9.12.2017 20:18reagovat
avatar

moc pěkně napsané. Takže doporučuju na zimu používat slicky. Šéf Michelinu Vám dá papír, že je to bezpečné. Lidi, tohle je fakt kravina. Část toho článku je samozřejmě je pravda, ale malinko mi v článku chybí zmínka, že se zimními pneumatikami se taky jezdí na sněhu a na rozbředlém sněhu. Tam vzorek opravdu je potřeba. Ono prokousat se sněhem se vzorkem 1,6 mm nebo 4 mm je opravdu rozdíl. Pokud bychom měli zimy pouze beze sněhu, pak by opravdu stačilo mít vzorek 1,6 mm.

Nepřihlášený lomihnát

V podstatě mi to potvrdilo.. | 9.12.2017 20:30reagovat
avatar

V podstatě mi to potvrdilo to, co si na základě svých zkušeností myslím. Ještě možná měli přidat kontrolu toho, jak se chovají deset let staré pneumatiky se 4 mm vzorkem proti rok starým s 1,6 mm. Tam bych si na prohru těch veteránů skoro vsadil ...

Nepřihlášený JS

Reakce na: Tak na tohle pozor, zimní.. | 9.12.2017 20:40reagovat
avatar

Pokud je mně známo, tak ve vyhlášce se hovoří o hloubce terénu 1,6 mm bez rozlišení období. Hloubka dezénu 4mm je předepsány jen v zimě v úsecích označených příslušnou značkou (vločka na modrém poli).

Nepřihlášený sumi

Reakce na: Musím napsat ,že značka M.. | 10.12.2017 01:06reagovat
avatar

Michelin jsem jezdil minulých 10 let na několika autech..zimní i letní. Byly vždy perfektní , hlavně letí energy..rozměry 205/55 r16 a 215/55 r17

proti dal訚ímu našemu autu s Contíky , byl nájezd o cca 10 tis km lepší..Nájezd cca kolem 25-30 tis km.. léto.

Nepřihlášený motor

Uz kupuju jen celoroční gu.. | 10.12.2017 14:41reagovat
avatar

Uz kupuju jen celoroční gumy s pevnější bočnicí a zatižitelností....spotřeba vyšší oproti letním tak 0.2l v zimě vyjedu všechno...vydržej 50-60tis.km.A 4mm neřešim jezdim do měrky na pneu....

Nepřihlášený xf

Reakce na: No kdyz to pozate na 3 mil.. | 10.12.2017 15:55reagovat
avatar

Tak. Problém je v tom, že aquaplanning může auto dostat i na zcela nových pneumatikách. Takže jestli někdo umí rozlišit zrovna 3 mm, tak je to "fakt borec".

Nepřihlášený zavlast

Reakce na: Já myslím, že s tím co jsi.. | 12.12.2017 02:17reagovat
avatar

RE - Nesouhlas - to zase tak radikálně netvrdím, že se guma nevyčistí. Pouze říkám, že v rozbředlém sněhu, pod kterým je ledovka, nebo nasolená silnice - se jakákoli guma prostě pohybovat bude špatně - a bude jedno, zdali má vzorek 8 nebo 4 mm. Hrabat a ujíždět bude ta i ta. A čím těžší auto - tím horší. To, že je něco čtyřkolka zas tolik plus navíc není když má 3, nebo 2 tuny. Ujíždět bude taky. Já si prostě myslím, že kdo jezdí fakt opatrně a pomaleji - na sněhu, tak bude mít jakous takous rezervu na nějaké případné nečekané reakce. Kdo jezdí akorát - tak se bude holt modlit.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše