Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout

Jsou ojetiny dobré, špatné a pak jsou takové, které vás během jejich vlastnictví budou budit ze sna. Tohle jsou podle TÜV ty poslední jmenované, do některých byste to ani neřekli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout

7.3.2019 | Mirek Mazal

Jsou ojetiny dobré, špatné a pak jsou takové, které vás během jejich vlastnictví budou budit ze sna. Tohle jsou podle TÜV ty poslední jmenované, do některých byste to ani neřekli.

České ekonomice se v posledních letech daří a stále více lidí má možnost koupit si nové auto. Podle toho vypadají prodejní statistiky, pořád ale existují takoví, kteří nechtějí podepisovat objednávku na nový vůz a poté smutně koukat na rychlou ztrátu hodnoty. Alternativou pro každého jsou ojeté automobily, které vždy nabídnou za stejnou cenu trochu více muziky. Ale pochopitelně ne bez rizika.

Abyste ono riziko minimalizovali, vyplatí se sledovat, jaké problémy s tím či oním autem jsou. A buď se mu zcela vyhnuli, nebo si dali větší pozor na části, které se typicky porouchávají. Dobrým vodítkem k takovým závěrům jsou data z německých stanic technické kontroly provozovaných tamním TÜV, které rok co rok zpracovává rozsáhlé statistiky spolehlivosti a také jmenuje tzv. hororové ojetiny, které jsou napříč zkoumanými vozy úplně nejproblematičtější a bude lepší se jim v bazarech vyhnout.

Nemusí to být nutně vozy s nejhoršími statistickými výsledky, jakkoli k nim vždy mají blízko. Potíže s nimi musí být vážné a drahé a nejčastěji jde o vozy značek Dacia, Peugeot, Chevrolet a Renault. Právě od nich také pochází podstatná část oné hororové desítky, kterou vám nyní přiblížíme auto za autem. Ke každému vozu uvádíme „věkovou kategorii”, do které problematické exempláře spadají, jakou míru závad technici objevili a kolik a průměrný nájezd kilometrů. A pochopitelně přidáváme detaily k tomu, co tyto vozy trápí především.

1. Dacia Logan

2-3leté: 14,6 % závad, 53 000 kilometrů
4-5leté: 21,8 % závad, 83 000 kilometrů
6-7leté: 30,9 % závad, 99 000 kilometrů
8-9leté: 34,1 % závad, 120 000 kilometrů
10-11leté: 40,6 % závad, 130 000 kilometrů

Největší ostuda celé desítky je z Rumunska. Jen Dacia Logan „zabodovala” ve všech sledovaných kategoriích a horor představuje bez ohledu na stáří - vždy se řadí mezi tři nejméně spolehlivá auta na trhu. Koupit ojetý kus musí být chvilková slabost pro budoucího majitele a velká výhra prodejce. Nejvíce problémů s autem připadá na výfukový systém, která má mizernou protikorozní ochranu, a na podvozek, kde trpí samotná ramena náprav, tlumiče i pružiny, které mají tendenci praskat. Za slabý bod je označováno i řízení, které je též nadměrně poruchové. Starší exempláře už trápí i koroze karoserie.

Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 1 - dacia logan 2004 ilu 01Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 2 - dacia logan 2004 ilu 08Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 3 - dacia logan 2004 ilu 10

2. Daewoo Matiz/Chevrolet Spark

4-5leté: 21,8 % závad, 48 000 kilometrů
6-7leté: 25,0 % závad, 67 000 kilometrů
8-9leté: 37,1 % závad, 74 000 kilometrů
10-11leté: 38,0 % závad, 81 000 kilometrů

Malé a milé Daewoo Matiz, které se postupně změnilo v Chevrolet Spark, je dle Němců druhý smutný hrdina. Najdeme jej na chvostu několika kategorií, obecně vzato není dobrý nápad vyhledávat v autobazarech starší kusy. Do tří let se poruchy ještě dají srovnávat s horším průměrem, později jejich výskyt rychle roste. Trpí hlavně problémy v řízení a má slabé brzdy, které se ale rychle opotřebovávají. Jeho nepřítelem je koroze, zejména na výfuku a brzdovém vedení. Nespolehlivé jsou také stěrače, ventily EGR a alternátory

Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 4 - 2016 chevrolet spark 03Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 5 - 2016 chevrolet spark 07Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 6 - Nespolehlive ojetiny TUV Report 2019 01

3. Renault Mégane

10-11leté: 38,3 % závad, 139 000 kilometrů

Renault je z hlediska německých STK obecně problematická značka. Nejhůře je na tom Mégane druhé generace se stářím mezi 10 a 11 lety. Potíže jsou s elektronikou, např. zámkem řízení a dálkovým zamykání na kódové kartě . Diesely mají problémy s turbodmychadly, benzínové motory zase údajně se startéry a palivovými čerpadly. Všechny motorizace prý trápí alternátory, přetržené gumové držáky výfukového potrubí a klouby a čepy náprav a řízení.

Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 7 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 03Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 8 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 07Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 9 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 16

4. Renault Kangoo

6-7leté: 29,8 % závad, 90 000 kilometrů
8-9leté: 37,1 % závad, 116 000 kilometrů

Druhý Renault se v hororovém žebříčku objevuje v podobě Kangoo. Hranatá konstrukce uveze rozměrný náklad, ale po šestém roce či ataku stovky tisíc kilometrů na tachometru se z příjemného společníka aktivní rodiny může stát zdroj nechtěných vrásek na čele. Auto trápí závady na poloosách a řízení, slabší tlumiče a pružiny a také koroze, to zejména u aut starších sedmi let. Brzdy se často sjíždějí více z vnitřní strany, což ukazuje na zatuhlé tyčinky v brzdových třmenech.

Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 10 - Renault Kangoo 2013 03Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 11 - Renault Kangoo 2013 04Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 12 - Renault Kangoo 2013 05

5. Peugeot 206/206+

4-5leté: 21,8 % závad, 53 000 kilometrů
6-7leté: 28,7 % závad, 71 000 kilometrů

Francouzi u Němců obecně moc nebodují. Zpráva TÜV upozorňuje na starší Peugeoty 206 nebo jejich pozdější evoluci v podobě 206+. Podle ujetých kilometrů si lidé pořizují menší hatchback na kratší dojíždění, přesto majitelé musejí být na pozoru před možnými nedostatky od čtvrtého roku vlastnictví nového exempláře. Auto trápí leccos, nejtypičtěji je nefunkční centrální zamykání, vůz má potíže se zatékáním do interiéru a následnou korozí a bez poskvrnky neprochází ani benzinové a naftové motory.

Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 13 - Peugeot_206_plus_test_exterier_03Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 14 - Peugeot_206_plus_test_exterier_14Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 15 - Peugeot_206_plus_test_interier_10

6. Renault Clio

2-3leté: 13,0 % závad, 36 000 kilometrů

Do třetice všeho dobrého se říká, ale automobilka s kosočtvercem ve znaku nebude nad výběrem TÜV ples.at Ze všech 2-3letých vozů skončilo malé autíčko předposlední před odepsaným Loganem. Nejčastější jsou problémy s elektronikou a brzdami, ani mechanika v podobě motoru a zavěšení kol ale neprochází s čistým štítem.

Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 16 - Renault Clio IV 2012 oficialni 30Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 17 - Renault Clio IV 2012 oficialni 33Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 18 - Renault Clio IV 2012 oficialni 40

7. Fiat Punto

2-3leté: 12,1 % závad, 33 000 kilometrů

Koupě Fiatu Punto nevyjde draho, připomíná ale sázku do loterie - malá investice se může rychle proměnit ve sponzoring autoservisu. Fiat s Puntem patří mezi velmi populární, ale také velmi problematickou volbu, paradoxně nejvíce v segmentu 2-3 roky starých aut. Provoz nezvládají zejména tlumiče s pružinami, světlomety a brzdy.

Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 19 - FIAT PUNTO 03Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 20 - FIAT PUNTO 04Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 21 - FIAT PUNTO 05

8. Ford Ka

2-3leté: 11,7 % závad, 31 000 kilometrů
10-11leté: 37,7 % závad, 89 000 kilometrů

Nejmenší zástupce Fordu by se mohl zdokonalit v rámci technického zpracování. Míra závad zánovního vozu po dvouletém požívání je 11,7 %. V dalších letech se našly horší automobily, až poslední kategorie znovu ukázala na Ford Ka. Hlavní potíž je koroze, která u starších exemplářů trápí všechny plechové díly. Nejhorší to je v prazích, na podlaze, na všech třech dveřích a okolo hrdla palivové nádrže. Pokulhává kvalita výfukového systému, je nutné dolévat olej, mohou se zlomit pružiny na přední nápravě a problematické bývá i brzdové vedení.

Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 22 - Novy Ford Ka prvni ofi 1Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 23 - Novy Ford Ka prvni ofi 2Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 24 - Novy Ford Ka prvni ofi 3

9. Nissan Qashqai

10-11leté: 35,8 % závad, 126 000 kilometrů

Jedno z nejprodávanějších aut světa a dlouhodobě nejprodávanější SUV Evropy si drží vysokou úroveň popularity, jeho první generace ale nepatří mezi ojetými vozy k těm, které bychom vám mohli doporučit. Qashqai mívá problémy s korozí a brzdovým systémem, motory i převodovky trápí úniky oleje a rychlejším opotřebením podvozku, zejména tlumiče a pružiny vydrží méně než u jiných aut.

Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 25 - Nissan Qashqai 16 02Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 26 - Nissan Qashqai 16 09Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 27 - Nissan Qashqai 16 25

10. Kia Sportage

2-3leté: 11,7 % závad, 42 000 kilometrů

První Korejec uzavírá desetičlennou přehlídku nejproblematičtějších exemplářů. SUV aktuálně vyráběné v Žilině proti ostatním vykázalo větší množství poruch po dvou letech na cestách. Průměrný nájezd 42 tisíc stačí na to, aby se objevily první nedostatky. Slabinou jsou světlomety a opotřebované brzdové kotouče včetně slabé ruční brzdy.

Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 28 - prvni test kia sportage press moje 01Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 29 - prvni test kia sportage press moje 08Nejproblematičtější ojetiny na trhu podle TÜV ukazují, kterým bude lepší se vyhnout - 30 - prvni test kia sportage press moje 43

Zdroj: TÜV

Mirek Mazal

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama