K mání je německý král ztráty hodnoty, za tři roky pozbyl na ceně 2,7 milionu Kč

Mrzí vás, že jste koupí nového auta přišli za několik let o statisíce korun? Vyprávějte to člověku, který si v roce 2017 koupil tohle Audi. Každý rok ježdění ho stál skoro 1 milion Kč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

K mání je německý král ztráty hodnoty, za tři roky pozbyl na ceně 2,7 milionu Kč

20.10.2020 | Petr Miler

K mání je německý král ztráty hodnoty, za tři roky pozbyl na ceně 2,7 milionu Kč

/

Foto: Audi

Mrzí vás, že jste koupí nového auta přišli za několik let o statisíce korun? Vyprávějte to člověku, který si v roce 2017 koupil tohle Audi. Každý rok ježdění ho stál skoro 1 milion Kč.

Pokud nepatříte mezi vyvolené, kteří si mohou dovolit koupi těch nejvýjimečnějších aut světa, musíte se chtě nechtě smířit s tím, že pořízení nového vozu nebude tou nejlepší investicí, kterou v životě uděláte. Obyčejné automobily ztrácí během prvního roku vlastnictví okolo 25 % své hodnoty, v průběhu dalších let to bývá okolo 10 % ročně. Po čtyřech letech tak auto jako VW Golf prodáte při přiměřeném nájezdu asi za polovinu původní ceny a z původně vydaných např. 600 tisíc Kč vám bude okolo 300 tisíc.

To zabolí, utěšovat se ale lze tím, že někteří musí snášet i mnohem větší rány. Existují totiž auta, která navzdory své výjimečnosti ztrácí hodnotu ještě vyšším tempem a k tomu stojí nesrovnatelně více. Obvykle se jedná o velké luxusní limuzíny a SUV s nejvýkonnějšími motory, které mají na trhu ojetin jen velmi omezené portfolio kupců. A a to se v jejich ceně pochopitelně odráží. Jeden z extrémních důkazů tohoto jevu je Audi S8 předchozí generace.

Konkrétních aut bychom našli více, dnes si ale posvítíme na vůz, který v listopadu 2017, tedy pořád před méně než třemi roky, vyjel z továrny ve výjimečné specifikaci podepsané divizí Audi Exclusive. Tohle auto stálo jako nové bezmála 140 000 Eur, dnešním kursem asi 3,8 milionu Kč a jeho kupec na sobě opravdu nešetřil. Vůz tak obdařil spoustou příplatkových prvků všeho druhu a byť tu není úplně všechno, na co si vzpomenete, i rozmařilé příplatky typu masážní a ventilovaná sedadla se na palbě najdou.

U verzí s písmenem S ve znaku je ale vždy důležitá i technika. Pod kapotou je čtyřlitrový osmiválec naladěný na 520 koní, které míří přes automatickou převodovku na všechna kola. To autu umožňuje zrychlit z klidu na stovku za 4,2 s a dosáhnout maximální rychlosti až 250 km/h. Na velké auto plné prostoru a luxusu to jsou velmi zajímavé hodnoty.

První majitel s autem docela jezdil, 103 tisíc km za tři roky není úplně málo, na vůz této třídy jde ale o nájezd kousek po zajetí. O zničeném autě tedy není možné hovořit ani omylem, přesto německý dealer Audi za tuhle S8 požaduje jen 39 190 Eur, tedy asi 1,065 milionu Kč. Absolutně to není úplně málo peněz, ale po třech letech? Vzhledem k původní ceně 3,8 milionu Kč? To je opravdu zajímavá nabídka.

Auto tedy stálo majitele každý rok přes 900 tisíc Kč a jen připomíná, že člověk musí být opravdu bohatý, aby si sportovně-luxusní limuzínu mohl dovolit. Ani pro kupce ojetiny to nebude levný špás, přes ohromnou slevu, pořád ale udělá výhodnější obchod. Tento konkrétní vůz najde na zdrojovém odkazu, není ale zdaleka jediným, který ze za podobných okolností koupit. A tušíme, že za současné situace kupců podobných ojetin na trhu spíše ještě ubude, a to bude ceny tlačit dál dolů


K mání je německý král ztráty hodnoty, za tři roky pozbyl na ceně 2,7 milionu Kč - 1 - Audi S8 2014 03K mání je německý král ztráty hodnoty, za tři roky pozbyl na ceně 2,7 milionu Kč - 2 - Audi S8 2014 04K mání je německý král ztráty hodnoty, za tři roky pozbyl na ceně 2,7 milionu Kč - 3 - Audi S8 2014 05K mání je německý král ztráty hodnoty, za tři roky pozbyl na ceně 2,7 milionu Kč - 4 - Audi S8 2014 06K mání je německý král ztráty hodnoty, za tři roky pozbyl na ceně 2,7 milionu Kč - 5 - Audi S8 2014 01K mání je německý král ztráty hodnoty, za tři roky pozbyl na ceně 2,7 milionu Kč - 6 - Audi S8 2014 02K mání je německý král ztráty hodnoty, za tři roky pozbyl na ceně 2,7 milionu Kč - 7 - Audi S8 2014 07K mání je německý král ztráty hodnoty, za tři roky pozbyl na ceně 2,7 milionu Kč - 8 - Audi S8 2014 08K mání je německý král ztráty hodnoty, za tři roky pozbyl na ceně 2,7 milionu Kč - 9 - Audi S8 2014 12K mání je německý král ztráty hodnoty, za tři roky pozbyl na ceně 2,7 milionu Kč - 10 - Audi S8 2014 13K mání je německý král ztráty hodnoty, za tři roky pozbyl na ceně 2,7 milionu Kč - 11 - Audi S8 2014 14K mání je německý král ztráty hodnoty, za tři roky pozbyl na ceně 2,7 milionu Kč - 12 - Audi S8 2014 15K mání je německý král ztráty hodnoty, za tři roky pozbyl na ceně 2,7 milionu Kč - 13 - Audi S8 2014 16K mání je německý král ztráty hodnoty, za tři roky pozbyl na ceně 2,7 milionu Kč - 14 - Audi S8 2014 17K mání je německý král ztráty hodnoty, za tři roky pozbyl na ceně 2,7 milionu Kč - 15 - Audi S8 2014 20
Audi S8 předchozí generace dnes jako ojetina zaujme nakonec hlavně tím, jako finanční ránou se stalo pro jeho prvního majitele. Pro toho druhého to může být výhoda. Ilustrační foto: Audi

Zdroj: Mobile.de přes Auto Bild

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.