Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad

Jsou to auta o která od pohledu nikdo nestojí, však kdo by toužil po voze s nájezdem 300, 400 nebo i víc tisíc kilometrů? Jenže právě tento fakt tlačí jejich ceny hodně dolů a z některých dělá překvapivě zajímavé nabídky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad

7.3.2019 | Mirek Mazal

Jsou to auta o která od pohledu nikdo nestojí, však kdo by toužil po voze s nájezdem 300, 400 nebo i víc tisíc kilometrů? Jenže právě tento fakt tlačí jejich ceny hodně dolů a z některých dělá překvapivě zajímavé nabídky.

Nákup staršího auta v České republice doprovází hon kupujících za co možná nejnižším možným číslem na počítadle ujeté vzdálenosti. 100 tisíc km, to je tak maximum, kolik je typický český zákazník ochoten u ojetiny akceptovat. Obecně není nic špatného na tom chtít co nejméně jetý vůz, jenže tato touha někdy vede k bizarním následkům.

Do popředí zájmu se díky tomu dostávají ojetiny s nízkým udávaným nájezdem, který ale není skutečný. Jejich cena tím roste, i když reálně jde jen o „lépe” prezentovaný vůz s někdy i mnohonásobně vyšším nájezdem a někdy i dost problematickou historií. Vedle toho zájem kupujících zcela míjejí vozy, které vyšší nájezd přiznávají a jsou pořád ve velmi dobrém stavu, pro číslovku 200, 300, 400 nebo i víc tisíc km na tachometru o ně ale témě nikdo nestojí. Vedle sebe tak v bazarech mohou stát vozy s diametrálně odlišnými cenovkami, i když oba nabízí totéž; pokud ten levnější nenabízí dokonce víc.

V poslední době jsme vám ukazovali hned dva případy ojetých aut, která měla na tachometru vysokou cifru, ale vypadala skvěle. Šlo o BMW 320d s nájezdem skoro půl milionu km a Maserati Quattroporte s 610 tisíci km. Zejména na prvním uvedeném příkladu bylo vidět, že může existovat auto ve velice dobrém stavu, která objela planetu několikrát dokola. Když k tomu ale dostalo prvotřídní péči, může snadno vypadat i fungovat lépe než vůz se zlomkovým nájezdem, přitom je k mání za nesrovnatelně nižší cenu.

Podle posvátných pravidel autobazarů jsou zkrátka automobily s vyšším počtem kilometrů levnější, i když jsou v daleko lepší kondici proti vozům s nižším nájezdem, za ten už zkoumá nabídku málokdo Přitom jakmile vozidlo dosáhne 10, 15 nebo více let, počet kilometrů se v podstatně stává irelevantním pro skutečný stav, mnohem zásadnější rozsah údržby, které se autu dostalo. Každý kupující by se tak měl raději soustředit na zjištění opravdové kondice vozu a přístupu bývalého majitele či majitelů. Vlastník častěji používaného auta si dá větší pozor na preventivní prohlídky, aby ho stroj nenechal stát na silnici daleko od domova v tu nejméně vhodnou chvíli.

Výše zmíněně BMW E46 snadno trumfne mladší auta s menším počtem ujetých kilometrů, celková kondice je neuvěřitelná, ovšem prodejní cena? Jen 64 tisíc korun, což je neuvěřitelná cenovka vybaveného bavoráku s nepoškrábanou karoserií, vypucovaným interiérem bez oděrků a doložitelným pravidelným servisem všech méně či více důležitých komponentů. Kupec bude fanda značky nebo příznivce myšlenky, že zobrazená vzdálenost mezi budíky je přehnaně uctívaný ukazatel kondice ojetého vozu.

Lákavý pohled na stav tachometru naopak může způsobit zanedbání dalších potřebných úkonů. Všechna auta mají předepsaný plán údržby a běžný uživatel nepozná čas výměny například rozvodových řemenů jinak než odečtením ujeté vzdálenosti. Stočené hodnoty takto zdánlivě indikují dostatečný čas před doporučeným servisním zásahem, přitom ten či onen díl ve skutečnosti potřeboval opravu už dávno.

Mnoho komponentů navíc degraduje stářím, proto dva stejně staré vozy s odlišným nájezdem budou potřebovat prohlídku a obměnu zastaralých součástek bez ohledu na udávaný nájezd. Automobily po starostlivém provozovateli mají většinou tyto stárnoucí díly dávno nahrazeny novými, lajdák se tím nestresuje.

Utkvělé selektování bazarových kandidátů podle čísel na budících je krátkozraký přístup, kvůli němuž můžete minout mnohem zajímavější koupi. Lidé automaticky přehlížejí hodně jeté vozy a raději si pořídí dražší kusy se stočeným tachometrem. Poptávka po hodně ojetých, ale poctivě udržovaných ojetinách je minimální, přitom jak je vidět, kvalitní a levné kusy stále existují. A dají se i díky všemu zmíněnému koupit za hodně zajímavé částky.


Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 1 - BMW E46 2000 prodej foto 01Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 2 - BMW E46 2000 prodej foto 02Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 3 - BMW E46 2000 prodej foto 03Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 4 - BMW E46 2000 prodej foto 04Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 5 - BMW E46 2000 prodej foto 05Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 6 - BMW E46 2000 prodej foto 06Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 7 - BMW E46 2000 prodej foto 07Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 8 - BMW E46 2000 prodej foto 08Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 9 - BMW E46 2000 prodej foto 09Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 10 - BMW E46 2000 prodej foto 10Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 11 - BMW E46 2000 prodej foto 11Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 12 - BMW E46 2000 prodej foto 12Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 13 - BMW E46 2000 prodej foto 13Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 14 - BMW E46 2000 prodej foto 14Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 15 - BMW E46 2000 prodej foto 15Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 16 - BMW E46 2000 prodej foto 16
Krásné BMW E46 stojí jen 64 tisíc Kč. Důvodem je starý známý počet ujetých kilometrů, přitom je auto v dokonalém stavu díky péči předchozího majitele

Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 17 - Maserati Quattroporte 610 tkm prodej 01Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 18 - Maserati Quattroporte 610 tkm prodej 02Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 19 - Maserati Quattroporte 610 tkm prodej 03Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 20 - Maserati Quattroporte 610 tkm prodej 04Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 21 - Maserati Quattroporte 610 tkm prodej 05Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 22 - Maserati Quattroporte 610 tkm prodej 06Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 23 - Maserati Quattroporte 610 tkm prodej 07Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 24 - Maserati Quattroporte 610 tkm prodej 08Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 25 - Maserati Quattroporte 610 tkm prodej 09Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 26 - Maserati Quattroporte 610 tkm prodej 10Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 27 - Maserati Quattroporte 610 tkm prodej 11Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 28 - Maserati Quattroporte 610 tkm prodej 12Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 29 - Maserati Quattroporte 610 tkm prodej 13Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 30 - Maserati Quattroporte 610 tkm prodej 13aKoupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 31 - Maserati Quattroporte 610 tkm prodej 14Koupě levné ojetiny se spoustou najetých km nemusí být zase tak špatný nápad - 32 - Maserati Quattroporte 610 tkm prodej 15
Pečlivě udržované Maserati - dokonce s vyměněným motorem - s najetými 610 tisíci km je ještě větší rarita. Za 333 tisíc korun je to též lákavá nabídka rychlého italského luxusu

Inspirace: Jalopnik

Mirek Mazal

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama