Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nadšenec si levně koupil ikonické BMW s 658 tisíci km a čekal vrak, přepočítal se
2.7.2019 | Mirek Mazal
Koupit si ojeté auto s vysokým nájezdem nezní jako dobrý nápad a vše působí ještě hůře, jde-li o stroj jako BMW M5. Jenže i taková koupě může být dobrá, jak zjistil přívrženec Mercedesů AMG.
BMW M5 generace E39 je jedním z nejuznávanějších výtvorů sportovní divize M v dějinách automobilky. Tento fakt stál u zrodu touhy Alexe Palmeriho vlastnit aspoň trochu pojízdný kus. Dlouholetý zastánce Mercedesů AMG ale pro tuto myšlenku zase tak moc nehořel, a tak chvalozpěvům nevydržel odolat až ve chvíli, kdy v inzerci narazil na osmiválcový sedan se čtyřmi výfuky z roku 2000 za pouhých 8 tisíc dolarů (180 tisíc Kč).
Už cena naznačuje, že nekoupil žádnou garážovou královnu. Jeden z nejpopulárnějších supersedanů historie má za sebou skutečně pestrý život, během nějž mu na počítadle ujeté vzdálenosti naskočilo už přes 658 000 kilometrů. Alex dosud netknutý aurou BMW M předpokládal, že jej čeká spousta servisních úkonů, během prvních týdnů vlastnictví ale zjistil něco trochu jiného.
Emková BMW jsou obvykle auta vlastněná nadšenci a ti se obvykle o své vozy starají lépe než ostatní. Tohle auto není výjimkou, a tak se předchozí tři majitelé dnes ikonické M5 snažili svůj stroj udržovat v perfektní kondici. I proto se pětilitrový S62 V8 zdá plnohodnotně vybaven celým stádem 400 koní (294 kW) a 500 Nm. Motor měněný v záruce okamžitě učaroval všechny smysly nového majitele, který si užil už skoro dvanáctihodinovou cestu z Atlanty zpět domů do Chicaga.
Během zkušební jízdy se objevily první neduhy, Alex ale čekal větší drama. Nejdříve se rozsvítila kontrolka brzdových světel, následovala indikace nutného servisu motoru a také červená výstraha nefunkčního airbagu. Diagnostika celého vozu pomocí profesionálního počítače pak ukázala desítky různých chyb uložených v řídících jednotkách. Zkušený mechanik, kterého si Alex vzal s sebou, ale nad výpisem mávl rukou - ani v jednom případě nejde o vážné závady a mnoho z nich pochází z minulosti, kdy auto muselo strpět neodborné zásahy například ve formě instalace světel s LED. Další jízda s autem probíhala bez problémů, až na menší stávku střešního okna.
Pořádná inspekce vozidla po příjezdu domů ukázala přítomnost nastavitelných tlumičů, neoriginálních osmnáctipalcových kol s ne zrovna kvalitními pneumatikami na přední nápravě a objasnila se podoba interiéru odlišující se od specifikace dle kódu VIN. Původně bylo auto dodáno s dvoubarevným čalouněním, ale později jeden z vlastníků provedl výměnu opotřebovaného interiéru za novější černý s dřevěným dekorem. Ani to nakonec není na škodu.
Současný majitel si koupi nemůže vynachválit, i když jeden závažnější nedostatek se objevil. Samosvorný diferenciál po letech zabírání začal vydávat nezdravé zvuky a bude třeba jej vyměnit. Dalšími úkoly bude vyřešit svítící kontrolku motoru, který zřejmě potřebuje nakalibrovat váhu vzduchu a vyměnit nádobku s aktivním uhlím, potíže s brzdovými světly a airbagem byly jen elektronické šotky.
Pochopitelně, auto není v dokonalém stavu, ale za 180 tisíc Kč se jeví být pozoruhodně dobrou koupí. Z devatenáctiletého BMW M5 jinak neunikají žádné kapaliny, nebouchá podvozek, brzdy nekopou, řízení bez vůle vede auto přímo za nosem a nový motor z roku 2003 neprotestuje při prudké akceleraci. Další důkaz, že hodně ojeté auto může být dobrá koupě, pokud se někdo pečlivě stará alespoň o ty nejdůležitější části.
Alex Palmeri si rychle oblíbil staré, ale dobré BMW M5 E39, i když při ceně v přepočtu 180 tisíc Kč a 658 tisících najetých km čekal spíše vrak
Zdroj: LegitStreetCars@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 2 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 3 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.