Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Majitel vzal nejlevnější Porsche 911 s 400 tisíci km na okruh. Rozpadlo se?
29.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Když si člověk koupí nejlevnější 911 na světě s takovým nájezdem, měl by být rád, že se mu nerozpadá v běžném provozu. Tento muž to ale vidí jinak.
Koupit si nejlevnější kousek daného modelu v inzerci aut z druhé ruky je většinou velmi špatný nápad. Tyler Hoover, u nás už několikrát zmiňovaný bývalý prodejce aut, který se dnes spíš baví trochu jinými obchody, to nicméně udělal - koupil si Porsche 911 996 Carrera s 391 tisíci najetými kilometry a navíc bez servisní historie, které bylo v té době vůbec nejlevnější na světě, stálo v přepočtu jen 233 tisíc Kč. A dosud to vypadá, že to nebyl tak špatný nápad.
„Apollo 911”, jak Hoover svému vozu díky „lunárnímu” nájezdu začal říkat, prostě pořád funguje. Přežilo měření výkonu na brzdě, přežilo půl roku docela intenzivního normálního ježdění a jak nyní vidíme, přežilo i ostrou jízdu po okruhu. Opravdu ostrou; Hoover si sice říkal, že ho bude šetřit, ale byl na okruhu a pořádně mu protáhl perka. I s vědomím, že pokud motor nevydrží, repase přijde minimálně na 200 tisíc Kč, to je skoro hodnota celého auta.
Na okruh vzal kromě Porsche také svůj Ford Mustang Mach I z roku 2003, to aby měl záložní auto, kdyby se jedno porouchalo. Začal ale s Porsche, které prý běželo krásně - až na trochu nízký tlak oleje. Zajel tedy do boxů a jal se zkoumat příčinu, ale oleje bylo dost, nikde neunikal, tak to dál neřešil. Přesto ale vzal na okruh pro druhou jízdu Mustang.
Rozdíl v chování obou aut byl propastný, záď Mustangu nechtěla držet na asfaltu ani zdaleka tak, jako se to dařilo zádi Porsche. Výsledkem byl údajně rozdíl časů na kolo 30 vteřin, za což mohl i fakt, že Mustangu extrémně vadly brzdy. A to i přes fakt, že byly nové.
Když obě auta vychladla, všechno bylo v pořádku - jak brzdy, tak i tlak oleje. Z jeho nižší hodnoty při jízdě po okruhu lze podezírat jeho příliš vysokou teplotu, ovšem to je jen spekulace. Hoover vzal pro třetí jízdy na okruhu opět Porsche. Tentokrát ho už opravdu chtěl šetřit, ale pak ho stíhala Honda Civic Si, které prostě musel ujet. Výsledkem byl výlet mimo trať, ale bez nehody. Pak zase v dáli viděl novou MX-5, kterou prostě musel dohnat, takže ze zdrženlivé jízdy moc nebylo.
Hooverovy výkony ovšem nejsou tak podstatné, minimálně pro nás ne. Důležité je, že jeho téměř dvacet let stará 911, která má v motoru proslulé ložisko IMS a za sebou nyní už jistě víc než 400 tisíc kilometrů, vydržela vysoké nároky ostré jízdy po okruhu. A ani zdaleka nepůsobila, jako by se měla v příští zatáčce rozpadnout. Možná tedy není od věci po něčem takovém sáhnout, máte-li... dost odvahy.
Extrémně ojetá 911 se ani na okruhu nerozpadla, jakkoli o dramatické momenty nebylo nouze
Zdroj: Hoovies Garage@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 10 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 11 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva