Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejspolehlivější auta dle Britů: Škoda mezi nejlepšími, Audi a BMW na úplném dně
21.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že na britských ostrovech mají rádi vozy mladoboleslavské značky, víme již delší dobu. Úpadek prestižních značek je ale velkým překvapením.
O výsledcích studií Vehicle Dependability Study zaměřených na spolehlivost aut se vás letos informujeme již potřetí. Její nejnovější se pod patronátem společnosti J.D. Power odehrálo ve spolupráci s britskými motoristy, kteří měli zodpovědět, s jakými problémy byly konfrontováni během posledních dvanácti měsíců. Monitorovány přitom byly vozy staré jeden až tři roky.
Své zkušenosti majitelé rozprostřeli mezi osm kategorií (Exteriér, Zkušenosti s jízdou, Doplňky/ovládání/displeje, Audio/komunikace/multimédia/navigace, Sedadla, Vyhřívání/ventilace/klimatizace, Interiér, Motor a převodovka), přičemž v rámci studie zmínili nemalých 177 problémů. Ty v poměru ku stovce aut (PP100) odhalují onu spolehlivost - čím nižší je skóre, tím vyšší je kvalita oněch modelů.
Tak jako dříve i v případě nové studie platí, že čím více problémů majitelé zaznamenají, tím více klesá jejich loajalita dané značce. U prestižních vozů by u již ověřeného výrobce zůstalo 58 procent lidí, pokud by nezaznamenali jediný problém. V případě jednoho a více však toto číslo klesá na 48 %. Ještě hůře je pak u mainstreamu, kde věrnost po zaznamenání problému klesá z 49 na 40 procent.
„Drobné závady jako zamlžená okna, hlučné brzdy či navigační systémy, jejichž obsluha není snadná, mohou být pro majitele aut velmi frustrujícími a mohou negativně ovlivnit věrnost značce,“ dodává ke studii šéf evropské divize J.D. Power Mark Lendrich. Dle něj totiž dané problémy „nelze snadno odstranit. Pokud tedy trápí majitele po celou dobu, mnoho se jich k dané značce již nevrátí.“
Během průzkumu rovněž bylo zjištěno, že velkým motivátorem koupě byl u téměř třetiny lidí exteriér vozu. Není proto překvapivé, že většina majitelů mainstreamových i prestižních značek s ním má jen pozitivní zkušenosti. Přesto je ale s touto kategorií spojen největší počet problémů (20,6 PP100), zatímco konektivita (3 PP100) nebo hlasové ovládání (2,2 PP100) jsou méně četnějšími.
Stran designu je dalším klíčovým faktorem, jenž rozhoduje o koupi vozu, jeho spotřeba. Ta má vliv na volbu hned z 50 procent, zároveň je hlavně u majitelů prestižních aut důvodem k největším stížnostem. Ukazuje se tedy, že přepřáhnutí obřích sedanů a SUV na downsizingové motory, s nimiž má být spojena nízká papírová spotřeba (reálná je daleko vyšší), není zrovna dobrou volbou.
Škoda na pódiu, Audi a BMW na dně
Od všeobecných informací se můžeme přesunout k jednotlivým automobilkám a modelům. Z těch se budou radovat především příznivci korejské Kie, která stejně jako Volvo trápí motoristy v případě stovky aut 83 problémy. Po dechu pak nejspíše zalapají odpůrci Škody, která byla britskými motoristy poslána na třetí příčku (89 PP100). Mladoboleslavská automobilka tak porazila skoro celý svět.
Mezi malými vozy se přitom dokázala prosadit Škoda Fabia, nejúspěšnější značkou je pak v rámci jednotlivců Opel, respektive jeho britská odnož Vauxhall s modely Insignia (vozy střední třídy) a Meriva (malá MPV). Korejci pak okupují hlavně druhá a třetí místa, zatímco na Volvo V40 zbylo zlato mezi kompaktními vozy a mezi luxusními zabodoval Jaguar XF.
Ve finále pak můžeme dodat jedno velké překvapení, které se týká značek Audi a BMW. Ty totiž nenajdeme na vrcholku žebříčku nebo uprostřed, ale na úplném dně. Lepší je tentokrát i Fiat, což pro obě prestižní automobilky znamená neskutečný výprask. Jelikož přitom britský trh patří mezi největší evropské, měli by v Ingolstadtu i Mnichově v reakci na tuto studii pořádně zabrat...


Britové v nové studii společnosti J.D. Power vyjádřili spokojenost se značkami Kia, Volvo či Škoda. Naopak Audi a BMW poslali ke dnu















Nejvíce favorizovaným malým autem je u Britů Škoda Fabia
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 28 minutami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
