Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Koupě aut těchto značek majitelé nejvíc litují. U kterých by naopak koupili znovu?
6.8.2018 | Petr Miler
To, zda je nějaké auto optikou zákazníka opravdu dobré, nebo ne, nakonec nejlépe poví odpověď na prostou otázku: Koupili byste si vůz stejné značky znovu?
Koupi auta člověk vždycky věnuje značné úsilí po stránce hledání vhodné značky, modelu a jeho verze, a to v případě pořízení nového i ojetého vozu. Pochopitelně, pokud máte kapsy nadité tak, že si můžete koupit cokoliv, na co ukážete, a klidně to za měsíc prodat, nebude-li vám to vyhovovat, může být váš přístup trochu odlišný. Ale typické to rozhodně není
Pokud ale nad tím, které auto si pořídit, skutečně hluboce přemýšlíte, jistě nechcete sáhnout vedle. Čím víc věnujete přípravě, tím menší je pravděpodobnost, že zvolíte nevhodně, ale pořád se to může stát. Sedačky pohodlné při čtvrthodinové projížďce třeba můžou po 300 kilometrech působit úplně jinak.
Vodítko můžou poskytnout rozličné studie spokojenosti zákazníků s danými auty. Dnes tu máme statistiku americké organizace Consumer Reports, která se spokojeností s auty zabývá skrze jejich značky. Odráží se od toho, zda by si lidé s ohledem na všechny podstatné faktory auto též automobilky koupili znovu a nebo ne. A rozdíly mezi výsledky jednotlivých automobilek jsou opravdu značné - někdy by zákazníci jen s malými výjimkami nakoupili znovu pokaždé, jinde skoro polovina z nich koupě lituje.
Spokojenost majitelů aut dle míry ochoty u stejné značky opět nakoupit


Tabulky ukazují, že nejvíc majitelů by se ke stejné značce vrátilo pro nové auto u Tesly. Je to 90 %, o 1 procentní bod méně než dříve a 10 procent pořád koupě lituje, ale obliba těchto aut je očividně ohromná. Silná základna fanoušků zjevně dělá své, u značek Porsche a Genesis, které se umístily na zbytku medailových pozic, bude motivace k návratu do showroomu stejné firmy nejspíše trochu jiná.
Tak trochu samozřejmostí jsou japonské značky na vysokých příčkách, Mazdu, Subaru, Toyotu a Hondu najdeme na 6. až 10. pozici. Něco podobného vidíme i v žebříčku aut, která si majitelé nechávají nejdéle, který je doslova plný japonských aut. Trochu překvapením může být umístění Chrysleru a Audi na 4. a 5. místě, ovšem patří-li Silverado stabilně mezi nejprodávanější auta v USA, musí se pro něj lidé pravidelně vracet.
O dost méně se daří v Evropě velmi oblíbenému Volkswagenu, dost pravděpodobně i kvůli Dieselgate, který je na konci žlutozelené části tabulky s 67 % zákazníků, kteří by svůj Volkswagen nahradili opět Volkswagenem. Nejhůře dopadli kupodivu znovu Japonci, jen jiní - nejvíce lidí lituje nákupu u Nissanu včetně luxusní odnože Infiniti a dceřiného Mitsubishi. A absolutně nejhůře si vede Acura, prémiová značka Hondy, u níž koupě lituje neskutečných 42 procent zákazníků.
Samozřejmě, v České republice by tahle tabulka vypadala jinak, jednak kvůli silné přítomnosti Škody, lepší image VW a také proto, že část značek z této tabulky v Evropě nepůsobí. Drtivá většina aut, která jsou k mání jako nová v USA, se ale prodává i v Evropě a to tuhle tabulku činí relevantní.



U značky Tesla by lidé z valné většiny nakoupili znovu, Model S na snímku na tom má hlavní zásluhu



Naopak pro Volkswagen by se vrátily jen dvě třetiny klientů



A s návratem stejných zákazníků do showroomů může ještě měně počítat jinak velmi populární Nissan. Model Qashqai (v USA Rogue) přitom na obou stranách oceánu patří k nejprodávanějším SUV své třídy
Zdroj: Consumer Reports
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
