Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejlepší auta pro české silnice? Tato nabízí podle CR nejkomfortnější jízdu
30.7.2018 | Petr Miler
České silnice už asi nikdo neopraví, a tak nezbude než zvolit auto, které špatný povrch zvládá co nejlépe. Přesně taková našel test Consumer Reports.
Pokud patříte mezi ty, kteří prožili Sametovou revoluci ve věku, kdy už dobře vnímali svět kolem sebe, musíte to pamatovat. České silnice byly tehdy v dost bídném stavu, říkali jsme si ale, že změna režimu přinese zlepšení. Jaký omyl. Ještě léta po roce 1989 se kvalita cest vlivem stále více sílícího provozu spíše zhoršovala a byť mám pocit, že v posledních letech je trend spíše pozitivní, skoro 30 let po převratu si můžeme říci jasně: České silnice už nikdo nikdy neopraví.
Pokud tedy nechcete trpět jejich nekvalitou, nezbude než si pořídit vůz, který se nad ni dokáže povznést, skoro doslova. Z dostupných aut v tom nejsou špatné třeba škodovky, jistě i proto, že jsou tu pořád do značné míry vyvíjeny. Zejména primitivnější modely na kolech menšího průměru dokáží silnice „žehlit” docela slušně a našly by se i další, paradoxně jednodušší a ne nutně nejmodernější vozy, které v této disciplíně obstojí. Pokud ale chcete auto, které vám špatné silnice skoro nedá znát, musíte do autosalonu vyrazit pro ty nejmodernější stroje obvykle vyšších tříd. Alespoň to říkají závěry testu organizace Consumer Reports (CR), která se zaměřila na hledání deseti vozů nabízejících vůbec nejkomfortnější jízdu.
Desítky vozů tak byly postupně testovány na bezmála 50kilometrovém, specificky vybraném okruhu, který se vyznačoval řadou cest ve více či méně špatném stavu. Auta po něm musela jezdit přesně stanovenou rychlosti a za pomocí objektivních (vibrace, hluk...) i subjektivních metrik (jak se který adept jevil recenzentům) byly vozy známkována. Deset nejlepších pak bylo zvoleno za imaginární krále špatných silnic.
Kompletní pořadí najdete níže, my se ale na několik úspěšných modelů zaměříme zvlášť. Bez velkého překvapení byl tím úplně nejlepším zvolen Mercedes třídy S, který prý nabízí vůbec nejkomfortnější jízdu, kterou kdy lidé z CR poznali. I na standardním, rozumějte „nevzduchovém” podvozku prý nedokonalosti silnice jakoby zmizely.
V závěsu za „eSkem” se umístilo BMW řady 7, též jistě velmi komfortní stroj. Recenzenti ale upozorňují, že i u něj se projevuje neduh známý z moderních BMW obecně, a to poměrně ostré rány od přední nápravy na některém typu nerovností, zejména pak na těch, kterým u nás říkáme „kočičí hlavy”.
Třetí místo jistě překvapivě neobsadilo Audi A8, ale menší A6. CR říká, že je to právě ono, které není přespříliš tuhé v nízkých rychlostech, jak Audi bývají, a tak si zasloužilo porazit i A8, která skončila pátá. Možná zvláštní rozhodnutí, ale je to tak. Mezi oba německé stroje se pak vklínil u nás neprodávaný Lincoln Continental.
Zbytek nejlepší desítky následuje a jak sami uvidíte, jsou to samé drahé vozy. Nejdostupnější z nich je současný Mercedes třídy C na 10. místě, který - pakliže se smíříte s ojetinou - koupíte ve slušném stavu od nějakých 350 až 400 tisíc Kč, je to stále relativně nové auto. CR navíc říká, že tento model je blízko ideálu, pokud jde o kompromis mezi jízdními vlastnostmi a komfortem. Problémem jsou pouze pneumatiky typu run-flat, které ovšem dokáží pošramotit kvalitu jízdy auta obecně...
10 aut nabízejících nejkomfortnější jízdu podle Consumer Reports
(vozy jsou seřazeny v pořadí od nejlepšího)
1. Mercedes-Benz třídy S
2. BMW řady 7
3. Audi A6
4. Lincoln Continental
5. Audi A8
6. Genesis G90
7. BMW řady 5
8. Cadillac CT6
9. Jaguar XF
10. Mercedes-Benz třídy C
Zdroj: Consumer Reports
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 25 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva