Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
K mání je německý král ztráty hodnoty, za tři roky pozbyl na ceně 2,7 milionu Kč
20.10.2020 | Petr Miler
Mrzí vás, že jste koupí nového auta přišli za několik let o statisíce korun? Vyprávějte to člověku, který si v roce 2017 koupil tohle Audi. Každý rok ježdění ho stál skoro 1 milion Kč.
Pokud nepatříte mezi vyvolené, kteří si mohou dovolit koupi těch nejvýjimečnějších aut světa, musíte se chtě nechtě smířit s tím, že pořízení nového vozu nebude tou nejlepší investicí, kterou v životě uděláte. Obyčejné automobily ztrácí během prvního roku vlastnictví okolo 25 % své hodnoty, v průběhu dalších let to bývá okolo 10 % ročně. Po čtyřech letech tak auto jako VW Golf prodáte při přiměřeném nájezdu asi za polovinu původní ceny a z původně vydaných např. 600 tisíc Kč vám bude okolo 300 tisíc.
To zabolí, utěšovat se ale lze tím, že někteří musí snášet i mnohem větší rány. Existují totiž auta, která navzdory své výjimečnosti ztrácí hodnotu ještě vyšším tempem a k tomu stojí nesrovnatelně více. Obvykle se jedná o velké luxusní limuzíny a SUV s nejvýkonnějšími motory, které mají na trhu ojetin jen velmi omezené portfolio kupců. A a to se v jejich ceně pochopitelně odráží. Jeden z extrémních důkazů tohoto jevu je Audi S8 předchozí generace.
Konkrétních aut bychom našli více, dnes si ale posvítíme na vůz, který v listopadu 2017, tedy pořád před méně než třemi roky, vyjel z továrny ve výjimečné specifikaci podepsané divizí Audi Exclusive. Tohle auto stálo jako nové bezmála 140 000 Eur, dnešním kursem asi 3,8 milionu Kč a jeho kupec na sobě opravdu nešetřil. Vůz tak obdařil spoustou příplatkových prvků všeho druhu a byť tu není úplně všechno, na co si vzpomenete, i rozmařilé příplatky typu masážní a ventilovaná sedadla se na palbě najdou.
U verzí s písmenem S ve znaku je ale vždy důležitá i technika. Pod kapotou je čtyřlitrový osmiválec naladěný na 520 koní, které míří přes automatickou převodovku na všechna kola. To autu umožňuje zrychlit z klidu na stovku za 4,2 s a dosáhnout maximální rychlosti až 250 km/h. Na velké auto plné prostoru a luxusu to jsou velmi zajímavé hodnoty.
První majitel s autem docela jezdil, 103 tisíc km za tři roky není úplně málo, na vůz této třídy jde ale o nájezd kousek po zajetí. O zničeném autě tedy není možné hovořit ani omylem, přesto německý dealer Audi za tuhle S8 požaduje jen 39 190 Eur, tedy asi 1,065 milionu Kč. Absolutně to není úplně málo peněz, ale po třech letech? Vzhledem k původní ceně 3,8 milionu Kč? To je opravdu zajímavá nabídka.
Auto tedy stálo majitele každý rok přes 900 tisíc Kč a jen připomíná, že člověk musí být opravdu bohatý, aby si sportovně-luxusní limuzínu mohl dovolit. Ani pro kupce ojetiny to nebude levný špás, přes ohromnou slevu, pořád ale udělá výhodnější obchod. Tento konkrétní vůz najde na zdrojovém odkazu, není ale zdaleka jediným, který ze za podobných okolností koupit. A tušíme, že za současné situace kupců podobných ojetin na trhu spíše ještě ubude, a to bude ceny tlačit dál dolů
Audi S8 předchozí generace dnes jako ojetina zaujme nakonec hlavně tím, jako finanční ránou se stalo pro jeho prvního majitele. Pro toho druhého to může být výhoda. Ilustrační foto: Audi
Zdroj: Mobile.de přes Auto Bild
Bleskovky
- Vettel v Imole projel legendární Sennův McLaren, dokončil to, co Ayrton po své smrtelné nehodě už nezvládl
před 8 hodinami - Italská policie zabavila víc jak 130 Fiatů kvůli nelegálnímu použití italské trikolóry, absurdnější divadlo byste nevymysleli
včera - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024
Nejčtenější články
- Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
20.4.2024 - Rivian dál ztrácí půdu pod nohama. Rozjel nové propouštění, jeho akcie se propadly už o 93 procent
20.4.2024 - Čechem zachráněný, zapomenutý italský postrach německých premiantů je k mání v nevídaném stavu, zbylo jich jen pár
21.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - BP narazilo se svými elektrickými plány. Divize Pulse propouští desetinu lidí, opouští 8 trhů z 12
21.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva