Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se

Koupit si ojeté auto s vysokým nájezdem nezní jako dobrý nápad a vše působí ještě hůře, jde-li o stroj jako BMW M5. Jenže i taková koupě může být dobrá, jak zjistil přívrženec Mercedesů AMG.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se

2.7.2019 | Mirek Mazal

Koupit si ojeté auto s vysokým nájezdem nezní jako dobrý nápad a vše působí ještě hůře, jde-li o stroj jako BMW M5. Jenže i taková koupě může být dobrá, jak zjistil přívrženec Mercedesů AMG.

BMW M5 generace E39 je jedním z nejuznávanějších výtvorů sportovní divize M v dějinách automobilky. Tento fakt stál u zrodu touhy Alexe Palmeriho vlastnit aspoň trochu pojízdný kus. Dlouholetý zastánce Mercedesů AMG ale pro tuto myšlenku zase tak moc nehořel, a tak chvalozpěvům nevydržel odolat až ve chvíli, kdy v inzerci narazil na osmiválcový sedan se čtyřmi výfuky z roku 2000 za pouhých 8 tisíc dolarů (180 tisíc Kč).

Už cena naznačuje, že nekoupil žádnou garážovou královnu. Jeden z nejpopulárnějších supersedanů historie má za sebou skutečně pestrý život, během nějž mu na počítadle ujeté vzdálenosti naskočilo už přes 658 000 kilometrů. Alex dosud netknutý aurou BMW M předpokládal, že jej čeká spousta servisních úkonů, během prvních týdnů vlastnictví ale zjistil něco trochu jiného.

Emková BMW jsou obvykle auta vlastněná nadšenci a ti se obvykle o své vozy starají lépe než ostatní. Tohle auto není výjimkou, a tak se předchozí tři majitelé dnes ikonické M5 snažili svůj stroj udržovat v perfektní kondici. I proto se pětilitrový S62 V8 zdá plnohodnotně vybaven celým stádem 400 koní (294 kW) a 500 Nm. Motor měněný v záruce okamžitě učaroval všechny smysly nového majitele, který si užil už skoro dvanáctihodinovou cestu z Atlanty zpět domů do Chicaga.

Během zkušební jízdy se objevily první neduhy, Alex ale čekal větší drama. Nejdříve se rozsvítila kontrolka brzdových světel, následovala indikace nutného servisu motoru a také červená výstraha nefunkčního airbagu. Diagnostika celého vozu pomocí profesionálního počítače pak ukázala desítky různých chyb uložených v řídících jednotkách. Zkušený mechanik, kterého si Alex vzal s sebou, ale nad výpisem mávl rukou - ani v jednom případě nejde o vážné závady a mnoho z nich pochází z minulosti, kdy auto muselo strpět neodborné zásahy například ve formě instalace světel s LED. Další jízda s autem probíhala bez problémů, až na menší stávku střešního okna.

Pořádná inspekce vozidla po příjezdu domů ukázala přítomnost nastavitelných tlumičů, neoriginálních osmnáctipalcových kol s ne zrovna kvalitními pneumatikami na přední nápravě a objasnila se podoba interiéru odlišující se od specifikace dle kódu VIN. Původně bylo auto dodáno s dvoubarevným čalouněním, ale později jeden z vlastníků provedl výměnu opotřebovaného interiéru za novější černý s dřevěným dekorem. Ani to nakonec není na škodu.

Současný majitel si koupi nemůže vynachválit, i když jeden závažnější nedostatek se objevil. Samosvorný diferenciál po letech zabírání začal vydávat nezdravé zvuky a bude třeba jej vyměnit. Dalšími úkoly bude vyřešit svítící kontrolku motoru, který zřejmě potřebuje nakalibrovat váhu vzduchu a vyměnit nádobku s aktivním uhlím, potíže s brzdovými světly a airbagem byly jen elektronické šotky.

Pochopitelně, auto není v dokonalém stavu, ale za 180 tisíc Kč se jeví být pozoruhodně dobrou koupí. Z devatenáctiletého BMW M5 jinak neunikají žádné kapaliny, nebouchá podvozek, brzdy nekopou, řízení bez vůle vede auto přímo za nosem a nový motor z roku 2003 neprotestuje při prudké akceleraci. Další důkaz, že hodně ojeté auto může být dobrá koupě, pokud se někdo pečlivě stará alespoň o ty nejdůležitější části.


Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 1 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 01Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 2 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 02Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 3 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 03Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 4 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 04Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 5 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 05Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 6 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 06Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 7 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 07Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 8 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 08Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 9 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 09Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 10 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 10Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 11 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 11Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se - 12 - BMW M5 E39 2000 po najezdu 658 tisic km 12
Alex Palmeri si rychle oblíbil staré, ale dobré BMW M5 E39, i když při ceně v přepočtu 180 tisíc Kč a 658 tisících najetých km čekal spíše vrak

Zdroj: LegitStreetCars@Youtube

Mirek Mazal

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama