Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejporuchovější levná auta pro každý den podle Němců jsou lákavá, ale problémová
10.8.2021 | Mirek Mazal
Jsou už dost velká na to, aby obstarala více než jen ježdění po městě, zároveň ale nejsou tak velká, aby byla vyhledávaná jako univerzální vozy pro úplně všechny příležitosti. Nabízí se tak za slušné ceny, těmto se ale Němci radí vyhnout.
Říká se jim malá auta, ale malá vlastně už dávno nejsou. Vozy třídy Škody Fabia či VW Polo jsou tak velké, jak velký byl donedávna VW Golf a podle toho také roste jejich využitelnost. Jistě, nejsou to takové univerzály jako kompaktní hatchbacky, které dnes umí být absolutně vším od městského vozu po slušný pracovní nástroj na dlouhé cestování, používat je jako vozy pro každý den klidně i v roli mladé rodiny jedoucí na dovolenou není problém.
Výhodou je, že zatímco kompakty jsou kvůli své skoro dokonalé univerzálnosti dnes hodně drahé jako nová i ojetá auta, ta menší se drží s cenami přece jen níže. Navíc kvůli své velikosti, a tedy i spotřebě, malým pořizovacím cenám a obecně vzato nižším servisním požadavkům pramenícím ze všeho od menších motorů po menší brzdy a kola s pneumatikami nemusí těšit peněženku jen jednou. To ale musíte sáhnout po tom správném voze.
Ty, které mezi vhodné kandidáty určitě nepatří, vybrali kolegové z Auto Bildu na základě dat TÜV Reportu 2021. Vzali si na paškál mladší auta, která lze koupit relativně velmi levně a u nichž by leckdo mohl předpokládat, že při výběru není nad čím přemýšlet. Ale je. Některé vozy tohoto stáří nedosahují četnost poruch ani 3 vozů na 100 kontrolovaných, dnešní pětka nejhorších ale už po třech letech přesahuje i četnost 10 problematických vozů na 100 kontrolovaných a s rostoucím věkem problémů jen přibývá. Že se Němci těmto černým ovcím radí vyhnout, asi nemá smysl zdůrazňovat.
5. Renault Clio IV (typ BH)
Četnost závad: 6,3 (průměr všech aut 5,5)
Průměrný nájezd km: 36 000
Co by to bylo za přehled nejporuchovějších aut bez Renaultu, chce se s trochou sarkasmu dodat. Ani v tomto tedy nechybí, předposlední Clio si ale nevede zase tak zle - procento vadných aut je jen mírně nadprůměrné. Přesto opravdu nejde o žádný držák, technici německých STK hovoří o vysokém procentu pár let starých aut s problematickým zavěšením či brzdami, což jsou problémy, kterých postupem času jen přibývá. Pak se k nim přidávají nefunkční světlomety a praskající pružiny.



Foto: Renault
4. Suzuki Swift II (typ AZG)
Četnost závad: 6,6 (průměr všech aut 5,5)
Průměrný nájezd km: 35 000
Ani Swift si nevede tragicky, doporučení si se svojí podprůměrnou spolehlivostí ale vysloužit nemůže. Největší problémy má se světly, která se kazí už po pár desítkách tisíc km, k nim se pak přidávají úniky kapalin a potíže s brzdami.
3. Nissan Micra IV (typ K13)
Četnost závad: 7,7 (průměr všech aut 5,5)
Průměrný nájezd km: 27 000
Dnes už neprodávaná Micra typu K13 je oblíbená hlavně u dam, ty by ale stejně jako muži měli od auta dát ruce pryč kvůli použité technice. Micra má problémy s podvozkem, TÜV kritizuje nadměrnou ztrátu oleje, Nissan se nepochlapil ani s brzdami a znovu osvětlením. Procento defektních aut je už - zvlášť vzhledem k nižšímu nájezdu - vysoké.
2. Dacia Logan/Sandero II (typ L/K/B52)
Četnost závad: 8,2 (průměr všech aut 5,5)
Průměrný nájezd km: 36 000
U Dacie mohou bouchat šampaňské, dvojice subkompaktních Dacií není alespoň v tomto případě jasně nejhorší. Laciní Rumuni přesto nemají zase tolik co slavit - projevují se brzkými vadami na všech klíčových součástech, nevyjímaje motor, převodovku a podvozek. Dvouleté a tříleté verze na technických kontrolách ale vykazují podprůměrné výsledky ve všech zkoumaných oblastech, tady skutečně není moc čeho se chytit.
1. Fiat Punto III
Četnost závad: 10,5 (průměr všech aut 5,5)
Průměrný nájezd km: 32 000
Smutné fanfáry - největším propadákem mezi malými vozy je podle TÜV Fiat Punto. Němci říkají, že auto je to velmi levné, poslední generaci můžete mít už za 30 tisíc korun, problémy jsou ale znovu na všech úrovních. O mizerný výsledek se starají hlavně špatný brzdový systém a osvětlení vozidla. Zkušební komisaři ale pravidelně nejsou spokojeni ani s výfukovým vedením a zavěšením. To je spousta problémů na vůz, který by v této věkového kategorii mnozí pořád označili za zánovní.
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
